به گزارش شهرآرانیوز؛ آن مسابقه که در لیسبون و از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آن فصل برگزار شد، سرآغاز نتایج ضعیف بلوگرانا برابر بایرن بود و آنها در ۴ دیدار بعدی خود هم برابر این حریف همیشه بازنده از زمین خارج شدند. حالا دوم آبان و از ساعت ۲۲:۳۰ بارسلونا در حالی در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا بازهم میزبان مونیخی‌ها خواهد بود که این‌بار فلیک در طرف دیگر ماجرا قرار داشته و هدایت کاتالان‌ها را به عهده دارد.

مرد آلمانی شروعی رویایی روی نیمکت بارسا داشته و تا به اینجای فصل در لالیگا با ۳ امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید، صدرنشین است. این عملکرد خوب هواداران این تیم را امیدوار کرده است تا پس از چندفصل بالاخره بتوانند طلسم شکست‌هایشان برابر باواریایی‌ها را شکسته و به کابوس تقابل‌هایشان با بایرن پایان دهند.

معمای فلیک برای رسیدن به ترکیب برنده

چالش اصلی مربی آلمانی برای تقابل شاگردانش برابر بایرن به چیدن ترکیب خط میانی بارسا برمی‌گردد، جایی که مصدومیت اریک گارسیا، هافبک دفاعی این تیم در روز‌های گذشته کار را برای فلیک کمی پیچیده کرده است. با مصدومیت گارسیا، سرمربی بارسلونا باید تصمیم بگیرد که چه کسی به مارک کاسادو در پست هافبک دفاعی ملحق خواهد شد. البته پس از بازگشت مصدومانی، چون گاوی و فرمین لوپز که چند دقیقه‌ای در دیدار گذشته برابر سویا بازی کردند و همچنین دنی اولمو که روی نیمکت بود، اما به میدان نرفت، سرمربی آلمانی گزینه‌های زیادی برای پر کردن مهمترین نقطه ابهام ترکیب اصلی برای تقابل با بایرن خواهد داشت.

در ابتدا، منطقی‌ترین گزینه بین بازیکنانی که از مصدومیت بازگشته‌اند، فرانک دی یونگ خواهد بود که در چند بازی گذشته دقایقی را بازی کرده است و به طور کلی قرار بود در بازی مقابل سویا به عنوان بازیکن اصلی در کنار کاسادو قرار گیرد، اما در نهایت روی نیمکت ماند. اگر فلیک به دی یونگ اعتماد نکند، فرمین لوپز، دنی اولمو یا گاوی می‌توانند گزینه‌های جایگزین باشند؛ هرچند با توجه به سابقه فلیک درباره بازیکنانی که از مصدومیت برگشته‌اند، به نظر می‌رسد او مستقیما یکی از آنها را به عنوان بازیکن اصلی انتخاب نخواهد کرد.

تصمیم بزرگ دیگر فلیک برای این بازی به خط دروازه برمی‌گردد. پس از مصدومیت سنگین مارک آندره ترشتگن، بارسایی‌ها ووژک شزنی، گلر سابق یوونتوس را جذب کردند، اما در بازی‌های گذشته فلیک ترجیح داد که همچنان از دروازه‌بان دوم تیمش، یعنی اینیاکی پنیا استفاده کند. حالا باید دید برابر بایرن بازهم مربی آلمانی به پنیا در دروازه تیمش اعتماد خواهد کرد یا ترجیح می‌دهد با توجه به تجربه بیشتر شزنی، او را برای نخستین بار در پیراهن بارسا به میدان بفرستد.

تلاش بایرن برای تکرار نتایج رویایی

درست مانند بارسلونا، بایرنی‌ها هم در این فصل سکان هدایت خود را به دست مربی جدیدی دادند و پس از نتایج ضعیفی که با توماس توخل در فصل گذشته گرفته بودند، تصمیم گرفتند تا وینسنت کمپانی را روی نیمکت خود بنشانند. کمپانی کارش را در این تیم خوب شروع کرد، اما ۲ تساوی در هفته‌های گذشته در بوندس‌لیگا در کنار شکست برابر استون‌ویلا در دیدار قبلی لیگ قهرمانان، حالا کمی هواداران را نگران رویارویی بایرن با بارسای آماده این فصل کرده است. بایرنی‌ها در ۱۵ تقابل گذشته خود با بارسا عملکردی رویایی داشتند و با آمار ۱۱ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست، تبدیل به ترسناک‌ترین حریف کاتالان‌ها در اروپا شده‌اند؛ آماری که هواداران این تیم امیدوارند دراین مسابقه هم ادامه پیدا کرده و برد شیرین دیگری در انتظار شاگردان کمپانی باشد.

امید اصلی مونیخی‌ها در این مسابقه به هری کین خواهد بود، ستاره انگلیسی که روند گلزنی‌هایش را در این فصل هم ادامه داده و پس از اینکه در دیدار ابتدای هفته تیمش در بوندس‌لیگا هتریک کرد، حالا با انگیزه‌ای بالا آماده بازکردن دروازه بارسایی‌ها می‌شود. در کنار او، میشل اولیسه، مهاجم ۲۲ ساله فرانسوی هم این فصل پدیده مونیخی‌ها بوده و شاید بتواند فرصت خودنمایی برابر کاتالان‌ها را به دست آورد. همچنین خبر خوب دیگر به اردوی باواریایی‌ها پیش از این بازی، به پایان رسیدن دوران مصدومیت جمال موسیالا، وینگر خلاق و تکنیکی این تیم است و کمپانی می‌تواند پس از چند بازی، بار دیگر از او در ترکیب تیمش استفاده کند.

source

توسط namov.ir