در تاریخ 28 آبان 1403، شرکت BYD با برگزاری مراسمی، تولید دهمین میلیون خودروی الکتریکی جدید خود را جشن گرفت و به مناسبت نزدیک شدن به سی‌امین سالگرد تأسیس این شرکت، این دستاورد مهم را جشن گرفت. در این مراسم، وانگ چوانفو، بنیان‌گذار و مدیرعامل BYD، به مرور دستاوردهای شرکت طی سه دهه گذشته پرداخت.

به گزارش مجله ماشین،خودروی دهمین میلیون تولیدی، مدل جدید دنزا Z9 بود. مالک این خودرو که به‌عنوان نماد این دستاورد معرفی شد، فنگ جی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Game Science است که بازی پرفروش “Black Myth: Wukong” را تولید کرده است. به‌علاوه، در اوایل امسال، BYD همکاری‌ای استراتژیک با Game Science آغاز کرد و به شریک انحصاری برند خودرو برای این بازی تبدیل شد.

تاریخچه BYD

شرکت BYD در فوریه ۱۹۹۵ در شهر شنژن چین با تنها ۲۰ کارمند و سرمایه اولیه ۲.۵ میلیون یوان (۳۴۵,۰۰۰ دلار آمریکا) تأسیس شد. امروزه، این شرکت بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جدید در جهان است و بیش از ۹۰۰,۰۰۰ نفر در سراسر دنیا برای آن کار می‌کنند.

BYD ابتدا در حوزه باتری‌های قابل شارژ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸ به دومین تولیدکننده بزرگ باتری‌های قابل شارژ در جهان تبدیل شد. این شرکت در سال ۲۰۰۰ به تأمین‌کننده اصلی باتری برای شرکت‌های موتورولا و نوکیا تبدیل شد و بدین ترتیب به شهرت و موفقیت مالی دست یافت.

در سال ۲۰۰۳، BYD وارد صنعت خودروسازی شد و با خرید شرکت خودروسازی شی‌آن چینچوان، تولید خودروهای سوختی را آغاز کرد. اولین خودروی این شرکت، مدل ۳۱۶، در سال ۲۰۰۴ ساخته شد، اما به دلیل کمبود تقاضا از سوی نمایندگان فروش، این مدل سریعاً لغو شد. نخستین خودروی تولیدی مستقل BYD، مدل F3 بود که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و به‌سرعت توانست محبوبیت زیادی کسب کند و به اولین مدل چینی تبدیل شد که بیش از ۱۰,۰۰۰ واحد در ماه فروش داشت.

در سال ۲۰۰۸، BYD اولین خودروی الکتریکی خود را با نام F3e معرفی کرد و بدین ترتیب به طور رسمی وارد بازار خودروهای الکتریکی جدید شد. در سال ۲۰۲۰، BYD باتری Blade خود را معرفی کرد که در زمینه‌های ایمنی، برد و سرعت شارژ پیشرفت‌های چشمگیری به همراه داشت. همچنین در همان سال، پلتفرم هیبریدی DM این شرکت رونمایی شد که موقعیت BYD را در این صنعت مستحکم‌تر کرد.

دست‌آوردهای اخیر BYD

در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲، BYD تولید سه میلیونمین خودروی الکتریکی خود، مدل BYD Seal، را جشن گرفت. در ۹ آگوست ۲۰۲۳، این شرکت به تولید پنج میلیون خودروی الکتریکی رسید و رکورد جدیدی در صنعت خودرو ثبت کرد. در سپتامبر ۲۰۲۴، BYD به تولید ۹ میلیون خودرو دست یافت و اولین خودروساز جهانی شد که به این رکورد دست پیدا کرد. اکنون، تنها دو ماه پس از این دستاورد، تولید دهمین میلیون خودرو به‌طور رسمی محقق شده است.

برای این جشن، BYD نمایشگاهی از تاریخچه برند خود برگزار کرد که مدل‌هایی از اولین خودروی تولیدی خود، یعنی F3، تا جدیدترین مدل‌ها مانند Yangwang U9 را به نمایش گذاشت.

سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

BYD به طور مداوم در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام داده است و با ارائه فناوری‌هایی مانند باتری Blade، سیستم هیبریدی DM، پلتفرم e-Platform 3.0 Evo و سیستم تعلیق Yunnian (که به عنوان سیستم DiSus نیز شناخته می‌شود)، گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته است. موفقیت‌هایی نظیر مدل پیشرفته و سریع Yangwang U9 و نتایج آن در پیست نوردشلایف نشان‌دهنده نتایج ملموس این تحقیقات و برتری رقابتی این شرکت است.

مدیریت زنجیره تأمین و رشد جهانی

BYD به‌طور منحصربه‌فردی یکپارچه عمودی است و بیش از ۷۰ درصد از قطعات خودروهای خود را در درون شرکت تولید می‌کند. از قالب‌سازی‌ها تا خطوط تولید و تجهیزات، BYD کنترل کاملی بر زنجیره تأمین خود دارد که به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش مزیت‌های رقابتی در سودآوری کمک می‌کند. همچنین این شرکت خدمات حمل‌ونقل خود را برای صادرات خودروهای خود اداره می‌کند.

BYD اکنون به یک پیشرو جهانی در صنعت خودروهای الکتریکی جدید تبدیل شده است و در زمینه‌های دیگری مانند الکترونیک، خودروهای تجاری و مصرفی، انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل‌ونقل ریلی نیز فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر تسلط بر بازار چین، به سرعت عملیات خود را به کشورهای مختلف گسترش داده است.

لینک کوتاه نوشته

BYD به تولید ۱۰ میلیون خودروی الکتریکی جدید رسید