بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت‌ها در سال ۲۰۲۴ با رشد ۹ درصدی همراه بوده و میزان عرضه این محصولات به ۱۴۷.۶ میلیون دستگاه رسیده است. طبق تحلیل داده‌های Canalys، در سه‌ماهه چهارم سال (حدودا پاییز ۱۴۰۳)، میزان عرضه به ۳۹.۹ میلیون دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۶٪ افزایش داشته است.

سهم برندها در بازار جهانی تبلت

طبق داده‌های منتشرشده، اپل همچنان پیشتاز این بازار است و در سال ۲۰۲۴ موفق به عرضه ۵۶.۹ میلیون دستگاه شد که معادل ۳۸.۶٪ از سهم بازار است. در رتبه دوم، سامسونگ با ۲۷.۸ میلیون دستگاه و سهم ۱۸.۸٪ قرار دارد. همچنین، هواوی با فروش ۱۰.۴ میلیون دستگاه و سهم ۷.۳٪ در جایگاه سوم ایستاد.

رتبه برند تعداد فروش (میلیون) سهم بازار
۱ اپل ۵۶.۹ ۳۸.۶٪
۲ سامسونگ ۲۷.۸ ۱۸.۸٪
۳ هواوی ۱۰.۴ ۷.۳٪
۴ لنوو ۱۰.۴ ۷.۱٪
۵ شیائومی ۹.۲ ۶.۲٪

شیائومی در حال رشد، آمازون از لیست پنج برند برتر خارج شد

لنوو تنها با اختلافی جزئی از جایگاه سوم بازماند و با عرضه ۱۰.۴ میلیون دستگاه، سهمی معادل ۷.۱٪ از بازار را در اختیار گرفت. از سوی دیگر، شیائومی با فروش ۹.۲ میلیون دستگاه و سهم ۶.۲٪، رشد سالانه‌ای معادل ۷۳.۱٪ را ثبت کرد. این رشد چشمگیر باعث شد که آمازون و تبلت‌های Fire آن، از لیست پنج برند برتر جهان خارج شوند.

آینده بازار تبلت‌ها در ۲۰۲۵

به گفته تحلیلگران Canalys، چرخه نوسازی بازار کامپیوترهای شخصی تأثیر مثبتی بر افزایش تقاضای تبلت‌ها در سراسر جهان داشته است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود تقاضای تبلت‌های سازمانی در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد، اما در بخش مصرف‌کنندگان، عملکرد این بازار ممکن است با محدودیت‌هایی روبرو شود.

جمع‌بندی

رشد ۹ درصدی بازار تبلت‌ها در سال ۲۰۲۴ نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای این دسته از محصولات است. با این حال، در سال ۲۰۲۵ تبلت‌های سازمانی بیشترین رشد را تجربه خواهند کرد و انتظار می‌رود که بازار مصرفی با محدودیت‌هایی روبرو شود.

نظر شما درباره آمار فروش تبلت‌ها در ۲۰۲۴ چیست؟ آیا اپل می‌تواند برتری خود را حفظ کند یا سامسونگ و برندهای دیگر سهم بیشتری از بازار را کسب خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 👇

source

توسط namov.ir