تبلت کوچک اپل یعنی iPad Mini از آن دست محصولاتی است که مثل آیفون SE خیلی بازه زمانی مشخصی برای به‌روزشدن ندارد. آخرین بار بیش از ۳ سال پیش بود که مدل جدید این محصول تحت اسم آیپد مینی ۲۰۲۱ یا iPad Mini 6 معرفی شد. چندی پیش در ترنجی گزارشی داشتیم که می‌گفت آیپد مینی نسل ۷ احتمالا اواخر سال میلادی جاری معرفی خواهد شد. امروز می‌خواهیم مرور کنیم که از آیپد مینی ۷ اپل چه انتظاری داریم و چه پیشرفت‌های احتمالی را به ما ارائه می‌کند.

طراحی آیپد مینی ۷ اپل

اگر امیدوار هستید که یک طراحی جدید بسیار متفاوت را با این نسل آیپد مینی تجربه کنید، ممکن است ناامید شوید. اکثر کارشناسان بر این باورند که آیپد مینی 7 همان طراحی نسل قبلی خود یعنی آیپد مینی 6 را حفظ خواهد کرد به جز استفاده از پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ قدیمی اپل، کاری که در اکثر محصولاتش انجام شده است.

اپل در سال ۲۰۲۱ طراحی جدیدی برای آیپد مینی ارائه داد، بنابراین این احتمال وجود دارد که تصمیم داشته باشد همین طراحی را برای چند سال دیگر حفظ کند، به‌ویژه با توجه به استقبال مثبت گسترده از آن.

با این حال، iPad Mini 7 می تواند رنگ‌های جدیدی را ارائه کند. محصولات اخیر اپل، مانند iPhone 16 و iPad Air M2، از انتخاب‌های پررنگ‌تری استفاده کرده و ممکن است اپل این روند را با iPad Mini 7 نیز ادامه دهد.

البته اگر از نظر ابعاد فیزیکی سوال دارید، احتمالا هیچ تغییری در این بخش ایجاد نشود.

سخت افزار iPad Mini 7 چطور خواهد بود؟

بزرگترین تغییر در iPad Mini 7 ارتقاء قابل توجه عملکرد است. آیپد مینی 6 فعلی از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کند، همان پردازنده‌ای که در آیفون 13 استفاده می‌شود. در حالی که A15 هنوز کاملاً توانمند است اما طبیعتا نسل جدید نمی‌تواند از آن بهره ببرد.

گزارش ها حاکی از آن است که آیپد مینی 7 احتمالاً تراشه A17 Pro را ارائه می‌کند، همان تراشه‌ای که در مدل‌های آیفون 15 پرو وجود دارد. این یک جهش بزرگ در عملکرد است، به خصوص زمانی که با شایعه افزایش رم از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت ترکیب شود.

تراشه اپل A17 Pro

تراشه اپل A17 Pro

تراشه ارتقا یافته، آیپد مینی 7 را قادر می‌سازد تا پردازش‌های سخت‌تر از بازی گرفته تا چندوظیفه‌گی را ارائه دهد و احتمالاً از ویژگی‌های جدید اپل مبتنی بر هوش مصنوعی که با iOS 18 و iPadOS 18 عرضه می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر نسل هفتم آیپد مینی اپل چطور خواهد بود؟

نمایشگر آیپد مینی 6 مشکلی با عنوان «اسکرول ژله‌ای» مواجه شد، پدیده‌ای که در آن هنگام اسکرول کردن عمودی، سمت چپ و راست تصویر با تاخیر نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند.

گفته شده که iPad Mini 7 این مشکل را با یک کنترلر صفحه نمایش جدید برطرف می کند که اسکرول بدون مشکل را با سرعت پاسخگویی بهتر به شما ارائه می‌کند.

در مورد سایر پیشرفت‌های صفحه نمایش باید گفت شایعاتی در مورد تغییر به پنل OLED منتشر شده است، اما این امر برای سال ۲۰۲۴ بعید به نظر می‌رسد.

آیپد مینی با نمایشگر OLED برای عرضه در سال 2026 برنامه‌ریزی شده است

اکثر منابع معتقدند که اپل تا سال ۲۰۲۶ از فناوری OLED برای خط تولید iPad Mini خود استفاده نخواهد کرد. در حال حاضر انتظار می رود آیپد مینی ۷ به صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina موجود در آیپد مینی ۶ تکیه کند.

علاوه بر این، در حالی که برخی گزارش‌های قبلی به رفرش‌ریت 120 هرتز اشاره می‌کردند، اطلاعات جدیدتر در این مورد تردید ایجاد می‌کند، به طوری که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که پنل نمایشگر ProMotion فعلاً در انحصار آیپدهای مدل پرو باشد.

دیگر ارتقاهای احتمالی آیپد مینی 7 اپل

آیپد مینی ۶ با فضای ذخیره سازی نسبتاً محدود 64 گیگابایتی شروع می‌شود که برای بسیاری از کاربران در سال 2024 ناکافی به نظر می رسد. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند اپل فضای ذخیره سازی پایه را به 128 گیگابایت افزایش دهد در حالی که یک انتخاب 512 گیگابایتی را برای کاربرانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، در نظر خواهد گرفت.

قابلیت اتصال نیز قرار است ارتقا پیدا کند و انتظار می‌رود آیپد مینی 7 از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی کند که سرعت اتصال بی‌سیم سریع‌تر و پایدارتر را ارائه دهد. برای مدل سولار، اتصال 5G ارائه می‌شود.

شایعات به ما می‌گویند که تا قبل پایان سال جاری میلادی یعنی جایی حوالی اواخر پاییز ۱۴۰۳ باید منتظر رونمایی از آیپد مینی ۷ باشیم. با این حال مشخص نیست که این گزارش صحیح بوده و به تحقق بپیوندد.

نظر شما چیست؟ به فکر خرید آیپد کوچک اپل هستید؟

source

توسط namov.ir