شرکت ولوو روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش خودروهای این شرکت در سپتامبر ۱% نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۶۲,۴۵۸ خودرو رسیده است، در حالی که بازار با نوسانات و عدم قطعیت مواجه است.

به گزارش مجله ماشین، ولوو، که اکثریت سهام آن در اختیار شرکت جیلی چین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش کلی در اروپا، بزرگ‌ترین بازار این برند، ۲۳% افزایش داشته، در حالی که فروش در ایالات متحده و چین به ترتیب ۲۲% و ۱۶% کاهش یافته است.

بیورن آنوال، معاون CEO و مدیر ارشد تجاری ولوو، در بیانیه‌ای گفت: تصویر کلی بازار همچنان ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی است، اما ما از عملکرد قوی در اروپا، به‌ویژه برای خودروهای الکتریکی‌مان، خوشحال هستیم.

فروش مدل‌های تمام برقی و هیبریدی شارژی ۴۳% افزایش یافته و این مدل‌ها ۴۸% از کل خودروهای فروخته شده در سپتامبر را تشکیل می‌دهند، در حالی که سهم خودروهای تمام برقی به تنهایی حدود یک‌چهارم خودروهای فروخته شده در این ماه بوده است.

سهام این شرکت در ساعت ۰۷:۳۱ به وقت گرینویچ ۲.۴% کاهش یافت و از شاخص اصلی سهام استکهلم که ۰.۲% افزایش داشت، ضعیف‌تر عمل کرد.

این شرکت در ماه گذشته هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند فقط برقی تا سال ۲۰۳۰ را رها کرده و پیش‌بینی‌های خود برای حاشیه سود و درآمد را کاهش داد و به تأثیر تعرفه‌ها و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی اشاره کرد.

source

توسط namov.ir