به گزارش دیباچه، سردار سرتیپ دوم پاسدار نادر ادیبی، مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما به نوبه خود در باغ موزه سعی داریم با عملکرد خود برتحکیم، تثبیت و عزت ایران و اسلام بیافزاییم؛ در واقع رسالت ما در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به نوعی بواسطه راویان خود یک رسانه محسوب می شویم این است که تلاش داریم اتفاقات و جریانات ۸سال دفاع مقدس را براساس ابزارهای به روز، به نسل جدید منتقل کنیم و از مغفول ماندن محتواهای جنگ و ارزش های آن در اذهان جلوگیری کنیم.

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برای انتقال مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید،  بدنبال اجرایی کردن برنامه‌های بروز است

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس در راستای تفهيم بهتر و انتقال سه عنصرِحماسه، منطق و احساس عرصه دفاع مقدس به نسل جدید، برنامه های جدیدی را آماده نموده که بزودی درخصوص اجرایی شدن آنها اطلاع رسانی خواهیم کرد.همچنین از آنجا که مادران برای پیروزی در دفاع مقدس نقش های زیادی داشتند و بدون آنها قطعا چشمه های شهادت می خشکید، از این رو باغ موزه در تلاش است تا در جهت بازنمایی نقش خانواده و بویژه مادران، طرح های جدیدی را راه اندازی نماید که در وقت مقتضی پیرامون آنها گفتگو خواهیم کرد.

مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد : ایجاد شناخت قله های انسانی عرصه دفاع مقدس مبحثی است که ما در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بدنبال وسعت بخشیدن به آن هستیم تا بواسطه آن بتوانیم در راستای اعتلای کشور و برافراشته تر شدن شخصیت های بزرگی که در دوران جنگ همه دارایی های خود را فدا کردند گام های موثری برداریم.

سردار شیخی جانشین مدیر عامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران نیز گفت : خبرنگاران رزمندگان خط مقدم جنگ نرم هستند که پویایی جامعه در سایه وجود آنها، قلم و رسانه ایشان است.

وی افزود: ارائه خدمات به قشر خبرنگار و اصحاب رسانه اتلاف منابع نیست، بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود، چرا که لبه نبرد نرم کشور، هم اکنون با وجود انعکاس خبری اصحاب رسانه است که شکل گرفته و می گیرد.

سردار “شیخی “ادامه داد: پرداختن به سه اصل مهم دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر موضوعاتی هستند که با حضور و نقش آفرینی اصحاب رسانه در جامعه و در وسعت بزرگتر یعنی کشور جریان بیشتری به خود گرفته و از حالت شعاری به صورت عملی و کاربردی در می آیند. شهید غلامرضا رهبر خبرنگاری بود که در راستای تولید محتواهای مرتبط با حوادث و جریانات جنگ همواره با بیان واقعیت های خالی از هر غلو و مداحی سعی کرد تا اخبار عرصه جنگ را ثبت و ضبط کرده و گوش مردم برساند.

باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برای انتقال مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید،  بدنبال اجرایی کردن برنامه‌های بروز است

“شیخی” خاطرنشان کرد: به طور کل در اینجا می طلبد بگوییم به باغ موزه دفاع مقدس و همچنین یادماندنی شهدای گمنام در نقاط مختلف شهر نباید به چشم فضا های صنفی، حزبی، گروهی و….نگریست.

گزارش از : زهرا فرود

source

توسط namov.ir