سئو سایت
معاون کسب و کار دیجیتال و نوآوری در Stefanini، ارائه محصولات جدید و تحول دیجیتال.
getty به طور فزاینده ای، بازاریابی یک بازاریابی دیجیتال است – و تکامل مداوم فضا چیزی است که هر شرکتی باید به دقت نظارت کند و به طور موثر به آن پاسخ دهد. در زمانی که دیجیتال مارکتینگ به چنان بخش مهمی از پازل کلی بازاریابی تبدیل شده است که تمایز دیجیتال تقریباً غیر ضروری است، درک اصول و شیوههایی که از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر پشتیبانی میکنند ضروری است.
اشتباهات رایج در بازاریابی دیجیتالی برخی از رایج ترین اشتباهات بازاریابی دیجیتال کدامند؟
مدیریت تغییر ضعیف یکی از مشکلات رایجی که برنامههای بازاریابی دیجیتال ناکارآمد را آزار میدهد، ناتوانی در ترکیب یک استراتژی مدیریت تغییر به اندازه کافی انعطافپذیر و مشارکتی است. ساختارهای تیم و پویایی داخلی شکل دهنده همکاری بین فناوری اطلاعات و بازاریابی در پروژه های دیجیتال بسیار مهم است.
علامتگذاری جعبهها خیلی از برندها به جای تمرکز بر روی آنچه که برای آنها در راستای محصول/صنعت/مخاطب/شخصیت برند خاصشان بهتر است، بیش از حد روی علامت زدن جعبهها در طیف وسیعی از پلتفرمهای دیجیتال تمرکز دارند. همه «FOMO» دارند و میخواهند در هر پلتفرم جدید یا محبوبی حضور داشته باشند، اما تناسب نامناسب و عدم تمرکز فقط منجر به هدر رفتن زمان و منابع میشود.
اطلاعات بیشتر از بهترین شرکتهای بیمه مسافرتی ForMFORBES ADVISORByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامههای بیمه مسافرتی کووید-19ByAmy DaniseEditor Failing To Strike A Balance درک نکردن تعادل در حال تکامل بین خلاقیت و استراتژی بازاریابی دیجیتال تاکتیکی قوی یکی دیگر از موضوعات است. در حالی که ابتدا در مورد محتوا یا ایده های خلاقانه بود، اکنون اساساً به نحوه استفاده شما از کانال های در دسترس شما می پردازد: یافتن کوتاه ترین راه برای مصرف کنندگان (با محتوای جذاب) به گونه ای که آنها را وادار به بازگشت کند.
خلاقیت هنوز مهم است، اما اگر خلاقیت و محتوا را با اتوماسیون، استراتژی کانال، رسانه های دیجیتال و غیره ترکیب نکنید، نمی توانید یک استراتژی قوی داشته باشید.
درس های جدید و اولویت های برتر برای بازاریابان دیجیتال، سال 2022 سال مهمی بود. آنها درسهای مهمی آموختهاند و اولویتهای کلیدی تصویر بزرگ را که باید فراتر از اجرای استراتژیک و تاکتیکی یک برنامه بازاریابی دیجیتال موثر در نظر گرفته شوند، یادآوری شدند.
2022 اهمیت سرمایه گذاری صحیح در وفاداری را نشان داد. در مبارزه برای به دست آوردن مشتریان جدید، برندها نمی توانند مشتریان فعلی خود را فراموش کنند. مشتریان امروزی تمایل بیشتری به خروج دارند. اختلال همه گیر جهانی را ایجاد کرده است که در آن مردم نسبت به تغییرات بزرگ و رفتارها و ترجیحات جدید بازتر هستند. پیوند بین مصرفکنندگان و حتی قویترین برندها ضعیفتر از همیشه است و شرکتها باید به شدت بر ارائه ارزش مداوم برند و تقویت و حفظ ارتباطات مصرفکننده و برند تمرکز کنند.
اما بزرگترین دستاورد از سال 2022 تأکید مداوم بر حفظ حریم خصوصی مصرف کننده و تغییرات اساسی در حال ظهور در توانایی یک نام تجاری برای ردیابی ترجیحات و رفتار مصرف کننده در سایت های مختلف است. گوگل اعلام کرده است که از سال 2024، پشتیبانی از کوکیهای شخص ثالثی که این ردیابی را ممکن میکنند در مرورگر کروم خود متوقف میکند و اپل و موزیلا نیز اقداماتی را انجام دادهاند تا به ترتیب کنترلهای حریم خصوصی بیشتری را در سافاری و فایرفاکس به مصرفکنندگان بدهند.
این تغییر عظیم با مصرفکنندگانی که آگاهی تازهای از مسائل حریم خصوصی نشان میدهند و خواستار احترام بیشتر برای حریم خصوصی خود در نحوه ارتباط برندها و استفاده از اطلاعات خود برای سفارشی کردن پیشنهادات هستند، سازگار است. شرکت ها باید از این تغییر آگاه باشند و استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بر این اساس تطبیق دهند.
استراتژی بازاریابی دیجیتال 101 با توجه به تغییرات کوکی در سال 2024، استراتژی های بازاریابی دیجیتال موثر که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و طنین انداز می شوند، مهم تر از همیشه خواهند شد. در مقابل این پسزمینه، در اینجا چیزی است که تصمیمگیرندگان باید هنگام طراحی و اجرای برنامههای بازاریابی دیجیتال خود در دنیای تازه بدون کوکی در نظر داشته باشند.
تشخیص دهید چه چیزی برای شما منطقی است. ابتدا، تشخیص دهید که هر شرکتی متفاوت است و هر مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد است. برخی به عنوان پذیرندههای اولیه رشد میکنند و برخی دیگر پس از تثبیتتر شدن چشمانداز، راحتتر میتوانند انگشت خود را در استخر بازاریابی دیجیتال فرو ببرند. آنچه مهم است این است که استراتژی شما برای برند، مدل کسب و کار و مخاطبان شما منطقی باشد.
دادههای با کیفیت را در اولویت قرار دهید. تشخیص اینکه چه چیزی برای برند شما کار میکند به نحوه تعریف موفقیت بستگی دارد و این موفقیت توسط دادهها مشخص میشود. تنظیم KPIهای صحیح ضروری است و می تواند به ویژه در ردیابی اسناد کانال مفید باشد. انتساب کانال میتواند به طرز شگفتآوری مشکل باشد: ارتباط مصرفکننده نهایی که فروش را میبندد ممکن است به واسطه طیف وسیعی از تعاملات قبلی ایجاد شود، و درک این موضوع که اکوسیستم حیاتی است. این فقط در مورد ماهیت و کیفیت دادههای شما نیست، بلکه این است که چگونه (و با چه سرعتی) میتوانید آن دادهها را تفسیر کرده و آنها را به بینشهای عملی تبدیل کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، کاهش زمان بینش خود را در اولویت قرار دهید.
از طراحی وب ریسپانسیو استفاده کنید. طراحی وب ریسپانسیو نیز مهم است. برای تطبیق ترجیحات مختلف کار کنید و کاربران را در وب سایت خود احساس کنند. در هر دو پلتفرم وب و موبایل، تجربه مشتری باید در اولویت باشد. ویژگی های اضافی را می توان برای کمک به ساده سازی آن تجربه اضافه کرد. به عنوان مثال، یک ربات چت می تواند 80+٪ از درخواست ها یا سوالات مشتری را پاسخ دهد.
بهترین پلتفرمهای آنلاین طراحیشده به مشتریان این امکان را میدهند که در فضای مجازی به همان شیوهای که دستگاههای تلفن همراه خود را کار میکنند، حرکت کنند. بازاریابی ایمیلی میتواند بخش مؤثری از استراتژی شما باشد، مشروط بر اینکه یک هرزنامه نباشید و به طور مداوم محتوایی تولید کنید که میتواند واقعاً به مشتریان شما کمک کند. همین استاندارد در مورد کانال های اجتماعی نیز صدق می کند. با رسانه های اجتماعی مانند بازاریابی محتوا رفتار کنید و بر محتوایی که ممکن است برای مصرف کنندگان مفید یا سرگرم کننده باشد تأکید کنید. گوش دادن اجتماعی راه عالی دیگری برای دریافت بازخورد در زمان واقعی است.
از نقطه نظر تاکتیکی، از استفاده از برنامه های پرداخت به ازای کلیک برای سازماندهی کمپین های کارآمدتر و بهبود نرخ تبدیل نترسید. تست A/B همچنین میتواند ابزار موثری برای اصلاح رویکرد شما باشد و همه برندها باید معیارها را با داشبورد بیدرنگ و واضح و قابل دسترس کنترل کنند.
زمانی که خطاها رخ میدهند، تصدیق کنید و آنها را برطرف کنید. در نهایت، شاهد نبود شفافیت برخی از مارکها به سرعت توسط مصرفکنندگان تنبیه شد و در سال 2022 روشن کردند که صداقت و شفافیت باید حرف اول را بزند. خطاها باید به سرعت و صادقانه تصدیق شوند زیرا مصرف کنندگان طفره رفتن یا عدم صداقت را مجازات خواهند کرد. با از بین رفتن کوکیهای شخص ثالث، این مهمتر خواهد بود.
از آنجایی که مرورگرها به پشتیبانی از این ویژگی های ردیابی آنلاین پایان می دهند، داده های شخص صفر (که به طور شفاف از طریق تعامل سودمند مشترک برای مصرف کنندگان جمع آوری می شوند) به طور فزاینده ای ارزشمند خواهند شد. برندهایی که صداقت را رعایت میکنند، مصرفکنندگان را در اولویت قرار میدهند و به وفاداری به برند پاداش میدهند، حتی در دنیای بدون کوکی، خوب خواهند بود.
شورای فناوری فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران ارشد فناوری، مدیران ارشد فناوری و مدیران فناوری در سطح جهانی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Fabio Caversan معاون کسب و کار دیجیتال و نوآوری در Stefanini، ارائه محصولات جدید و تحول دیجیتال. مشخصات اجرایی کامل فابیو کاورسان را اینجا بخوانید.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها