به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم استان فارس اظهار داشت: رهبری در این دیدار استان فارس را مظهر ترکیب دین، حماسه و هنر خواندند.

امام جمعه گناوه با بیان که رهبری در این دیدار، حوادث منطقه از جمله غزه، لبنان و کرانه باختری را تاریخ ساز خواندند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر شهدایی مانند «یحیی سنوار» پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر به جنگ دشمن می آیند و اگر بزرگانی مانند شهید سید حسن نصرالله نبودند که جهاد، عدل و شهادت و فداکاری را با هم درآمیختند و به میدان آمدند قطعاً محور مقاومت و سرنوشت منطقه طور دیگری رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری برآیند کنونی حوادث منطقه به عنوان شکست بزرگ نه تنها برای رژیم صهیونیستی بلکه برای تمدن و فرهنگ غرب است، گفت: کشته شدن ۱۰ هزار کودک مظلوم و بی گناه توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا و غرب که در حال حمایت و پشتیبانی از این رژیم هستند، شکست بزرگی برای آنها محسوب می‌شود که مدعی حقوق بشر هستند اما بویی از بشریت و انسانیت نبرده‌اند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: رهبری در این دیدار فرمودند: کسانی که از رژیم جعلی صهیونیستی پشتیبانی می‌کنند، جبهه شرارت هستند که در مقابل جبهه مقاومت ایستاده‌اند اما به توفیق الهی و اذن پروردگار پیروزی از آن جبهه مقاومت خواهد بود.

عدالت در تقسیم حق آلایندگی در استان بوشهر رعایت شود

وی تصریح کرد: اگر چه جبهه مقاومت و حزب الله علمدارانی مانند سید حسن نصرالله و اخیراً سید مجاهد و فداکار سید هاشم صفی الدین که یار و همرزم سید نصرالله بود، را از دست داده است اما به تعبیر رهبری اگر چه جسم آنها در میدان حضور ندارد اما روح و رهبری آنها در میدان حاضر است

امام جمعه گناوه با بیان اینکه به فرموده رهبری، ایران اسلامی همواره در کنار مجاهدان ایستاده و کمک خواهد کرد، خاطر نشان کرد: به تعبیر فرمایش رهبری بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرفراز بیاستند و در رویارویی با این رژیم ظالم، غاصب و خبیث، مردم لبنان و حزب الله را یاری کنند.

وی گفت: رهبری اجازه فرمودند کسانی که می‌خواهند کمک کنند مجاز هستند نصف سهم امام را به مردم غزه و لبنان و محور مقاومت کمک کنند.

مشارکت مردم شهرستان گناوه در پویش ایران همدل

وی تصریح کرد: در برهه کنونی مردم ایران اسلامی به خصوص شیر زنان ایران اسلامی در «پویش ایران همدل» با اهدا جواهرات خود حماسه دیگری خلق کردند که یادآور دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه گناوه با اشاره به آغاز پویش «ایران همدل» در این شهرستان بیان کرد: مردم شهرستان گناوه نیز همراه با همه ملت ایران در پویش ایران همدل مشارکت کرده‌اند و این کمک‌ها تداوم دارد.

وی بیان کرد: تاریخ محور مقاومت و حزب الله نشان می‌دهد که دشمنان توان مقابله با حزب الله را ندارد و محور مقاومت و حزب الله اگر چه رهبرانی را از دست داده اما به فرموده رهبری زنده است.

عدالت در تقسیم حق آلایندگی در استان بوشهر رعایت شود

وی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) نسبت به پذیرش قانون حق کاپیتولاسیون توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۴۳ اضافه کرد: لایحه کاپیتولاسیون یعنی مصونیت مستشاران آمریکایی از پیگرد قضائی که در ایران به تصویب رسید و امام راحل بر علیه آن خروشید و سخنرانی کرد که باعث تبعید ایشان شد.

وی گفت: امروز کاپیتولاسیون در سراسر دنیا همراه با استعمارگری وجود دارد و آمریکا دارای ۱۵۰ پایگاه نظامی در کشورهای مختلف است که این کشورها به نحوی این امر و ذلت را پذیرفته‌اند و تنها کشوری که در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدا این مصونیت را نپذیرفته، ایران اسلامی است.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۸ آبان روز پدافند غیرعامل بیان کرد: پدافند غیر عامل باعث کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی و تصویب مدیریت بحران و تولید دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن خواهد شد.

شهید «فهمیده» امروز اسوه و الگو محور مقاومت

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز نوجوان اظهار کرد: امروز در محور مقاومت نوجوانی مانند حسین فهمیده‌ها را می‌بینیم و نوجوانان حزب الله به شهید «فهمیده ها» تاسی کرده‌اند.

وی گفت: در برهه کنونی دشمن از همین شهید حسین فهمیده‌ها در هراس است و درصدد بیان انکار این واقعیت است، آنها نمی‌خواهند این عظمت، ایثارگری، شجاعت، نترسیدن از دشمن، به نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: شهید فهمیده امروز اسوه و الگو محور مقاومت و آزادی خواهان جهان است.

عضویت در سازمان بریکس، فرصت خوب برای ایران اسلامی

وی با اشاره به برگزاری نشست سازمان بریکس و حضور رئیس جمهور کشورمان در نشست این سازمان گفت: عضویت جمهوری اسلامی در این سازمان و حضور رئیس جمهور کشورمان در نشست این سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: گروه بریکس متشکل از قدرت‌های اقتصادی نوظهوری است که می‌توانند بر انحصار قدرت به یک کشور غالب شوند و پایانی بر یکجانبه گرایی باشد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه برگزاری این نشست و ظرفیتی که اعضای این سازمان دارند برای ایران ظرفیت بالایی است، یادآور شد: گروه بریکس به دنبال نظام عادلانه مبتنی بر چندجانبه گرایی بدون انحصارگرایی است و یک سازمان با این پتانسیل و قابلیت فرصت بسیار خوبی برای ایران اسلامی باشد.

عدالت در تقسیم حق آلایندگی در استان بوشهر رعایت شود

حق آلایندگی عادلانه تقسیم شود

وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه به شمال استان همت مسئولان را می‌طلبد، گفت: در تقسیم حق آلایندگی در استان بوشهر باید عدالت رعایت شود و اینکه این حق به جنوب استان داده شود و به شمال استان بوشهر تعلق نگیرد، ظلم در حق مردم شمال استان است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر بنا است حقی داده شود شمال استان نیز آلایندگی دارد و در صورتی که حتی استان‌های همجوار از این حق آلایندگی برخوردار می‌شوند شمال استان بوشهر از این حق محروم شده است که ظلمی در حق مردم است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان کمک کنند تا این حق آلایندگی به صورت عادلانه توزیع شود و نه اینکه به شمال استان تعلق نگیرد که این کم لطفی در حق مردم شمال استان است.

source

توسط namov.ir