ارگون لومیالی، رئیس شورای کارگری مرسدس بنز، تاکید کرد که این خودروساز آلمانی باید به سرعت سهم بازار خود را بازپس بگیرد و استراتژیاش در چین را بازنگری کند تا فروش سالانه این شرکت کمتر از 2 میلیون دستگاه نشود. وی این میزان فروش را “غیرقابل قبول” برای نمایندگان کارگری دانست.
به گزارش مجله ماشین، لومیالی در گفتوگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ (FAZ) اظهار داشت: ما هیچگاه با فروش کمتر از دو میلیون خودرو در سال راضی نخواهیم بود. ما به این میزان فروش نیاز داریم تا سایتهای تولیدی خود در آلمان را به ظرفیت کامل برسانیم. او افزود: اگر به عنوان یک شرکت روی اعداد بسیار پایینتری برای مدت طولانی تکیه کنیم، این فاجعهبار خواهد بود.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تنشها میان مدیریت و نمایندگان کارگری در صنعت خودرو آلمان افزایش یافته است، به ویژه در مقابل رقابت ارزانقیمت از سوی تولیدکنندگان چینی. مدیران بر این باورند که برای بقا باید کاهشهای عمدهای در هزینهها ایجاد کنند، در حالی که نمایندگان کارگری استراتژیهای نادرست مدیریتی را عامل اصلی این مشکلات میدانند.
مرسدس بنز در نُه ماه اول سال جاری میلادی، ۱.۴۶ میلیون خودرو فروخته که کاهش ۴.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ نشان میدهد. این کاهش فروش بهویژه تحت تأثیر ضعیف شدن اقتصاد چین و تقاضای پایین برای خودروهای برقی مرسدس بنز در مقایسه با رقبای خود مانند BMW قرار دارد. این خودروساز لوکس پیشبینی کرده است که فروش سالانهاش کمی کمتر از ۲ میلیون و ۴۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ باشد.
مدیرعامل مرسدس بنز، اولا کِلنینیوس، در سال ۲۰۲۰ استراتژی چند دههای این شرکت را که بر فروش بیشتر تمرکز داشت، تغییر داد و به جای آن روی بخشهای پر سود صنعت خودرو متمرکز شد. او همچنین برنامهای برای کاهش بیش از ۲۰ درصدی هزینهها تا سال ۲۰۲۵ راهاندازی کرد تا برند مرسدس بنز را به سطح بالاتری از بازار برساند.
با این حال، برخی از سرمایهگذاران به این شرکت توصیه کردهاند که این استراتژی را اصلاح کند، زیرا مدلهای برقی لوکس مرسدس بنز در چین نتوانستهاند مانند خودروهای ارزانقیمت، موفقیت زیادی به دست آورند.
لومیالی در این باره گفت: ما به رشد نیاز داریم، رشد، رشد و رشد. استراتژیهای جدیدی لازم است.
source