کوالکام قرار است تراشه نسل بعدی سری ۸ خود را آبان ماه رونمایی کند. امروز و قبل از رونمایی رسمی، یک گزارش کامل به ما نگاهی دقیق به طراحی تراشه و لیست بلندبالایی از ویژگی‌های آن می‌دهد. این گزارش به ما می‌گوید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ۲ مدل عرضه خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ۲ مدل عرضه خواهد شد

این گزارش در شبکه اجتماعی چینی Baidu منتشر شده و یک بلوک دیاگرام از تراشه را به همراه برگه مشخصات فناوری‌های پشتیبانی شده به اشتراک می‌گذارد. در حالی که جزئیات بسیار فنی هستند، ما بر روی نکات کلیدی گزارش تمرکز خواهیم کرد.

این گزارش غیررسمی تایید می‌کند که اسنپدراگون 8 نسل 4 در دو مدل عرضه خواهد شد. این دو دارای مدل‌های عددی زیر هستند:

۱- SM8750

۲- SM8750P

همانطور که از تفاوت مدل‌های عددی مشخص است، تفاوت کمی باید بین این تراشه وجود داشته باشد. این گزارش به ما می‌گوید مدل دوم فقط از اتصال Wi-Fi بهره می‌برد. همچنین احتمالا وجود تفاوت فرکانس نیز وجود دارد.

برگه مشخصات نشان می دهد که مدل استاندارد SM8750 از هر دو استاندارد شبکه نسل پنج یعنی mmWave و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند، در حالی که SM8750P فقط از Wi-Fi پشتیبانی می کند.

در بخش حافظه رم، هر دو نسخه از استاندارد آشنای حافظه رم LPDDR5X استفاده خواهند کرد. اگرچه شایعاتی مبنی بر پشتیبانی از رم LPDDR6 منتشر شده بود، اما این گزارش نشان می‌دهد که ممکن است برای این استاندارد باید منتظر اسنپدراگون 8 نسل 5 باشیم.

حافظه ذخیره سازی نیز به مانند اسنپدراگون 8 نسل 3 است، یعنی UFS 4.0 را پشتیبانی می‌کند. در تراشه‌های جدید کوالکام به ترتیب سرعت خواندن و نوشتن قابل توجهی تا 4500 مگابایت بر ثانیه و 4000 مگابایت بر ثانیه را امکان پذیر می کند.

پردازنده گرافیکی Adreno 830، می‌تواند نمایشگرهایی با رزولوشن بیش از 4K (رزلوشن دقیق3840 در 2560) با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز را مدیریت کند.

البته اینکه آیا سازندگان گوشی‌های هوشمند از چنین نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی بالا استفاده خواهند کرد یا خیر را باید دید. به هر صورت سقف توانایی پردازش گرافیکی تراشه پرچمدار آتی کوالکام است.

جالب اینجاست که این گزارش نشان می‌دهد که عملکردهای اصلی اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 دستخوش تغییرات اساسی نشده است.

ویژگی برجسته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام چیست؟

ویژگی برجسته تراشه این نسل کوالکام، هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon کوالکام است. این هسته‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ارائه دهند. همچنین فرآیند ساخت این تراشه بالاخره به ۳ نانومتری می‌رسد که این امر با تاخیر یک ساله نسبت به اپل محقق می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تراشه پرچمدار آتی کوالکام برای رقابت آماده است؟

source

توسط namov.ir