به گزارش مجله ماشین، گروه خودروسازی جیلی چین اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ فروش سالانه خود را به بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو برساند. این هدف بلندپروازانه نشاندهنده رشد ۷۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است، سالی که جیلی موفق به فروش ۲.۷۹ میلیون دستگاه خودرو شد.
بر اساس آمار منتشرشده، این گروه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۴ توانست ۳ میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند که نشاندهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است.
برای دستیابی به این هدف و قرار گرفتن در جمع ۱۰ گروه خودروسازی برتر جهان، جیلی قصد دارد برندهای گسترده خود را به دو واحد اصلی تقسیم کند:
- جیلی اتو (Geely Auto) برای بازار انبوه
- زیکر تکنولوژی (Zeekr Technology) برای بخش خودروهای لوکس
علاوه بر این، این گروه اعلام کرد که تحقیقات و توسعه فناوریهای کلیدی از جمله پلتفرمها، رانندگی هوشمند، سیستمهای کابین و باتریها را در بین برندهای خود یکپارچه خواهد کرد. این اقدام با هدف کاهش هزینهها و جلوگیری از سرمایهگذاریهای موازی در تیمهای تحقیقاتی هر برند انجام میشود.
جیلی که به مالکیت اریک لی، میلیاردر چینی، قرار دارد، از سپتامبر ۲۰۲۴ مجموعهای از اقدامات استراتژیک را آغاز کرده است. این گروه که پیشتر به حوزههایی مانند ماهواره، گوشیهای هوشمند و بانکداری ورود کرده بود، اکنون تمرکز خود را بر روی کسبوکار اصلی خود، یعنی خودروسازی، معطوف کرده است.
در نوامبر ۲۰۲۴، جیلی ادغام برند لوکس زیکر با برند لینک اند کو (Lynk & Co) را به عنوان نخستین گام بزرگ در برنامه بازسازی گسترده خود اعلام کرد.
این تحولات نشاندهنده تلاش جیلی برای تقویت موقعیت خود در بازارهای جهانی و دستیابی به سهم بیشتری از بازار خودروهای سواری و تجاری است.
برچسب ها: جیلیچین
لینک کوتاه نوشته
هدفگذاری فروش ۵ میلیون خودرو توسط جیلی تا ۲۰۲۷
کپی لینک
source