مانی خوشبین با مارک فیلیپ گمبالا، مردی که نوع جدیدی از سوپرکار را اختراع کرده است، دیدار کرد. این خودرو دارای قابلیت‌های آفرود بوده و قیمت آن بیش از نیم میلیون دلار است. او مارسیِن را بر اساس پورشه 911 992 و با الهام از خودروی رالی پورشه 959 ساخت. این خودرو دارای قدرت بیشتری نسبت به 911 توربو اس و فاصله بیشتر از زمین نسبت به پورشه کاین است.

به گزارش مجله ماشین، مارسیِن در هفته خودروی مونتری به نمایش گذاشته شد. اکنون، سازنده آن، مارک فیلیپ گمبالا، آن را به خانه مانی خوشبین آورد. این خودرو با ظاهر براق و تهاجمی، کابینی از چرم، سوئد، فیبر کربن نمایان و یک قفس ایمنی، فریاد قدرت می‌زند.

مارسین
نمای عقب مارسین

خودرویی که مارک فیلیپ آورد، شماره ۴۰ از ۴۰، آخرین خودرویی است که از خط تولید خارج می‌شود و دارای رنگ‌آمیزی منحصر به فردی است که به نظر می‌رسد بسته به نور و جایی که از آن نگاه می‌کنید، رنگ‌ها تغییر می‌کنند. هیچ یک از ۳۹ خودروی دیگر آن را ندارند.

مارک کسی نیست جز پسر اووه گمبالا، که در سال ۱۹۸۱ یک شرکت تیونینگ به نام خود تأسیس کرد. او اکنون مدیر اجرایی شرکت Marc Philipp Gemballa GmbH است.

مارسین
کابین مارسین

این شرکت پس از ناپدید شدن گمبالا پدر، توسط مقامات تعطیل شد. او سرانجام در آفریقای جنوبی مرده پیدا شد. آندریاس شوارتز مدیرعامل و استفن کورباخ سرمایه‌گذار در آگوست ۲۰۱۰ حق امتیاز برند و نام را خریداری کردند و شرکت را به عنوان Gemballa GmbH تأسیس مجدد کردند.

پسر اووه شرکتی به نام خود تأسیس کرد و مارسیِن چشمگیر را روانه بازار کرد. این مدل بر اساس ۹۱۱ توربو اس و با الهام از نسخه رالی پورشه ۹۵۹ ساخته شده است. با این حال، هیچ یک از پنل‌های بدنه اصلی حفظ نشده است. ۸۵ پنل فیبر کربن تک، قسمت بیرونی را تشکیل می‌دهند.

مارسین
نمای جانبی مارسین

این خودرو ۱۲ سانتی‌متر بالاتر از زمین قرار دارد، اما در حالت آفرود، فاصله زمین تا زمین می‌تواند تا ۲۵ سانتی‌متر افزایش یابد. برای مقایسه، ارتفاع پورشه کاین SUV از زمین ۲۱ سانتی‌متر است. این به نظر می‌رسد دو خودرو به قیمت یک خودرو باشد.

این مدل بر اساس یک شاسی سفارشی ساخته شده است که توسط KW Automotive مخصوص آن توسعه یافته است. این خودرو مجهب به سیستم تعلیق مستقل دوبل در جلو و سیستم تعلیق چند لینک در عقب تنظیم شده برای استفاده آفرود است. این خودرو همراه با یک کمپرسور هوا است که به راننده کمک می‌کند هنگام آفرود تایرها را باد کند و خالی کند.

مارسین
مارسین

نام “مارسیِن” اشاره به بیابان‌های ماسه‌ای قرمز امارات متحده عربی است که نمونه اولیه با نام رمز پروژه سندباکس قبل از تولید در آنجا آزمایش شد. این استارتاپ فقط ۴۰ نمونه از این نوع را ساخت و سعی کرد تا حد ممکن آن را انحصاری نگه دارد.

مارسین
مارسین

مارسیِن توسط یک موتور ۳.۷ لیتری بوکسر ۹۱۱ توربو اس با برخی ارتقاءها که از Ruf Automobile دریافت کرده است تا به قدرت ۸۸۰ اسب بخار برسد، به حرکت در می‌آید. یک جعبه دنده خودکار هشت سرعته قدرت را از طریق چرخ‌های عقب به زمین می‌رساند. اینها برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۲.۶ ثانیه و سرعت حداکثر ۳۳۵ کیلومتر در ساعت کافی هستند.

مارسین
مارسین

با این حال، خودرویی که مارک فیلیپ به مانی آورد، دارای ۸۳۰ اسب بخار است. یک اگزوز سفارشی تیتانیومی آکراپوویچ تمام درام موتور بوکسر را آزاد می‌کند. این مدل با سیستم ترمز اصلی و یک دیفرانسیل مرکزی قفل شونده همراه است.

مارسیِن در نکار، آلمان از خط تولید خارج می‌شود. قیمت‌گذاری در اروپا از ۴۹۵۰۰۰ یورو شروع می‌شود که معادل ۵۵۲۴۶۲ دلار است.

لینک کوتاه نوشته

معرفی مارسین: خودرویی که حتی نام آن را هم نشنیده‌اید