به گزارش شهرآرانیوز، گروهی لباس تمرین مشکی و گروهی دیگر لباس کرم‌رنگ به تن دارند. با فرمان مربی گروه کرم‌پوش به سمت مشکی‌پوشان که درون قوس پشت سبد محبوس شده‌اند، یورش می‌برند. زمان فشرده برای رسیدن به سبد تمرین می‌شود و مشکی‌پوشان باید تا پای جان مانع نفوذ کرم‌پوشان شوند. این گوشه‌ای از تمرین سخت سربازان بسکتبال خراسان است که می‌خواهند خودشان را برای آوردگاه بزرگ لیگ‌برتر آماده کنند؛ دیدار‌هایی که از پنجشنبه همین هفته آغاز می‌شود و نماینده مشهد باید در گام نخست که شاید سخت‌ترین روزش هم باشد، به مصاف شهرداری گرگان، مدعی اصلی قهرمانی برود. شاگردان جمال صیفی خیلی دیر تمرینات را شروع کردند، اما این روز‌ها صبح و بعدازظهر سخت تمرین می‌کنند تا بتوانند خودشان را به مرز آمادگی برسانند. آمادگی که نه از هفته اول، اما بی‌تردید می‌تواند از هفته‌های سوم‌چهارم به دست آید و هواداران بسکتبال مشهد را خوش‌حال کند. سری به تمرینات این تیم زدیم تا از چندوچون آمادگی نماینده استان پیش از این رقابت‌ها آگاه شویم.

رعد در آسمان 

تیم آسمان ولایت مشهد همان رعد پدافند هوایی است که امسال با حمایت شهرداری مشهد و آستان‌قدس از استان خراسان‌رضوی پا به عرصه رقابت‌ها گذاشته است. این تیم در دقیقه ۹۰ ورودی لیگ‌برتر را پرداخت کرد و نامش در فهرست قرعه‌کشی قرار گرفت؛ تیمی به سرمربیگری جمال صیفی که این روز‌ها در خانه بسکتبال استان و سالن امید و زندگی صبح و بعدازظهر تمرین می‌کند. جمال صیفی، سرمربی نماینده مشهد در لیگ‌برتر، در این‌باره می‌گوید: تیم ما هنوز کامل نیست و به‌دلیل اینکه خیلی دیر تمریناتمان را شروع کردیم، هنوز فرایند جذب بازیکن را کامل نکرده‌ایم. وی می‌افزاید: ترکیب امسال تیم را بازیکنان سرباز و چند بازیکن بومی مشهدی تشکیل می‌دهند. ما حتی در کادرفنی‌مان هم از مربی مشهدی استفاده کرده‌ایم و جواد جعفری از مربیان خراسانی در کنار ماست.

سربازان تیم مشهد دیروز در سالن سجاد مشهد تمریناتشان را دنبال کردند. این درحالی است که هنوز فهرست این تیم برای جذب سه‌چهار بازیکن دیگر جا دارد.

حمایت هست، اسپانسر نیست!

جمال صیفی، سرمربی آسمان مشهد، می‌گوید تیمش امسال با حمایت شهرداری مشهد و آستان‌قدس روانه لیگ خواهد شد، اما هنوز اسپانسری ندارند. وی به شهرآراورزشی اظهار می‌کند: متأسفانه ما خیلی زمان را از دست داده‌ایم و در این میان اسپانسر هم نداریم که بتوانیم با آن چند بازیکن خوب دیگر جذب کنیم. امسال بازیکنان زیادی بیرون مانده‌اند و اگر اسپانسر باشد، می‌توانیم به جذب آنها اقدام کنیم و تیم خوبی ببندیم. وی بیان می‌کند: ما تیمی نظامی هستیم و بودجه محدودی داریم. امیدوارم در ادامه دیگرمسئولان شهر هم کمکمان کنند تا بتوانیم از حیثیت بسکتبال خراسان‌رضوی دفاع کنیم.

امیدوار به انگیزه‌های نو

مجید بخت‌آزما، سرپرست تیم آسمان ولایت مشهد که امسال به نمایندگی از شهرداری مشهد برای حمایت از این تیم به‌عنوان سرپرست در کنار زمین است، می‌گوید: خوش‌حالیم که با مساعدت رعد پدافند امسال هم مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال تیم دارد و این حضور با حمایت شهرداری و آستان‌قدس و دیگرنهاد‌ها می‌تواند نویدبخش روز‌های خوبی برای بسکتبال مشهد باشد. وی می‌‎افزاید: شرط اولیه شهرداری و مجموعه ورزش مشهد برای حمایت از این تیم آن بود که در کنار سربازان عزیزی که برای گذراندن دوران مقدس سربازی به این تیم می‌آیند، از بازیکنان و مربیان بومی مشهد در ترکیب و کادرفنی استفاده شود؛ اتفاقی که رقم خورده است و خوشبختانه علاوه بر چند بازیکن، جمال صیفی، یکی از مربیان بادانش بسکتبال مشهد، به‌عنوان نفر اول کادرفنی در تیم حضور دارد.

جواد جعفری، مربی تیم بسکتبال آسمان ولایت مشهد، هم که به انگیزه‌های تیمش دل بسته است، درباره وضعیت فنی تیم و دیر شروع‌شدن تمرینات می‌گوید: ما خیلی عقب هستیم و برای بازی پنجشنبه با شهرداری گرگان بیشتر به انگیزه بچه‌ها امیدواریم. وی می‌افزاید: ما بیشتر تلاش می‌کنیم در این فرصت روی مسائل روحی و روانی بچه‌ها کار کنیم و روی انگیزه آنها بیشتر حساب باز کرده‌ایم. البته که روی مسائل فنی هم کار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم عملکرد قابل‌قبولی مقابل دیدگان هواداران بسکتبال‌دوست مشهدی داشته باشیم.

خودتان را نشان دهید؛ حمایت از ما

حضور چهره مشهدی در کادرفنی تیم آسمان ولایت، پای پیشکسوتان این رشته را هم به سالن باز کرده است. علی عبداحد، از پیشکسوتان بسکتبال خراسان که خود سال‌ها هدایت تیم‌های استان را در دهه‌های گذشته به عهده داشت، در حاشیه تمرین دیروز این تیم حاضر شد و با بازیکنان و کادرفنی صحبت کرد. عبداحد در جمع مردان آسمان ولایت گفت: قدر مربی و کادرفنی‌تان را بدانید. همین‌که امروز رعد پدافند دوباره برای تیم‌داری آمده، اتفاق مبارکی است. وی افزود: می‌دانیم تیم شما نظامی است و شما سرباز هستید و شاید نتوانند زیاد برای این تیم هزینه کنند، اما من همین‌جا اعلام می‌کنم که شما خودتان را نشان دهید؛ مطالبه‌گری و حمایت از ما پیشکسوتان و جامعه رسانه. اگر شما با عملکردتان زمینه‌اش را فراهم کنید، ما هم از شما و حقوقتان دفاع می‌کنیم.

جمع ستاره‌ها جمع می‌شود

در تمرین دیروز آسمان ولایت، ستاره‌های جدیدی حضور داشتند. محمدمهدی مهرآذر (لکزایی) که فصل پیش برای کاله به میدان می‌رفت و آرین آرامی، بازیکن فصل قبل مهرام تهران، ازجمله این بازیکنان بودند؛ دو چهره‌ای که یکی برای گذراندن خدمت سربازی و دیگری به‌صورت بازیکن آزاد به این تیم پیوسته است. لکزایی که از خوب‌های فصل قبل کاله بود، درباره حضورش در مشهد و وضعیت تیمش می‌گوید: در تیم ما همه جوان هستند و خوب همدیگر را درک می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم روزبه‌روز بهتر شویم و فکر می‌کنم امسال حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

آرین آرامی هم که چندسالی در تیم مهرام تهران بود، می‌گوید: تیم ما جوان است و امیدوارم با توجه به اینکه کمی هم دیر شروع کردیم، بتوانیم تا هفته‌های دوم‌سوم به هماهنگی برسیم و وضعیت خوبی را برای بسکتبال مشهد رقم بزنیم. مردم مشهد بسکتبال‌دوست هستند و امیدواریم مسئولان هم از بسکتبال حمایت کنند.

source

توسط namov.ir