در زمینه ایمنی سرنشینان عقب، نسل ششم مرسدس بنز کلاس E نتوانسته است عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد. به دلیل حرکات نامناسب دُمُنی‌ها و محدودیت‌های کمربند ایمنی، موسسه بیمه برای ایمنی جاده‌ها (IIHS) نتوانست در آزمایش تصادف جدید، نمره بالاتری از «متوسط» برای این سدان میان‌رده اعطا کند.

به گزارش مجله ماشین، در آزمایش جدید، دُمُنی که برای شبیه‌سازی سرنشین عقب استفاده شده، شبیه به فیزیک یک کودک ۱۲ ساله یا زن کوچک است. دلیل استفاده از دُمُنی با این ویژگی‌ها، تمایل کمربند ایمنی به لغزش از ناحیه لگن به سمت شکم است که ریسک آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد.

همان‌طور که از فیلم منتشر شده توسط IIHS در یوتیوب مشخص است، کمربند ایمنی دُمُنی سرنشین عقب از موقعیت ایده‌آل خود به سمت شکم حرکت کرده است. همچنین کمربند شانه‌ای به سمت بالا حرکت کرده و کارایی سیستم ایمنی را مختل کرده است. به همین دلیل، کلاس اجرایی ۲۱۴ نتوانست نشان افتخار Top Safety Pick+ را دریافت کند و تنها موفق به دریافت جایزه Top Safety Pick شد.

آزمایش تصادف مرسدس بنز کلاس E W214 با نتایج ناامیدکننده

اما فریب این نشان افتخار را نخورید، زیرا کلاس E 2024 و مدل‌های جدیدتر در بخش‌های دیگری نیز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند. به‌عنوان مثال، چراغ‌های جلویی استاندارد دارای نور پایین هستند که برخی تابش‌ها و درخشندگی‌های غیرضروری ایجاد می‌کنند. همچنین، سیستم ترمز اضطراری خودکار استاندارد تنها «قابل قبول» ارزیابی شد، نه «خوب».

یکی از دلایل این نتیجه، آزمایش برخورد با کودک در حال عبور از خیابان با سرعت ۲۵ مایل در ساعت در طول روز است، جایی که خودرو مورد آزمایش تنها سرعت برخورد را ۱۱ مایل در ساعت کاهش داد، در حالی که باید از تصادف جلوگیری می‌کرد. سیستم اختیاری عملکرد بهتری داشت و در تمامی آزمایش‌های پیشگیری از تصادف جلو، نتایج قابل توجه‌تری نسبت به سیستم استاندارد نشان داد.

آزمایش تصادف مرسدس بنز کلاس E W214 با نتایج ناامیدکننده
آزمایش تصادف مرسدس بنز کلاس E W214 با نتایج ناامیدکننده

کلاس E W214 که در آوریل ۲۰۲۳ برای مدل سال ۲۰۲۴ معرفی شد، رقابتی جدی با BMW سری ۵ و Audi A6 از گروه خودروسازی فولکس واگن دارد. تغییرات قابل توجه این خودرو شامل پیشرانه‌های الکتریکی، تکنولوژی بیشتر و طراحی خارجی خاص و بحث‌برانگیز است. این پلتفرم همچنین از موتورهای V8 و V12 پشتیبانی می‌کند، اما قوی‌ترین مدل ۲۱۴ تنها به موتور توربوشارژ I6 AMG محدود است.

مدل AMG E 53 HYBRID با حروف بزرگ نام نسخه تیون‌شده است که به عنوان گران‌ترین مدل کلاس E در ایالات متحده شناخته می‌شود. این مدل با قیمت پایه ۸۸,۰۰۰ دلار، از مجموع ۵۷۷ اسب بخار قدرت برخوردار است و با فعال کردن حالت Race Start، قدرت آن به ۶۰۴ اسب بخار افزایش می‌یابد، که از مدل V8-powered E 63 S نسل قبلی نیز قوی‌تر است.

در مدل‌های پایین‌تر، مشتریان می‌توانند موتورهای I6 و I4 غیر AMG را انتخاب کنند. مقرون به صرفه‌ترین مدل در این سری، E 350 Sedan است که موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر آن ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت (۴۰۰ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. این مدل با قیمت شروع ۶۲,۴۵۰ دلار عرضه می‌شود که در مقایسه با مدل‌های پایه A6 و سری ۵ به ترتیب ۵۸,۷۰۰ دلار و ۵۸,۱۰۰ دلار قیمت دارند.

source

توسط namov.ir