شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که فروش جهانی این برند در ماه آوریل با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۵۸٬۸۸۱ دستگاه رسید. این خبر باعث افت سهام شرکت در معاملات روز دوشنبه شد.
به گزارش مجله ماشین، طبق بیانیه رسمی ولوو، فروش خودروهای تمامبرقی این برند با افتی ۳۲ درصدی همراه بوده و این دسته از محصولات تنها ۲۰ درصد از مجموع فروش ماه آوریل را به خود اختصاص دادهاند.
در مجموع، سهم خودروهای الکتریکیشده (شامل مدلهای هیبریدی شارژی یا پلاگینهیبرید نیز) در سبد فروش ولوو به ۴۵ درصد رسید که این رقم نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.
ولوو که اکثریت سهام آن در اختیار گروه خودروسازی جیلی چین قرار دارد، این روزها در تلاش است تا در برابر فشارهای ناشی از تعرفههای جدید دولت آمریکا، بهویژه سیاستهای تجاری رئیسجمهور دونالد ترامپ، مقاومت کند. این شرکت سوئدی همزمان با کاهش هزینهها در همکاری با جیلی، سعی دارد بازار ایالات متحده را حفظ کند؛ بازاری که مشتریان آن هنوز تمایل زیادی به خرید خودروهای هیبریدی و بنزینی دارند.
از سوی دیگر، ولوو بهمانند سایر خودروسازان اروپایی، در تلاش است تا در بازار چین نیز جایگاه خود را حفظ کند؛ بازاری رقابتی که خودروسازان بومی با عرضه خودروهای برقی مقرونبهصرفه، سهم قابل توجهی از آن را در اختیار دارند.
این شرکت که در ماه گذشته پیشبینی درآمدی خود برای دو سال آینده را بهدلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تعرفهها پس گرفت، امروز با افت ۳ درصدی در بازار بورس مواجه شد و میزان کاهش ارزش سهام آن از ابتدای سال تاکنون به ۲۹ درصد رسید.
گزارش منتشرشده اشارهای به آمار فروش منطقهای نکرده است.
برچسب ها: ولوو
لینک کوتاه نوشته
کاهش ۱۱ درصدی فروش ولوو در ماه آوریل
کپی لینک
source