
جتور در سال 2024 نسخه پلاگینهیبریدی فیسلیفت کراساوور X70 پلاس را با نام شانهای L7 پلاس معرفی کرد. X70 پلاس درواقع همان خودرویی است که با نام فیدلیتی پرستیژ در ایران عرضه میشود و بنابراین، جتور شانهای L7 پلاس اساساً نسخه پلاگینهیبریدی فیدلیتی پرستیژ محسوب میشد. حال جتور در نمایشگاه خودروی شانگهای، نسل جدید L7 پلاس را رونمایی کرده که کاملاً نسبت به قبل متحول شده و شباهتی با فیدلیتی پرستیژ ندارد.
این کراساوور میان سایز جدید که در نسخههای پنج یا هفتنفره با پیشرانه پلاگینهیبریدی از سهماهه سوم سال 2025 راهی بازار خواهد شد، رقیبی برای بیوایدی سانگ پلاس DM-i خواهد بود. دماغه منحنی L7 پلاس با چراغهای عمودی و دیلایتهای C شکل، شباهت زیادی به کیا EV9 ندارد درحالیکه در قسمت جانبی با خطوط صاف و دستگیرههای در مخفی، نمایی سادهتر و آیرودینامیکتری را نسبت به فیدلیتی پرستیژ میبینیم. تریم کرومی دور پنجرهها، حس لوکسی را منتقل میکند درحالیکه در عقب چراغهای عمودی را میبینیم که توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند.
شانهای L7 پلاس جدید 4,810 میلیمتر طول، 1,930 میلیمتر عرض و 1,705 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,820 میلیمتر است. این یعنی کراساوور جدید جتور از همه جهت نسبت به نسل قبلی خود یا همان فیدلیتی پرستیژ بزرگتر شده است. در داخل این ماشین شاهد با تم دورنگ، نمایشگر مرکزی بزرگ و شیفتر کریستالی هستیم. L7 پلاس همچنین از سیستم کمکراننده Falcon 500 و تعلیق CDC بهره میبرد که راحتی و ایمنی را بهبود میبخشند. مثل نسل قبلی که در ایران میبینیم، این خودرو هم با دو یا سه ردیف صندلی قابل خریداری است که ظرفیت پنج یا هفتنفره را ارائه میکند. همچنین انتظار میرود در داخل L7 پلاس جدید شاهد متریال باکیفیت و امکانات مدرن مانند سیستم صوتی پیشرفته و تهویه چند منطقهای باشیم.
همانطور که گفته شد، L7 پلاس جدید به پیشرانه پلاگینهیبریدی مجهز است که 210 کیلومتر برد تمام الکتریکی را ارائه میدهد. این برد، نسبت به 120 کیلومتر نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و برای استفاده شهری بدون نیاز به بنزین کافی خواهد بود. جزئیات بیشتر مانند ظرفیت باتری، توان موتور الکتریکی یا موتور بنزینی هنوز اعلام نشده اما انتظار میرود در این خودرو قوای محرکه پلاگینهیبریدی آشنای چری را ببینیم.
