به گزارش خبرنگار مهر، امسال نرخ فرآورده‌های لبنی در چند نوبت افزایش قیمت را تجربه کرد. بر اساس ضوابط به تولیدکنندگان محصولات لبنی اجازه داده شده هر سال قیمت فرآورده‌ها را به استثنا اقلام تنظیم بازار که امسال تعداد آنها افزایش یافته است، ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

با وجود افزایش نرخ این محصولات توزیع کره و خامه پاکتی با مشکلاتی همراه بوده و قطره چکانی انجام می‌شود. در این خصوص مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به مهر گفت: موضوع در حال بررسی و پیگیری است و تا چند روز آینده مشکل حل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اقلام تنظیم بازار ادامه داد: برخی تولیدکنندگان با افزودن ویتامین دی مبادرت به افزایش قیمت محصولاتی مانند شیر و ماست می‌کردند که امسال در شورای قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار شد این اقلام نیز در شورا تعیین قیمت شوند.

وی افزود: در این راستا برخی اقلام تعیین قیمت شده و اعلام شد و دو قلم پنیر و ماست دبه ای دارای ویتامین دی توسط سازمان حمایت در حال بررسی بوده و به زودی اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: چنانچه تولیدکنندگان در تولید این اقلام به دلیل قیمت پایین محصولات مبادرت به کاهش تولید کنند با آنها برخورد خواهد شد.

source

توسط namov.ir