چانگان Nevo E07 EREV که نسخه تمام الکتریکی آن ماه گذشته به خط تولید پیوست، به زودی در مدل هیبریدی قابل شارژ (EREV) نیز عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات منتشرشده توسط مراجع دولتی، این خودرو به باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که برد حرکتی تمام الکتریکی تا ۲۰۰ کیلومتر را برای آن به ارمغان میآورد.
به گزارش مجله ماشین، از نظر ظاهری، نسخه هیبریدی تفاوت چندانی با مدل تمام الکتریکی ندارد. تنها تفاوت قابلتوجه در طراحی دریچههای هواست که در مدل هیبریدی سنتی بوده و در مدل برقی فعال است. نیو ای۰۷ در قسمت جلو دارای طراحی چراغهای ممتد و منحصربهفردی است و ظاهر آن بیشتر شبیه به یک شاسیبلند (SUV) است تا یک پیکاپ. در قسمت جانبی، این خودرو دارای دستگیرههای مخفی درها، پوشش مشکی پایین بدنه و گلگیرها، فرورفتگی قابلتوجه در پایین درها و ریلهای سقف است.
این خودرو یک خودروی منحصر به فرد با قابلیت تغییر شکل بین شاسیبلند و پیکاپ است که بر روی پلتفرم SDA چانگان ساخته شده است. درب عقب مانند یک پیکاپ باز میشود و ظرفیت باربری آن ۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. ابعاد خودرو با نسخه برقی یکسان بوده و شامل طول ۵۰۴۵ میلیمتر، عرض ۱۹۹۶ میلیمتر و ارتفاع متغیر ۱۶۴۰، ۱۶۶۵ و ۱۶۹۵ میلیمتر است. فاصله محوری نیز ۳۲۱۰ میلیمتر است. وزن خالص نسخه تک موتوره ۲۳۲۵ کیلوگرم و نسخه دو موتوره ۲۳۹۵ کیلوگرم است.
پیشرانهی افزایش برد چانگان Nevo E07 EREV یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مدل JL469ZQ1 با حداکثر قدرت ۱۱۰ کیلووات است. نیروی محرکه چرخها توسط یک موتور الکتریکی ۲۳۱ کیلوواتی مدل ATDM02 قرار گرفته بر روی محور عقب برای نسخه تک موتوره تامین میشود. در نسخه دو موتوره، یک موتور الکتریکی ۱۳۱ کیلوواتی مدل AYDM01 نیز بر روی محور جلو قرار دارد. این موتورها نسبت به موتورهای ۱۸۸ و ۲۵۲ کیلوواتی نسخه تمام الکتریکی قدرت کمتری دارند. حداکثر سرعت نسخه هیبریدی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.
در حالی که نسخه برقی از باتریهای لیتیومی سه ترکیبی استفاده میکند، برای کاهش هزینهها در نسخه هیبریدی از باتریهای لیتیوم آهن فسفات تامینشده از CATL استفاده شده است. ظرفیت باتری ۳۹.۰۵ کیلووات ساعتی برای نسخه تک موتوره برد الکتریکی ۲۰۰ کیلومتر و برای نسخه دو موتوره برد ۱۸۰ کیلومتر را فراهم میکند. مصرف سوخت اعلامشده به ترتیب ۵.۸ و ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
لازم به ذکر است که نیو ای۰۷ در چین با نام Qiyuan E07 شناخته میشود و بر اساس مفهوم CD701 ساخته شده است. این خودرو دارای سیستم تعلیق جلو دو جناقی و عقب مستقل آلومینیومی H شکل است. ارتفاع واترفورد ۶۰۰ میلیمتر و زاویه حمله و خروج به ترتیب ۲۱ و ۲۳ درجه است. نیو ای۰۷ به کمکفنرهای CDC به همراه فنرهای بادی مجهز است و خریداران میتوانند از بین رینگهای ۲۰ یا ۲۱ اینچی انتخاب کنند.
بیشتر بخوانید: معرفی چانگان UNI-Z بنزینی
در قسمت جلو، خودرو مانند نسخه برقی باید دارای دو صندلی بدون جاذبه باشد. اگرچه پنل ابزار وجود ندارد، اما خودرو دارای نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۵.۴ اینچی است. تصاویر داخلی همچنین نشاندهنده صفحه نمایشهای نصبشده بر روی صندلیهای عقب برای سرنشینان عقب است.
مانند نسخه برقی، اطلاعات لیست شده از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات نشان میدهد که نسخه هیبریدی نیز با لیدار عرضه خواهد شد. با استفاده از ۱۱ دوربین، ۵ رادار موج میلیمتری، ۱۲ رادار اولتراسونیک و دو لیدار، نیو ای۰۷ باید دارای سطح بالایی از قابلیت رانندگی کمکی باشد.
انتظار میرود که عرضه نسخه برقی در حدود ماه اکتبر امسال آغاز شود، اما نسخه هیبریدی احتمالا چند ماه بعد عرضه خواهد شد. قیمت نسخه برقی حدود ۳۰۰ هزار یوان (۴۱،۸۰۰ دلار) پیشبینی میشود که به احتمال زیاد قیمت نسخه هیبریدی از حدود ۲۷۰ هزار یوان (۳۷،۶۰۰ دلار) آغاز خواهد شد.
source