به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی‌نژاد مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان در رویداد نقش بانوان کارآفرین در نقشه پیشرفت کشور با محوریت هم اندیشی و هم افزایی بانوان تولید کننده و کارآفرین در راستای ایجاد کسب و کارهای بزرگ با تجمیع همه توان‌های خرد اظهار داشت: باید به سمت کسب و کارهای بزرگ در هر منطقه و هر محله‌ای برویم، کسب و کارها باید بر اساس نقشه پیشرفته استانی و منطقه‌ای شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید کسب و کارها در مناطق و محله‌های مختلف شهر شناسایی و طراحی شود، آن وقت است که می‌شود یک بازوی توانمند و یک ظرفیت اثرگذار و نقاط راهبردی ایجاد کرد.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان با اشاره به طرح ایران ۱۴۴۰ گفت: باید از ظرفیت فرهیختگانی و بانک حوزه‌های تخصصی بهره مند شویم و ناظر به همان عرصه‌های تخصصی بانوان، پروژه‌های بزرگ اقتصاد محور را طراحی کنیم.

وی افزود: سال‌هاست که کارآفرینان به دنبال ایجاد فضا و فرهنگ کارآفرینی در کشور هستند ما امروز فضای کارآفرینی را خیلی جدی می‌بینیم.

سعیدی نژاد تاکید کرد: نگاه ما در طرح ایران ۱۴۴۰ صرفاً کار پژوهشی و مطالعاتی نیست بلکه به دنبال جریان سازی و گفتمانی هستیم تا کارآفرینی به طور جدی از سوی بانوان دنبال شود.

مریم اردبیلی مدیرکل بانوان شهرداری تهران نیز در این نشست با تاکید بر ایجاد فرهنگ تولید و کارآفرینی گفت: همه ما برای اینکه زنان بتوانند با حفظ زنانگی تأثیرگذاری در فضاهای اقتصادی داشته باشند باید فرهنگ‌سازی کنیم.

وی بیان داشت: زنان به شدت خلاق هستند و اثر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری بر روی مسائل دارند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه زنان تنها برای شغل‌های تعیین شده اداری و کارمندی نیستند گفت: زنان توانمندی حرکت به سمت تولید و کارآفرینی را دارند، الگو و کارآفرینی یکی از مهمترین مسائل است که باید بر روی آن سیاستگذاری شود.

وی تاکید کرد: زنان استعداد ایجاد فرهنگ تولید و نگاه خلاق به کسب و کار را دارند همچنین زنان در کنار نقش‌های همسری و مادری در الگو سازی برای کارآفرینی نقش آفرین هستند.

اردبیلی با بیان اینکه برای ارتقای زنان بحث کنشگری اقتصادی و تولید باید مورد توجه قرار گیرد گفت: یک بانوی مولد اقتصادی مصرف کننده صرف نخواهد بود بلکه در عرصه تولید و کارآفرینی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باور اینکه بحث زنانگی با مصرف گرایی گره خورده در جامعه باید بازنگری شود و قدم ما در این زمینه تغییر ذهنیت و نگرش بانوان است و سپس تغییر نگرش خانواده‌ها است و در این زمینه باید از دختر نوجوان خود آغاز کنیم.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران بر آگاهی از کسب و کارهای خرد و متوسط تاکید کرد و گفت: زنان مزیت‌های اقتصادی بسیاری در اقتصاد مدرن و صنعتی شدن دارند که باید از امکانات بهره مند شوند ضمن اینکه باید به چالش‌ها و فرصت‌ها شغلی با هوش مصنوعی برای بانوان توجه داشت چرا که این امر یک تیغ دولبه است که بسته به نحوه برخورد ما به هوش مصنوعی دارد.

source

توسط namov.ir