

شرکت بزرگ بیامو تصمیم غافلگیرکنندهای گرفته است و قصد دارد نسل بعدی سری 3 محبوب بیامو را که قرار است در سال 2027 معرفی شود، همچنان با گزینه موتور بنزینی به بازار عرضه کند.
در حالی که بسیاری از خودروسازان با عجله به سمت حذف کامل موتورهای بنزینی حرکت میکنند، بیامو رویکرد متعادلتری را در پیش گرفته است. بنابراین، نسل هشتم سری 3 بیامو، علیرغم الهام گرفتن از مفهوم “Neue Klasse” (کلاس جدید) که نماد آینده برقی این شرکت است، همچنان به سنت 75 ساله خود وفادار مانده و موتور بنزینی را حفظ خواهد کرد.
البته این بدان معنا نیست که بیامو استراتژی برقیسازی خود را کنار گذاشته است. برعکس، نسل جدید سری 3 در قالب یک خودروی دوگانه عرضه خواهد شد؛ یعنی هم با پیشرانههای تمام برقی و هم با موتورهای بنزینی.
این رویکرد انعطافپذیر، به مشتریان امکان میدهد تا بر اساس نیازها، زیرساختهای موجود و البته سلیقه شخصی خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند.
کارشناسان حدس میزنند موتورهای بنزینی نسل آینده سری 3، احتمالاً نسخههای بهبود یافتهای از پیشرانههای شش سیلندر فعلی بیامو خواهند بود. این موتورها احتمالاً در مکزیک یا آلمان تولید خواهند شد.
نکته جالب اینجاست که حتی نسخههای بنزینی سری 3 جدید نیز از فناوریهای پیشرفته مفهوم “Neue Klasse” بهره خواهند برد. سیستم سرگرمی پیشرفته، طراحی داخلی مدرن و ویژگیهای ایمنی نوآورانه، همگی در هر دو نسخه برقی و بنزینی حضور خواهند داشت.
هرچند اطلاعات زیادی درباره پیشرانههای سری 3 آینده منتشر نشده است، اما به نظر میرسد این تصمیم بخشی از استراتژی انرژی ترکیبی بیامو باشد که تاکنون موفقیتآمیز بوده است.
این خبر برای بازار آمریکا بسیار خوشایند خواهد بود چرا که محدودیتهای انتشار آلایندگی در آن به سختگیری اروپا نیست. بیامو پیشتر تأیید کرده بود که نسل بعدی M3 (نسخه اسپرت سری 3) نیز با موتور بنزینی عرضه خواهد شد، بنابراین منطقی است که مدلهای پایهتر سری 3 نیز از همین رویکرد پیروی کنند.
این تصمیم بیامو نشان میدهد که علیرغم فشارهای فزاینده برای حرکت به سمت خودروهای تمام برقی، هنوز تقاضای قابل توجهی برای خودروهای بنزینی در بازارهای جهانی وجود دارد.
رویکرد دوگانه بیامو میتواند الگویی برای سایر خودروسازان باشد که در دوران گذار به موبیلیتی برقی، انعطافپذیری بیشتری به مشتریان ارائه دهند. با این تصمیم، به نظر میرسد صدای دلنشین موتورهای بیامو حداقل تا یک دهه دیگر در جادههای جهان طنینانداز خواهد بود.

source