به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر الوند با اشاره به قیام امام راحل (ره) علیه کاپیتولاسیون، اظهار کرد: حکمت قیام امام راحل (ره) علیه کاپیتولاسیون بدان جهت بود که مبارزات امام سه اصل مبارزه با استعمار خارجی، مبارزه با استبداد داخلی و دفاع از استقلال و اسلامیت کشور را هدف قرار داده بود.

وی با بیان اینکه این سه اصل در طول مبارزه حفظ شد، افزود: پدیده کاپیتولاسیون رویداد شومی بود که اضلاع سه گانه فلاکت استعمار خارجی، استبداد داخلی و وابستگی کشور را با خود داشت.

امام جمعه الوند با بیان اینکه یکی از مهمترین برکات انقلاب، نظام و جامعه اسلامی مان وجود سرمایه جوان مؤمن انقلابی است، تصریح کرد: با رشد و نموّ منطق و فرهنگ مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا و صف آرایی بخشی از امت اسلامی برابر رژیم سفاک صهیونیستی جهان با پدیدهای عجیب و شگفت انگیز مواجهه شد و آن بروز و ظهور جوانان مؤمن و مبارزی که بدنه اصلی رزمندگان مقاومت را در جبهه های لبنان، فلسطین و مدافعان حرم آل الله (ع) تشکیل میداد و شجاعانه و شهادت طلبانه در دشوارترین میادین نبرد حق علیه باطل روز به روز قدرتمندتر و ظفرمندتر میشوند و دشمن صهیونیستی را با آن همه توان و قدرت نظامی به زانو درآورده است.

وی تاکید کرد: این جوانان محصول صدور انقلاب اسلامی و آموزه عملیات های استشهادی بود که شهادت شهید فهمیده، مفتاح الباب آن بود.

حجت الاسلام مهدوی تاکید کرد: دو سال بعد در همان ایام شهادت شهید فهمیده در روز ۲۰ آبان ۶۱، شهید احمد قصیر جوان ۱۷ ساله لبنانی و از اعضای حزب الله لبنان با خودروی پر از مواد منفجره به یکی از ساختمانهای نظامی ارتش اسرائیل در شهر صور حمله استشهادی کرد و بیش از هفتاد نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند و این آغاز دوران استشهادی ها بود و شهید سیدحسن نصرالله احمد قصیر را امیرُ الاستشهادیین نامید.

وی بیان کرد: حوادث و رخدادهای این روزهای منطقه راهبردی غرب آسیا به ویژه در لبنان و فلسطین نشان میدهد دنیای کفر و استکبار تمام قد در پی قربانی کردن انسانیت و مقاومت برای حفظ رژیم گرگ صفت صهیونی است اما رزمندگان تربیت یافته در مکتب اسلام و شهادت با فداکاری، ایثارگری و حماسه آفرینی های بی نظیر و تاریخی، آمال و آرزوهای شیاطین این میدان را باطل خواهند ساخت و دور نخواهد بود روزی که این غده سرطانی اسرائیل از جغرافیای امت اسلامی ریشه کن شود.

امام جمعه الوند ادامه داد: علت شیطنت برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهایی درباره جزایر سه گانه ایرانی را ایستادگی جمهوری اسلامی ایران پشت مقاومت و استمرار این حمایت ها باید دانست در نهایت آنچه میماند رو سیاهی برای این کشورها و دولت ها است چرا که متأسفانه امروز نسبت به امریکا و رژیم پلید و نامشروع صهیونیستی دچار وادادگی کامل و خاموشی هستند.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی منطقه و با وجود اینکه مردم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حال پشتیبانی از جبهه مقاومت هستند، مطرح کردن چنین موضوعاتی، انحراف افکار عمومی و ایجاد یک لایه ایمنی برای رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: اهدای جواهرات زنان ایرانی به خط مقدم مقاومت یادآور بانوانی است در ایام دفاع مقدس در پشت جبهه ها همانند مردان در جهاد عظیم پشتیبانی و امداد حضور فعال داشتند و لذا عزیزان و مردم انقلابی الوند دست به دست هم بدهیم و به پویش ایران همدل بپیوندیم.

source

توسط namov.ir