مسعود بهرامی در گفتگو با خبرنگار دیباچه در خصوص طرح کیفیت عملکرد آموزشی،اظهار کرد: حدود ۳ سال است که طرح کیفیت بخشی عملکرد مراکز آموزشی در آموزش پرورش شهرستان تهران در جریان است؛ ابتدا به صورت آزمایشی در ۳ منطقه پیشوا، چهاردانگه و شهریار و از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ در کل مناطق اجرا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران،ادامه داد: این طرح در ۲ بخش بررسی شد که بخش اول به صورت عملکردی بود و انتظاراتی که معاونت ها از مدیر مدرسه داشتند بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی افزود : در مرحله بعد در سازمان اداری استخدامی، قانون‌های ارزیابی مدیران شکل گرفت که در حوزه‌های فناوری، حوزه‌های عمومی و تخصصی بررسی شد.

وقتی مدیریتی را در حوزه آموزش و پرورش به فرد می‌سپاریم، آن مدیر باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست!

بهرامی گفت: به جهت اینکه مدیران ما محصول و منحصر به موضوعات ابلاغی نشوند و ابتکارات و خلاقیت ها هم نقشی داشته باشند ،در کنار این طرح از مسیر جشنواره الفتا،بخش خلاقیت و نوآوری را پیش بردیم که دوستان ما در مدارس شهرستان های استان تهران جزو رتبه های برتر در جشنواره الفتا شدند.
این مسئول،خاطرنشان کرد: برگزیده ای که هم در حوزه الفتا و هم در حوزه عملکردی حائز رتبه های برتر شده باشد به عنوان مدیر بالنده استان معرفی و انتخاب خواهد شد.

بهرامی عنوان کرد: بخش اصلی کار ما این است که وقتی این رصدها و ارزیابی‌ها انجام شد،نقاط ضعف و قوت مدیریتی ما احصا شود.
وی در پاسخ به این سوال که دوره های توانمندی تا چه میزان به توسعه حرفه‌ای مدیران کمک می کند،گفت: در حوزه آموزش و پرورش وقتی مدیریتی را به فرد می‌سپاریم، آن مدیر ما باید بداند که تکالیف و رسالت‌های او چیست، در واقع اول باید آموزش ببیند تا بعداً بتواند در محیط کار این آموزش را بروزرسانی کند.

گفتگو از: نسرین هاشمی 

 

source

توسط namov.ir