گاراژ ۵۴ موتور ۱۶ سیلندر خود را روی یک لادا نصب کرد. موتور ۷۴ اسب بخاری قدرت کافی برای رانندگی لادا را داشت. لادا برای رسیدن به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به ۲۶ ثانیه زمان نیاز داشت.
به گزارش مجله ماشین، تیم گاراژ ۵۴ موتور ۱۶ سیلندر خود را روی یک لادا نصب کرد. این تیم در ویدیوی قبلی خود، این موتور متشکل از ۱۶ موتور زنجیرهای دو زمانه ۵۸ سیسی هوتیر BS-62 را ساخت و آنها را در حال تست جادهای مناسب آن پس از نصب در سدان هستند.
تیم گاراژ ۵۴ مجبور شد محفظه موتور لادا را گسترش دهد. موتور V-16 با طول ۵۱.۸ اینچ، بسیار طولانیتر از موتور استاندارد لادا با ۱۸.۵ اینچ بود. این تیم گلگیرهای جدیدی را برای جای دادن موتور ساخت و خطوط ترمز و شفت فرمان را نیز گسترش داد. آنها کاپوت جدیدی نساختند زیرا چه کسی میخواهد این ساخت شگفتانگیز را بپوشاند؟
پس از نصب موتور، آنها خودرو را داخل گاراژ آزمایش کردند و خودرو با نیروی خود حرکت کرد. سپس آنها آن را برای ارزیابی مناسب به بیرون بردند که موفقیتآمیز بود. موتور V-16 که ۹۲۸ سیسی حجم داشت و تنها ۷۴ اسب بخار قدرت تولید میکرد، لادای کشیده را در ۲۶ ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت رساند. برای برخی از زمینهها، کوئنیگزگ جسکو آبسولوت میتواند در ۲۷.۸۳ ثانیه از صفر به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و برگردد.
این سرعت برای جادههای امروزی بسیار خطرناک است. با این حال، تیم گاراژ ۵۴ یک بار دیگر ثابت میکند که با نوآوری کافی، آزمون و خطا و لیستی از دیگر ساختهای عجیب و غریب که قبلاً در انبار وجود دارد، هر چیزی ممکن است.