نحوه تولید محتوا چیست؟ در روزهایی که همه جا صحبت از تولید محتوا است، اما به نظر میرسد هنوز خیلیها با فلسفه آن آشنایی کامل ندارند. با توجه به اهمیت این موضوع امروز قصد داریم به صورت مفصل درباره تولید محتوا صحبت کنیم. باید یک کپی یا پیش نویس از این محتواها به صورت های مختلف آماده و به نمایش گذاشته شود. فرقی ندارد کارشناس باشید یا استراتژیست و سرپرست محتوا، در هر صورت برای ساماندهی کارهای محتوایی نیاز به ابزار مدیریتی دارید. به زبان خیلی ساده، برای موفقیت در دنیای کسب و کارهای دیجیتال باید تولید محتوا را جزو مهم ترین کارهای روزانه خودتان بدانید و آن را با علاقه و برنامه ریزی صحیح انجام بدهید. هر چقدر تعداد نمونه کارهای موفقتری داشته باشید میتوانید به آینده شغلی خود در این فیلد کاری امیدوارتر باشید. برای انجام این کار میتوانید از استراتژی رقبا هم ایده بگیرید تا فروش خود را افزایش دهید.
با مطالعه این مطلب شما میتوانید آگاهی دقیقی درباره رشته تولید محتوا به دست بیاورید. به بیان دیگر، هدف اصلی ایجاد محتوا، ارائۀ ارزش به مخاطبان از طریق آموزش، سرگرمی یا الهامبخشیدن به آنهاست تا درنهایت به ایجاد آگاهی از برند، افزایش اعتماد و پرورش روابط بلندمدت با مخاطبان منجر شود. هم چنین می توانید با داشتن یک تقویم محتوایی مناسب، باعث ایجاد نظم و پیوستگی در تولید محتوای خود شوید. محتوای با کیفیت: ایجاد محتوای با کیفیت، آموزنده و جذاب که نیازها و علایق مخاطبان شما را برآورده می کند. در عوض محتوای ویدیویی را میتوانید تقریبا همهجا از وبسایت و وبلاگ گرفته تا پلتفرم شبکههای اجتماعی و بسترهای انتشار ویدیو مثل یوتیوب و حتی کمیپنهای ایمیلی منتشر کنید. حتی گفتهایم که چطور برای سئو و محتوا نویسی از آن استفاده کنید. تولید محتوا یک کار کاملا تخصصی است و البته باید برای آن هزینه و زمان کافی هم اختصاص داده شود. فرآیند محتوا نویسی در اینستاگرام درست مثل محتوا در وبلاگ است.
در وب سایت یک محتوا با مطالعه بلاگ نکات بسیاری درباره تولید محتوا میآموزید. با تولید محتوایی هدفمند و توجه به کلمات کلیدی، می توانید جایگاه خوبی در رقابت با سایر سایت ها بدست آورید. ضمن این که در طرف مقابل افراد زیادی هم در این حوزه فعالیت میکنند یا قصد دارند با توجه به بازار کار خوبی که دارد وارد این مسیر شوند. به دلیل امکان کسب درآمد از یوتیوب، این پلتفرم طرفداران خیلی زیادی دارد و جدیدا ایرانیها هم برنامهریزی بهتری برای حضور در بستر انتشار محتوا انجام دادهاند. استراتژی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. جملهٔ اول چه فرقی با جملهٔ دوم دارد؟ با این حال شایان ذکر است که مهارت در تولید محتوا نیازمند تجربه است. رشته تولید محتوا دیجیتال در ایران (در حال حاضر)، فقط تا مقطع کاردانی است و در دسته بندی رشته های کارشناسی قرار نمیگیرد. هنوز چت جی پی تی در حال بهبود دادههایش است و ساختار زبانیاش برای فارسی نیاز به بهینهسازی دارد. اما مشکل از جایی شروع میشود که بی چون و چرا هرآنچه چت جی پی تی نوشته را کپی و پیست کنیم و به مخاطبمان تحویل دهیم. جایی که به طور دقیق نمیدانند چرا به محتوا نیاز دارند و تولید محتوا سایت به چه دردشان میخورد.
تولید محتوا یک فرآیند مستمر است و نیاز به تلاش و صبر و حوصله دارد. نیاز به اصلاح و تنظیم مداوم دارد. زیرا تاریخچه متولد شدن اندروید عوض نخواهد شد و همیشه یک روایت دارد اما یک روایت به صدها تکنیک میتواند نگارش شود. اما فقط کاربردی بودن هم کافی نیست. به زبان ساده هر محتوایی محتوا نیست. این که یک متن بنویسیم یا ویدئو بسازیم کافی نیست. در جت سئو بیشتر بخوانید: چگونه درباره ما بنویسیم و سئو کنیم؟ در این مسیر، ما به دنبال تولید محتوای کاربردی و جذاب برای اطلاعرسانی، برقراری ارتباط، خلق ارزش و افزایش اعتماد مخاطبان هستیم. در اینصورت، ارزش محتوای مقالۀ اقتباسی، ممکن است بسیار متفاوت با ارزش محتوای مقالۀ اصلی باشد. انتقاد دیگر بر آرایش گسترده محصول تولید شده توسط کاربر و مرورهای سرویس وارد است که گاهی ممکن است برای مشتریهای وب گمراهکننده باشد. وقتی برای تولید و انتشار محتوا از منابع مختلف هزینه میکنید، یکی از مهمترین کارها این است که به فکر برندسازی هم باشید.