به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «محفل» از تهیه تعدادی مستند قرآنی در کنار این برنامه تلویزیونی خبر داد و گفت: این مستندها قرار است به عنوان گوشواره‌های برنامه «محفل» ساخته و نمایش داده شوند.

وی افزود: در این مستندها قرار است به مکان‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده پرداخته شود و به مخاطب نشان داده شود.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «محفل» اظهار کرد: یکی از این اماکن سدی است که در جنوب روسیه واقع شده و نقل است که این سد به دست حضرت ذوالقرنین که به روایتی همان کورش است، ساخته شده است.

تولید اولین مستند از این مجموعه مستند که درباره حضرت ذوالقرنین و سدی است که این پیامبر خدا در مقابل یاجوج و ماجوج ساخته، به پایان رسیده است و به زودی این مستند هم در تلویزیون نمایش داده می‌شود و هم در جشنواره مستند شرکت خواهد کرد.

مستند «اماکن قرآنی محفل» به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی و کارگردانی بهادر زمانی تهیه شده است. برنامه قرآنی «محفل» برنامه استعدادیابی پرمخاطبی در حوزه قرآن کریم از شبکه ۳ سیما است که مخاطبان فراوانی دارد و توانسته اقشار مختلف مردم را با خود همراه کند و گامی در راستای همنشینی بیشتر اقشار جامعه با قرآن، هنر قرائت و حفظ قرآن بردارد.

source

توسط namov.ir