پس از انتشار نسخه AOSP، اکنون نسخه پایدار اندروید 15 در حال عرضه به دستگاه‌های سری پیکسل 6 و جدیدتر، از جمله دستگاه‌های تاشدنی پیکسل و پیکسل تبلت است. این به‌روزرسانی ویژگی‌هایی مانند قفل تشخیص سرقت، فضای خصوصی و بایگانی برنامه را معرفی می‌کند. کاربران با دستگاه‌های سازگار می‌توانند با رفتن به تنظیمات > درباره تلفن > به‌روزرسانی‌های سیستم، به‌روزرسانی را بررسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، مشابه ویژگی Secure Folder سامسونگ، اندروید 15 به کاربران امکان ایجاد یک فضای جداگانه در دستگاه خود و ذخیره برنامه‌های حساس تحت یک لایه اضافی احراز هویت را می‌دهد. این ویژگی که از iOS الهام گرفته شده است، به شما امکان می‌دهد نصب و فایل‌های کش برنامه را مستقیماً از برنامه تنظیمات حذف و بازیابی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز به راحتی فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنید. این ویژگی هنگام سرقت گوشی، به‌طور خودکار گوشی را قفل می‌کند. اما چگونه تشخیص می‌دهد که گوشی سرقت شده است؟

گوگل می گوید قفل تشخیص سرقت با استفاده از یادگیری ماشین روی دستگاه، می‌تواند سیگنال‌های مختلف دستگاه را برای تشخیص تلاش‌های احتمالی سرقت تجزیه و تحلیل کند. اگر الگوریتم تلاش احتمالی سرقت را در دستگاه باز شده شما تشخیص دهد، صفحه نمایش شما را قفل می‌کند تا سارقان را دور نگه دارد. با اندروید 15، کاربران می‌توانند صفحه نمایش خود را بدون نگرانی از افشای اطلاعات مانند اعلان‌ها، کدهای OTP و صفحه‌های ورود به سیستم حاوی رمز عبور، به اشتراک بگذارند. اکنون هنگام انجام حرکت کشیدن به عقب، پیش‌نمایشی از صفحه‌ای که به آن منتقل خواهید شد را مشاهده خواهید کرد. این به شما امکان می‌دهد به سرعت تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به آن صفحه بروید یا خیر.

* جفت کردن برنامه‌ها در حالت تقسیم صفحه از دیگر ویژگی این نسخه است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد دو برنامه‌ای که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند را در حالت تقسیم صفحه جفت کنند. قابل توجه است که این ویژگی نیز از OneUI سامسونگ اقتباس شده است. با این حال، دستگاه‌های پیکسل اولین دستگاه‌هایی نیستند که این ویژگی‌ها را دریافت می‌کنند. ویوو قبلاً پوسته Funtouch OS 15 مبتنی بر اندروید 15 را برای iQOO 12 عرضه کرده است.

source

توسط namov.ir