به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان عضو شورای عالی قوه قضاییه و مسئولان قضایی، اداری و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم اظهار کرد: وقتی دشمن در میدانی که مسلح به سلاح ایمان است شکست می‌خورد از طریق خدعه و نیرنگ وارد می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: مدیریت بهینه رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سبب شد تا رژیم سرتاپا مسلح صدام پس از هشت سال دفاع مقدس و پس از آن رو به اضمحلال و نابودی برود و برای ما اقتدار ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان عنوان کرد: امروز صدام در زباله‌دان تاریخ قرار دارد و نام حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و نام شهدا می‌درخشد که این درخشش در فضای کشور عراق و در پیاده روری اربعین به خوبی دیده می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تحولات منطقه گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی در طول تاریخ دولت جعلی‌اش، طعم شکست را نچشیده بود، اما به همت محور مقاومت از سال ۱۹۸۱ در مقر صهیونیست‌ها در بیروت شکست خوردند و تا جنوب لبنان عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: نیروی حزب‌الله با عشق به امام امت و درس گرفتن از انقلاب اسلامی در مقابل صهیونیست‌ها قد علم کرد و در سال ۲۰۰۰، از جنوب لبنان آن‌ها را بیرون و شکست سختی بر آن‌ها متحمل کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یادآور شد: در این راستا تمام سعی رژیم کودک‌کش اسرائیل، انتقام خفت و خواری از شکست سال ۲۰۰۰ بود، اما با شجاعت سید حسن نصرالله و محور مقاومت در سال ۲۰۰۶، افتضاحی دیگری پس از ۳۳ روز برای اسرائیلی‌ها رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان عنوان کرد: ساقط کردن صدها تانک مرکاوا و هواپیمای آپاچی رژیم صهیونیستی و اقدام به غرق کردن ناو امریکایی‌ها در بندر بیروت، نشانه‌ای از رشادت حزب الله بود.

وی ادامه داد: خفت و خواری اسراییلی‌ها همچنان ادامه داشت و وقتی نتوانست به شکل مستقیم علیه حزب الله بایستد، دست به خدعه و نیرینگ با استفاده از عناصر نفوذ زد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: آنچه در مهر ماه سال ۱۴۰۲ در عملیات طوفان الاقصی جهانیان دیدند نشان از رشادت و پیش دستی حماس برای مبارزه موفق علیه اسرائیلی‌ها بود که زمینه شکست غیرقابل جبران و غیر قابل انکار برای آن‌ها ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: در یک سال گذشته جز بمباران وحشیانه و ترور دست آوردی برای اسرائیل وجود نداشته است.

وی بیان کرد: برپایی راهپیمایی ضد اسرائیلی در سراسر اروپا و آمریکا پس از عملیات الاقصی باطن این رژیم کودک کش را به جهانیان نشان داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد: شکست و خواری این رژیم در سخنرانی نتانیاهو در مجمع سالیانه سازمان ملل با ترک عده زیادی از روسای کشورها به خوبی مشهود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیشگیری از وقوع از جرم در صدر کارهای قضایی قرار دارد که با همکاری، ارکان موجود در این سازمان و یگان‌های نیروهای مسلح شاهد کمترین میزان جرایم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان بیان کرد: هر چند فراوانی جرایم در نیروهای مسلح کشورمان دیده نمی‌شود، اما حتی یک جرم نیز در بین نیروهای مسلح نباید وجود داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یادآور شد: حساسیت کار در سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار بالا است، اما از یک طرف اقتدار نیروهای مسلح نباید نادیده گرفته شود و از طرفی نیز مجازت مجرم باید بازدارنده باشد.

وی تاکید کرد: دادستان‌های نظامی باید با چشمان بینا نظارت بر آرا و احکام صادره داشته باشند، تا ضمن اثرگذاری، مایه درس عبرت برای هر نوع تخلف و جرم احتمالی باشد.

در ابتدای این دیدار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر طی سخنانی اظهار داشت: شوراهای تامین و قضایی با سازمان قضایی نیروهای مسلح در تعامل پایداری هستند که سبب رضایت مردمی نیز شده است.

مهدی مهرانگیز افزود: هر جا صحبتی از نیروهای نظامی و انتظامی استان بوشهر می‌شود، موضوع خدمت این نیروها به مردم برجسته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این موضوع به خصوص در ایجاد امنیت برای کسب و کار مردم به خوبی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: میزان ورودی پرونده‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر، نشان دهنده کمترین میزان اصطکاک بین مردم و نیروهای مسلح استان است.

در پایان این مراسم، از زحمات محمد زمان مشایخ رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان بوشهر تقدیر و کریم بحرانی فرد به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان معارفه شد.

source

توسط namov.ir