شرکت هوآوی از یک بازوی رباتیک رونمایی کرد که میتواند خودروهای الکتریکی را بدون نیاز به حضور راننده برای اتصال کابل شارژ، شارژ کند. این فناوری پیشرفته قرار است از نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد.
به گزارش مجله ماشین، شرکت هوآوی از یک بازوی رباتیک بدون سرنشین رونمایی کرده است که قادر است خودروهای الکتریکی را بدون نیاز به حضور راننده برای اتصال دستی کابل شارژ، شارژ کند. این شرکت همچنین یک ویدیوی نمایشی منتشر کرده است که در آن خودروی Maextro S800 به طور خودکار در کنار شارژر مجهز به بازوی رباتیک پارک میکند و به صورت خودکار به شارژر متصل میشود.
در ویدیوی نمایشی، خودروی Maextro S800 بدون راننده مشاهده میشود. هنگامی که عملکرد شارژ بدون سرنشین از راه دور فعال میشود، خودرو به طور خودکار به جستجوی یک نقطه شارژ میپردازد. پس از یافتن نقطه شارژ، خودرو در کنار آن پارک میکند و بازوی رباتیک با نظارت بر موانع احتمالی، تفنگ شارژ را وارد خودرو میکند. پس از اتمام شارژ، بازوی رباتیک به طور خودکار جدا میشود، پرداخت انجام میگیرد و خودرو محل را ترک میکند.
این بازوی رباتیک بر روی شارژر پرچمدار ۶۰۰ کیلوواتی هوآوی نصب شده است که از نظر تئوری قادر است ۱۰۰ کیلوواتساعت انرژی را در ۱۰ دقیقه تأمین کند. اگرچه هوآوی تنها قابلیتهای این بازوی رباتیک را به نمایش گذاشته است، اما بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه، تولید انبوه این فناوری از نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.
این شارژر رباتیک بدون سرنشین با تمام اعضای اتحادیه سوپرشارژینگ هوآوی، از جمله BYD، XPeng، Li Auto، Aito، JAC و Great Wall سازگار خواهد بود.
هوآوی در آوریل ۲۰۲۴ اتحادیه سوپرشارژینگ خود را با حضور ۱۱ تولیدکننده خودروی الکتریکی در چین تشکیل داد. هدف این شرکت ساخت ۱۰۰,۰۰۰ سوپرشارژر در چین تا سال ۲۰۲۴ بود. شارژر پرچمدار هوآوی یک ایستگاه سوپرشارژینگ ۶۰۰ کیلوواتی خنکشونده با مایع است که برای رقابت با Tesla V4 طراحی شده است.
Maextro برند لوکس هوآوی در همکاری با JAC تحت اتحادیه Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) است. HIMA یک اتحادیه دیگر هوآوی است که شامل برندهای Aito (تولید شده توسط Seres)، Luxeed (تولید شده توسط Chery)، Stelato (تولید شده توسط BAIC) و جدیدترین عضو، Maextro (تولید شده توسط JAC) میشود.
خودروی Maextro S800 در نوامبر سال گذشته با قیمت ۱ میلیون یوان (۱۳۶,۰۰۰ دلار) پیشفروش خود را آغاز کرد و هوآوی ادعا میکند که این خودرو از قابلیتهای رانندگی خودکار سطح ۳ (L3) برخوردار خواهد بود.
source