فروش گروه فولکسواگن در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲.۳ درصدی به کمی بیش از ۹ میلیون دستگاه رسید، زیرا این شرکت با چالشهای کاهش هزینهها در آلمان و جنگ قیمت در چین، بزرگترین بازار خود، دست و پنجه نرم میکند.
به گزارش مجله ماشین، فولکسواگن، غول خودروسازی آلمان، اعلام کرد که فروش واحدهای این شرکت در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲.۳ درصدی به کمی بیش از ۹ میلیون دستگاه رسیده است. این کاهش در حالی رخ داده که فولکسواگن با چالشهای کاهش هزینهها در آلمان و جنگ قیمت در چین مواجه است.
کاهش فروش در آلمان و چین
فروش فولکسواگن در آلمان با کاهش ۲.۲ درصدی و در چین با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شد. این شرکت کاهش فروش در چین را ناشی از یک «جنگ قیمت شدید» در این بازار توصیف کرد. با این حال، فروش خودروهای تمامالکتریکی فولکسواگن در چین با رشد ۸ درصدی همراه بود، در حالی که فروش جهانی این خودروها ۳.۴ درصد کاهش یافت.
برنامههای کاهش هزینهها
فولکسواگن در سپتامبر گذشته پیشبینی فروش خود برای سال ۲۰۲۴ را به حدود ۹ میلیون دستگاه کاهش داد. این تصمیم به دلیل چالشهای پیشروی برند اصلی این گروه اتخاذ شد، جایی که برنامههای کاهش هزینهها برای افزایش سودآوری در شرایط رقابت فزاینده و کاهش تقاضا آغاز شده است.
وضعیت سایر خودروسازان آلمانی
دادههای فروش سایر خودروسازان مطرح آلمان، از جمله مرسدس بنز، بیامدبلیو و پورشه، نشان میدهد که این شرکتها نیز در سال ۲۰۲۴ با کاهش فروش در آلمان و چین مواجه شدهاند. این موضوع ناشی از کاهش خرید مصرفکنندگان ثروتمند در شرایط اقتصادی نامطمئن و رشد کندتر از انتظار فروش خودروهای الکتریکی بوده است.
عملکرد بهتر برندهای اشکودا، سئات و کوپرا
برندهای اشکودا، سئات و کوپرا عملکرد بهتری نسبت به برند اصلی فولکسواگن داشتند و رشد فروش آنها حدود ۷ درصد بود، در حالی که فروش برند اصلی فولکسواگن ۱.۴ درصد کاهش یافت.
برنامههای آینده فولکسواگن
فولکسواگن قصد دارد امسال ۳۰ مدل جدید را در سراسر گروه خود عرضه کند. این شرکت اعلام کرد که حجم سفارشات آن در اروپای غربی با رشد حدود ۸۸ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است، که این رشد مدیون مدلهای جدیدی مانند فولکسواگن ID.7 Tourer، آئودی Q6 e-tron و پورشه ماکان الکتریک است.
source