لوییس همیلتون در حالی به گرندپری فرمول یک میامی وارد شد که خود نیز از عملکرد ضعیف خود در ابتدای فصل با تیم فراری ناراضی بود. اما روند کند و ناامیدکننده او در این مسابقه هم بهبود چندانی نداشت.
به گزارش مجله ماشین، در رقابت روز یکشنبه، همیلتون به دستور تیم فراری مجبور شد جایگاه هفتم خود را به همتیمیاش، شارل لکلرک واگذار کند و نهایتاً به رتبه هشتم رضایت داد؛ این بدترین نتیجه او از زمان حذف شدن از مسابقه دوم فصل تاکنون بوده است.
با این حال، قهرمان هفت دوره جهان پس از پایان مسابقه نسبتاً خوشبین بود و گفت:
«بهطور کلی از مسابقه لذت بردم. با اینکه به سرعتی که میخواستیم نرسیدیم، اما حس میکنم آخر هفته بهتری نسبت به قبل داشتم. شاید نتیجه این را نشان ندهد، ولی از رده دوازدهم به هفتم رسیدم.»
همیلتون حتی برای لحظاتی تصور کرد روز فوقالعادهای پیشرو دارد؛ زمانی که با تغییر لاستیکها به نوع مدیوم، عملکرد خودرو بهطرز محسوسی بهتر شد:
«ماشین واقعاً جان گرفت و در آن لحظه بسیار امیدوار شدم.»
اما با تمام این اوصاف، تیم فراری حرفی در برابر تیم مکلارن نداشت؛ جایی که اسکار پیاسـتری و لاندو نوریس موفق شدند با کسب رتبههای اول و دوم، یکپیروزی قاطع برای مکلارن رقم بزنند.
فردریک واسر، رئیس تیم فراری، گفت:
«آخر هفته خوبی نبود… ما نمیتوانیم به رتبههای هفتم و هشتم رضایت بدهیم. وقتی از رده هشتم و دوازدهم شروع میکنید، تقریباً غیرممکن است بتوانید به رقابت با خودروهای جلو برسید. از سوی دیگر، مکلارن واقعاً در سطحی فراتر بود. شاید بتوانیم با ردبول و مرسدس رقابت کنیم، اما نه با مکلارن.»
اسکار پیاسـتری در این فصل تاکنون چهار پیروزی بهدست آورده که سه تای آنها پیاپی بودهاند و نوریس هم یک بار قهرمان شده است. بدین ترتیب، تیم مکلارن پنج مسابقه از شش رقابت نخست فصل را فتح کرده است.
بیشتر بخوانید: گزارش فرمول یک میامی ۲۰۲۵ + تصاویر
در این بین، مکس ورشتاپن، قهرمان چهار دوره اخیر فرمول یک، تنها یک پیروزی کسب کرده و فراری همچنان با همیلتون و لکلرک، نتوانسته حتی تهدیدی جدی برای رقبا باشد.
مشکلات فراری در میامی با حادثه روز شنبه شدت گرفت؛ جایی که لکلرک در مسیر ورود به پیست برای رقابت اسپرینت کنترل خودرو را از دست داد و تصادف کرد. این اتفاق باعث شد او نتواند در اسپرینت شرکت کند و فراری با تلاش بسیار توانست خودرو را به موقع برای مرحله تعیین خط (تایمگیری) آماده کند.
همیلتون در مسابقه اسپرینت توانست به رده سوم برسد، اما نتوانست این عملکرد خوب را در مرحله تعیین خط تکرار کند.
جالب اینکه تنها گلایه او پس از مسابقه، نه تصمیم تیم برای واگذاری جایگاه به لکلرک، بلکه نحوه اعلام دیرهنگام این دستور از سوی فراری بود. به نظر میرسد تیم ابتدا موضوع را به لکلرک اطلاع داده و بعد به همیلتون گفته است، بهطوری که در تلاش نخست لکلرک برای سبقتگیری، موفق نبود. اما در دور بعدی، همیلتون پس از دریافت دستور رسمی، راه را برای او باز کرد.
او در بیسیم تیمی گفت:
«این چیزی نیست که اسمش را بشود کار تیمی خوب گذاشت. فقط همین را میگویم.»
پس از مسابقه نیز همیلتون تأکید کرد که در آن لحظه از مسابقه سرعت خوبی داشته و تصمیم تیم، دیر اتخاذ شده است:
«من در آن لحظه سریع بودم و فکر میکنم تصمیم خیلی دیر اعلام شد. در آن لحظه فقط میگفتم: “بیایید، بجنبید!” البته مشکلی با تیم یا شارل ندارم، اما ما باید بهتر عمل کنیم؛ مسئله اصلی ماشین است که نیاز به کار دارد.»
شارل لکلرک نیز در اظهارنظری مشابه گفت که حاشیههای میامی ممکن است جذابیت رسانهای ایجاد کند، اما واقعیت این است که عملکرد خودرو همچنان ناامیدکننده است.
او گفت:
«ما باید بهتر شویم، این واضح است. امروز اصلاً ایدهآل نبود و بهوضوح نتوانستیم از پتانسیل خود استفاده کنیم. باید بهعنوان یک تیم دوباره هماهنگ شویم و بهتر عمل کنیم.»
لکلرک تأیید کرد که او هم مثل همیلتون از وضعیت فعلی ناراضی است. بهترین نتیجه او در فصل جاری، رتبه سوم در گرندپری عربستان سعودی بوده است.
او در پایان افزود:
«اصلاً حس خوبی نیست که برای رتبه هشتم میجنگی و هیچ پیشرفتی نداری. واقعاً با خودرو مشکل داشتم و همین ناراحتی، در کنار بقیه مسائل، روی هم جمع میشود.»
source