هواوی شاید در بازار جهان شرایط سختی داشته باشد اما با تلاش‌های مستمر توانسته بازار کشور خود را به شکل مناسبی در اختیار بگیرد. برای مثال بد نیست بدانید با انتشار گزارش جدید وضعیت بازار تبلت چین شاهد شکست اپل توسط هواوی هستیم. این آمار تقریبا مربوط به بهار ۱۴۰۳ می‌شود.

شکست اپل توسط هواوی

این گزارش نشان می‌دهد که هواوی در سه ماهه دوم سال 2024 بیش از 20.5 میلیون تبلت را در چین فروخته که به معنای کسب 26 درصد از سهم بازار است. این نه تنها جایگاه اول آن را تضمین می کند، بلکه نشان دهنده رشد قابل توجه 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

این موفقیت احتمالاً به استراتژی رونمایی‌های تهاجمی هواوی نسبت داده می شود. به نظر می‌رسد مجموعه متنوع تبلت‌های MatePad، از جمله MatePad Pro 12.2 با نمایشگر دولایه OLED Pro به خوبی توانسته نظر کاربران چینی را جلب کند.

اپل، علیرغم داشتن سهم بازار ۲۶ درصدی مشابه هواوی (اما با فروش حدود 20.1 میلیون تبلت)، خود را در وضعیتی نه چندان خوبی می‌بیند. دلیل این اظهار نظر آن است که این شرکت کوپرتینویی با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه است.

وقتی برندهای چینی مانند شیائومی و آنر را در نظر بگیرید، رقابت شدیدتر می شود. شیائومی با فروش 9.25 میلیون تبلت جایگاه سوم را به خود اختصاص داد، در حالی که آنر شاهد رشد چشمگیر 63 درصدی نسبت به سال گذشته بود و با 6.5 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

این روند به وضوح رقابت رو به رشد را در بازار تبلت‌های چینی نشان می دهد. سامسونگ به عنوان برندی که در بازار چین نتوانسته در زمینه موبایل رتبه خاصی کسب کند، در زمینه تبلت نیز موفقیتی ندارد.

کل بازار چین شاهد رشد ۲۰ درصدی فروش در زمینه تبلت‌ها بوده و حتی پیش‌بینی یک رشد ۹ درصدی برای سال آینده وجود دارد. اگر برندهای فعال در این زمینه به ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود بپردازند، حتی شرایط بهتر هم خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی می‌تواند موفقیت بازار چین را در بازار جهانی هم تکرار کند؟

source

توسط namov.ir