در بررسی‌های تخصصی انجام شده توسط DxOMark، صفحه نمایش آیفون ۱۶ نتوانسته به نمره بالایی دست پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از کاربران انتظار داشتند صفحه نمایش این گوشی هوشمند پرچمدار، عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، طبق اعلام نتایج DxOMark، حداکثر روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۶ کمتر از رقبای آن مانند سامسونگ Galaxy S24 است. اگرچه این موضوع در شرایط عادی استفاده مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در محیط‌های بسیار روشن ممکن است دید کافی را فراهم نکند. محتوا در نور کم، به خصوص محتوا با دامنه دینامیکی استاندارد (SDR)، کنتراست پایینی دارد و ممکن است کیفیت تصویر را کاهش دهد. در هنگام نمایش محتوای HDR، روشنایی صفحه نمایش به طور قابل توجهی نوسان می‌کند که می‌تواند تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد.

نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی صفحه نمایش، باعث می‌شود انیمیشن‌ها به نرمی و روانی صفحه نمایش‌های با نرخ نوسازی بالاتر نباشند. البته این نمایشگر مزایای بیشتری نسبت به گوشی های رقیب نیز داشته است. صفحه نمایش لمسی آیفون ۱۶ به طور کلی پاسخگوی خوبی دارد. همچنین فرکانس PWM صفحه نمایش به اندازه‌ای است که برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اگرچه آیفون ۱۶ در سایر بخش‌ها مانند عملکرد و دوربین عملکرد خوبی دارد، اما صفحه نمایش آن به اندازه کافی برای رقابت با پرچمداران دیگر بازار ارتقا نیافته است. کاربران حساس به کیفیت صفحه نمایش ممکن است از این موضوع ناراضی باشند.

source

توسط namov.ir