در چند وقت گذشته، چندین بار شایعاتی درباره تراشه درنظر گرفته شده برای سری گلکسی S25 منتشر شده است. برخلاف شایعات قبلی، هم‌اکنون گفته می‌شود که احتمالاً مدل پایه و استاندارد سری Galaxy S25 به تراشه اگزینوس مجهز خواهند شد.

سامسونگ در حال تست تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ برای گلکسی S25 و S25 پلاس است

چیپست های پرچمدار کوالکام گران‌تر می‌شوند؛ همچنین سامسونگ موفق شده تا تراشه های اگزینوس خود را تا حدودی بهبود بخشد. همان‌طور که در سری Galaxy S24 شاهد آن بودیم. از سوی دیگر اما، بسیاری از کاربران اعتماد خود را به اگزینوس از دست داده‌اند، و استفاده از این تراشه ها در مدل پایه و پلاس سری گلکسی S25 می‌تواند به علاقه کاربران به این تلفن های هوشمند آینده سامسونگ تأثیر بگذارد.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که احتمالاً سامسونگ برای گلکسی S25 و S25 Plus به سراغ مدیاتک خواهد رفت. البته شایعاتی که نشان می‌دهند مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ برای گلکسی S25 FE به‌کار گرفته می‌شود، قابل‌قبول به‌نظر می‌رسند. همچنین انتظار می‌رفت که گلکسی اس ۲۵ و اس ۲۵ پلاس به تراشه اگزینوس ۸ نسل ۴ (اسنپدراگون ۸ الیت) نیز مجهز شوند.

هم‌اکنون اما یک افشاگر اطلاعات ادعا می‌کند که سامسونگ در حال تست تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ برای تأمین نیروی پردازشی مورد نیاز گلکسی S25 و S25 پلاس است. وی معتقد است که چیپست پرچمدار آینده اسنپدراگون برای این تلفن های هوشمند بسیار گران‌قیمت‌ خواهد بود. با این وجود امیدواریم که Exynos 2500 عملکرد و بهره‌وری انرژی مناسبی داشته باشد.

مشخصات و عملکرد Exynos 2500 سامسونگ 

چندی پیش، اگزینوس ۲۵۰۰ با معماری ۱۰ هسته‌ای CPU (مشابه نسل قبل) در میان داده های بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شد. این چیپست در مجموع دارای سه هسته قدرتمند بوده که در تراشه تلفن های هوشمند کمتر دیده می‌شود. براساس داده های NanoReview، اگزینوس ۲۵۰۰ در بخش تک هسته‌ای بنچمارک Geekbench موفق به کسب امتیاز ۲,۶۶۶ و در بخش چند هسته‌ای موفق به دریافت امتیاز ۸,۸۳۹ شده است. لازم به ذکر بوده که گلکسی S25 Ultra در همین تست ها به‌ترتیب امتیازات بیش از ۳,۰۰۰ (در بخش تک هسته‌ای) و ۹,۰۰۰ (در بخش چند هسته‌ای) را ثبت کرده است.

گلکسی S25 Ultra با One UI 7 بدین‌صورت خواهد بود

مطابق با گزارش منبع، سایر پرچمداران مجهز به Snapdragon 8 Gen 4 مانند وان پلاس ۱۳ و iQOO 13 به‌لطف سیستم خنک‌کننده بهبود یافته خود، امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند. تمامی مدل های سری Galaxy S25 باریک‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود. مدل اولترا برای اولین بار به صفحه نمایشی تخت با گوشه های گرد مجهز می‌شود.

نظر شما درباره این گوشی های هوشمند پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟

source

توسط namov.ir