انتظار می‌رفت که گلکسی A16 5G به‌زودی معرفی شود و اکنون این گوشی در وب‌سایت هلند سامسونگ فهرست شده است. اگرچه قیمت این دستگاه هنوز تأیید نشده، اما طبق مشخصات A16 5G به‌مدت شش سال به‌روزرسانی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد.

گلکسی A16 5G

گوشی‌های پرچمدار گلکسی که در سال ۲۰۲۴ عرضه شدند، واجد شرایط ۷ سال ارتقا و به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل اندروید هستند و به‌نظر می‌رسد سامسونگ به ارائه ۶ سال به‌روزرسانی برای تمامی مدل‌های غیرپرچمدار خود، حتی دستگاه‌های اقتصادی و پایین‌رده، رضایت داده است. A16 5G با اندروید 14 عرضه می‌شود، بنابراین تضمین می‌شود که اندروید 20 یا هر نسخه‌ای از اندروید که در سال 2030 منتشر می‌شود را دریافت کند.

گلکسی A16 5G

گلکسی A16 5G

Galaxy A16 5G همچنین به‌طور رسمی برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب رتبه‌بندی شده است. بنابراین این گوشی دارای گواهینامه IP54 است که به‌خوبی IP67 یا IP68 موجود در گوشی‌های میان‌رده و پرچمداران این شرکت نیست، اما باز هم برای دستگاه پایین‌رده‌ای مانند Galaxy A16 5G چشمگیر است.

گلکسی A16 5G همچنین دارای بدنه‌ای باریک به ضخامت تنها 7.9 میلی‌متری است، اگرچه این بدان معناست که درگاه هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد. این گوشی به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ 25 وات مجهز شده است و یک تراشه Exynos 1330 با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز دارد.

فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی این گوشی را می‌توان با کارت‌های microSD تا 1.5 ترابایت افزایش داد. نکته جالب اینجاست که این اولین مورد در گوشی‌های هوشمند گلکسی است و تمامی گلکسی‌هایی که پیش از A16 5G عرضه شدند، حداکثر از کارت‌های microSD با ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می‌کردند.

ترکیب دوربین عقب A16 5G شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو برای عکاسی سلفی و تماس‌های ویدیویی نیز درنظر گرفته شده است.

دوربین جلو در داخل یک بریدگی Infinity-U بالای صفحه‌نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با رفرش‌ریت 90 هرتز و وضوح +Full HD قرار دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش حداقل حاشیه دارد، اما تصاویر گوشی این ادعا را رد می‌کند.

گزینه‌های رنگی برای گلکسی A16 5G شامل آبی مشکی، خاکستری روشن، طلایی و سبز روشن است، هرچند ممکن است در دسترس بودن هر کدام از این رنگ‌ها بسته به بازاری که این گوشی در آن عرضه می‌شود، متفاوت باشد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، سامسونگ هنوز قیمت این گوشی را اعلام نکرده است.

نظر شما درباره Galaxy A16 5G چیست؟

source

توسط namov.ir