یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی متعهد هستند، احتمالاً پاداش‌های پایدارتری کسب خواهند کرد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی در حال تغییر چشم‌انداز کسب‌وکار است و شرکت‌هایی که استراتژی‌های ساخت‌یافته‌ای در زمینه هوش مصنوعی دارند و از حمایت رهبری و چشم‌اندازی بلندمدت برخوردارند، موقعیت خود را در یک محیط رقابتی فزاینده تقویت می‌کنند.

به گزارش رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، این گزارش نشان می‌دهد که 93 درصد از مدیران ارشد، استفاده از هوش مصنوعی را برای پیشی گرفتن از رقبا ترجیح می‌دهند و این نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به عنوان یک مؤلفه دائمی در نقشه راه استراتژیک بسیاری از شرکت‌ها خواهد بود.

همچنین، 89 درصد از مدیران برند پیش‌بینی می‌کنند که استفاده از هوش مصنوعی در سازمانشان در سال آینده افزایش خواهد یافت. این علاقه رو به رشد نشان می‌دهد که کسب‌وکارها پتانسیل هوش مصنوعی را در افزایش بهره‌وری، نوآوری و تمایز رقابتی تشخیص داده‌اند.

وجود یک رهبر اختصاصی هوش مصنوعی، شتاب‌بخش مزایا بوده است، زیرا 86 درصد از شرکت‌هایی که دارای مدیر ارشد هوش مصنوعی هستند، کاهش قابل توجهی در زمان را گزارش کرده‌اند.

علاوه بر این، مزایای رقابتی برای شرکت‌هایی که به صورت استراتژیک در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، آشکار است. 30 درصد از سازمان‌هایی که در هوش مصنوعی به عنوان یک مؤلفه اصلی در استراتژی کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، یک برتری رقابتی قابل توجه را گزارش می‌کنند.

مدیران ارشد نیز هوش مصنوعی را به عنوان یک دارایی بلندمدت و نه صرفاً یک روند گذرا می‌شناسند. با توجه به اینکه تقریباً سه چهارم از مدیران ارشد مورد بررسی، هوش مصنوعی را به‌عنوان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد می‌دانند، بسیاری از آنها متعهد به حفظ نقش هوش مصنوعی در کسب‌وکار فراتر از پروژه‌های فوری هستند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که 60 درصد از سازمان‌ها انتظار دارند که در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی خود را در پروژه‌های مختلف متنوع کنند و اطمینان حاصل کنند که هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف عملیات آن‌ها تعبیه شده است و نه اینکه به موارد استفاده جداگانه محدود شود.

برت بارتون، معاون رئیس و رهبر جهانی بخش هوش مصنوعی در Unisys، می‌گوید: در حالی که مدیران ارشد به دنبال بینش‌هایی برای بازگشت سرمایه در سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی هستند، باید در نظر بگیرند که هوش مصنوعی برای حل مسئله طراحی شده است، از وظایف روزمره تا چالش‌های پیچیده. این امر به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا حداکثر تأثیر را به ویژه هنگامی که یک چالش تجاری هدفمند وجود دارد، به دست آورند. با داشتن استراتژی، مورد استفاده و تمرکز مناسب، سازمان‌هایی که هوش مصنوعی را مستقر می‌کنند، موفق خواهند شد.

source

توسط namov.ir