نوشتن محتوا برای یک سایت، به داشتن دید مناسب در حوزه چشمانداز رقابتی حاکم بر بازار، پیوند دارد. این شناخت به شما یک دید جامع میدهد و باعث میشود تا برای داشتن یک محتوای متفاوت تلاش کنید. مقایسه سایت خود با سایر سایتهای رقیب، به شما کمک میکند تا به این دید برسید. زمانی که شما از سایتهای رقیب خود بازدید میکنید، راحتتر میتوانید رویکرد موجود در بازار را شناسایی کنید. شما باید کاری کنید که کنجکاوی مخاطب برانگیخته شود و به دنبال این باشد که به سوالاتی که در ذهن او شکل گرفته پاسخ بدهد و چه کسی بهتر از شما برای پاسخ به این سوالها . اگر بتوانید سوالات مخاطبین را بهتر از سایر رقبا پاسخ دهید، شانس بیشتری برای جذب آنان به عنوان مشتری، خواهید داشت. بهتر است که در این روش، از عکسها و ویدئوهایی استفاده کنید که خودتان آن را تهیه کردهاید. شاید درست باشد اگر بگوییم که تولید محتوا در حال حاضر، جزء پر کاربردترین استراتژیهای کسب و کارهای آنلاین میباشد، چراکه با تولید محتوای عالی، شما میتوانید بیشتر از دیگران دیده شوید و کسب و کار آنلاین خود را بهبود ببخشید.
بدین طریق این امکان برای شما ایجاد میشود تا بتوانید تکنیکهای نوینی در بازاریابی به کار ببرید. به سادهترینها فکر کنید و در سادهترین حالت طراحی کنید. به فرض اینکه محتوای مدنظر شما تصویری و صوتی باشد، پیشنهاد ما این است که اگر حتی قصد دارید تولید محتوابرای اینستاگرام باید، اما مراحل تولید را روی لپ تاپ یا کامپیوتر انجام دهید. کلیپ های خنده دار یا عکس و محصولاتی که در اینستاگرام میبینید، ویدیو های آموزشی که در آپارات و یوتیوب مشاهده می کنید، کتاب های دیجیتالی که در موبایل یا کامپیوتر خود میخوانید و حتی همین مقاله هم محتوا محسوب می شود. با وجود برنامه های تولید محتوا در اینستاگرام تولید انواع محتوا کار سختی نیست؛ کافی است با بهترین نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام اندروید یا آیفون آشنا شوید. توصیه ما این است که تلاشتان را بکنید و ببینید آیا میتوانید از پس این کار بر بیایید. به طور کلی، در آموزش بازاریابی محتوا، تنها با رعایت نکاتی به ظاهر ساده و کم اهمیت، مانند لینکدهی به صفحات داخلی، پست گذاشتن مستمر و عنوانهای جذاب میتوانید رتبه سایت خود را به طور چشمگیری بهبود ببخشید. وقتی کاربران شروع به دیدن پست های پیج هایی که فالو کرده اند می کنند، گاهی پیش می آید که اصلاً متوجه نشوند پستی که آن را لایک کرده اند یا به نظرشان جذاب بوده است، به کدام پیج تعلق دارد.
یکی از پرطرفدار ترین شیوه های گسترش کسب و کار در دنیای مجازی، تولید محتواست. 61 درصد خریدهای آنلاین از طریق پستهای وبلاگی با کسب و کار شما آشنا میشوند. چراکه با سلایق کاربران خود آشنا هستید و پاسخ مناسبی برای رفع نیازهایشان دارید. قبل از آن که به سراغ شرح مراحل تولید محتوا برویم، لازم میدانیم شما را بیشتر با مفهوم آن آشنا کنیم. اگر قرار است بازاریابی محتوا را به صورت جدی دنبال کنید، باید بدانید که بدون داشتن هدف مشخص، به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید! استراتژی به معنی داشتن نقشه و هدف برای انجام یک کار مشخص است. از اینکه چه ایدهای داشتم و چرا با چنین توصیهای مواجه شدم بگذریم اما یک سؤال مهم در این جا مطرح میشود اینکه آیا خلق محتوا و ایده پردازی در کسب و کار بهم ارتباط دارند؟ شما برای تولید محتوا به این استراتژی نیاز دارید. چه فایدهای دارد اگر شما این همه محتوای فوق العاده تولید کنید اما کسی آنها را نبیند؟ این امرعمیقا نیاز وبمستران را به آموزش تولید محتوا برای سایت به صورت اصولی و با رعایت استانداردهای لازم نشان میدهد.
گیریم مخاطبان زیادی با پرداخت هزینه خدمات تولید محتوا و سئو وارد سایت ما شدند، حالا که چه؟ برای آموزش تولید محتوای الکترونیکی ابدا نیازی به پرداخت هزینههای گزاف نیست. کارشناس یا متخصص تولید محتوا به فردی گفته میشود که علاوه بر جنبههای مختلف نویسندگی و تسلط بر آن باید به یکسری نرم افزارهای خاص، اصول سئو و تاکتیکهای آن و استراتژیهای مختلف اشراف کامل نشان دهد. هر فرد کارشناس محتوا ممکن است در زمینه خاصی از تولید محتوا تخصص داشته و برخی از افراد نیز در زمینههای کاری متفاوتی محتوا تولید میکنند. منظور از تولید محتوا، فرآیندی است که در آن متخصصان این حوزه ایدههای جذاب برای محتوا را مییابند، در مورد آن محتوای متنی یا ویدئویی تولید میکنند و سپس آن را در قالب مقاله، پست وبلاگ، ویدئو و یا طراحی اینفوگرافیک منتشر کرده و به مخاطبین خود عرضه میکنند. در دومین گام تولید محتوا، شما باید به این درک و شناخت از مخاطب خود برسید که آنها برای دانستن چه چیزی وبلاگ شما را دنبال میکنند. ایجاد پرسونای مخاطب احتمالاً به شما ایدههایی در مورد اینکه چه موضوعاتی بنویسید و چه سؤالاتی ممکن است برای مخاطبان شما ایجاد شود، به شما میدهد که شروع خوبی است.