انتظار می‌رود که گوشی های آینده سری میت ۷۰ هواوی از تراشه کرین ۹۱۰۰ برخوردار باشند. گزارش های منتشر شده نشان داده‌اند که این چیپست از نظر عملکرد بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود. هم‌اکنون، گفته می‌شود که قیمت Kirin 9100 نیز مشابه تراشه های اسنپدراگون است.

قیمت Kirin 9100 نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ است

یک منبع آگاه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو، قیمت Kirin 9100 را به‌اشتراک گذاشت. گفته می‌شود که این تراشه حدود ۱,۱۰۰ تا ۱,۳۰۰ یوآن (تقریباً معادل ۱۵۷ تا ۱۸۶ دلار) برای تولیدکنندگان هزینه خواهد داشت. البته تایید هزینه قطعات بسیار دشوار است و سازندگان تراشه به ندرت چنین جزئیاتی را به اشتراک می‌گذارند. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که Kirin 9100 ممکن است در محدوده قیمتی مشابه تراشه های پرچمدار آینده کوالکام و مدیاتک قرار گیرد.

Kirin 9100

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام برای سازندگان تلفن های هوشمند حدود ۱۹۰ دلار قیمت دارد. درحالی که مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ با قیمت کمی کمتر از ۱۵۵ دلار قابل‌تهیه خواهد بود. همان‌طور که می‌بینید، اگر شایعه قیمت Kirin 9100 هواوی صحت داشته باشد، قیمت این تراشه مشابه رقبا خواهد بود.

مشخصات کرین ۹۱۰۰ هواوی

گزارش قبلی نشان می‌دهد که هواوی در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از «فرآیند توسعه‌یافته داخلی n+2/3» برای تولید تراشه Kirin بعدی خود است. این یک چیپست ۵ نانومتری خواهد بود که با لیتوگرافی DUV و الگو های چندگانه تولید می‌شود. تراشه‌ساز چینی، یعنی SMIC، درحال توسعه یک فرآیند ۵ نانومتری با استفاده از لیتوگرافی DUV است و انتظار می‌رود که این شرکت نسل بعدی چیپست های هواوی را تولید کند.

گزارشی در ماه جولای منتشر شد که نشان می‌داد SMIC با مشکلاتی در ساخت و هزینه تولید لیتوگرافی ۵ نانومتری DUV خود مواجه شده است. بنابراین Kirin 9100 همچنان می‌تواند یک تراشه ۷ نانومتری باشد. مطابق با گزارش Gizmochina، حتی اگر SMIC با موفقیت به بازده مناسبی از فرآیند 5 نانومتری خود دست یابد، باز هم به خوبی لیتوگرافی EUV، که توسط سامسونگ و TSMC استفاده می‌شود، نخواهد بود.

جزئیات جدیدی از Kirin 9100 هواوی فاش شد: بهره‌وری انرژی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

در نتیجه، برای کرین ۹۱۰۰ هواوی سخت است که بتواند از نظر عملکرد با آخرین تراشه پرچمدار کوالکام یا مدیاتک رقابت کند. اما همان‌طور که اشاره شد، عملکرد این چیست مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود.

نظر شما درباره Kirin 9100 هواوی چیست؟

source

توسط namov.ir