شیائومی جزئیاتی از فناوری‌های شاسی هوشمند نسل جدید خود منتشر کرد، این شاسی شامل سیستم تعلیق فعال، سیستم چهار موتوره، سیستم ترمز الکترومکانیکی 48 ولتی و سیستم فرمان SbW 48 ولتی است. در یک ویدیوی جدید عملکرد این شاسی به نمایش گذاشته شده است و شاهد حرکت‌های نمایشی، چرخش‌های ثابت محوری و… هستیم.

شیائومی اعلام کرد که تمرکزش بر مانور پیشرفته و کنترل خودرو بوده و سه سال زمان برای توسعه آن وقت صرف شده است. در این سیستم، الگوریتم‌های کنترل پیشرفته با سخت‌افزار ترکیب می‌شود؛ این طرح شامل جدیدترین سیستم DP + ET10 بوش است و برای ایجاد تعادل بین فناوری هوشمند و عملکرد بهینه رانندگی راه‌اندازی شد.

هدف شیائومی ارائه قابلیت‌های با کارایی بالا عنوان شده است. سیستم تعلیق در این شاسی پایداری بالایی دارد و عملکرد خوبی در شاسی‌بلند SU7 Max 2.2 از خود به نمایش گذاشت. سیستم تعلیق فعال، نیروی بالابرنده‌ای تا 44400 نیوتن دارد که قادر به بلند کردن دو خودرو مشابه SU7 Max است.

سیستم محرک جدید به دو موتور مجهز شده که با دو موتور V8S جفت شده‌اند. هر کدام از این موتورها به حداکثر توان 2054 اسب بخار مجهز شده‌اند. فناوری شاسی شیائومی دارای یک سیستم تعلیق فعال برای بهبود راحتی و کنترل است. هر چرخ مجهز به منبع تغذیه 4.6 کیلوواتی است و برای کاهش چرخش بدنه در هنگام چرخش، شتاب و ترمز کاربرد دارد.

این سیستم از یک ساختار 48 ولتی برای پشتیبانی از ترمز و فرمان کنترل خطی استفاده می‌کند. به جای سیستم هیدرولیکی و مکانیکی از کنترل‌های نرم‌افزاری استفاده شده، این سیستم به فرمان و ترمز تطبیقی اجازه می‌دهد که بر اساس شرایط رانندگی تغییر کرده و قابل تنظیم باشد.

شیائومی نشان داد که این سیستم تعلیق فعال انطباق‌پذیری بالایی با شرایط مختلف جاده دارد. این فناوری جدید همچنین از طریق کاهش دمای ترمز و افزایش برد خودرو به افزایش راندمان انرژی کمک می‌کند. این شرکت قصد دارد تا شاسی هوشمند خود را با اکوسیستم خودروهایش ترکیب کرده و خودروها را به دستگاه‌های هوشمند خانگی متصل کند.

در آینده اطلاعات بیشتری از این سیستم منتشر خواهد شد. بدون شک با پیشرفت مستمر در حوزه رانندگی و کابین‌های هوشمند، نوآوری‌ در صنعت خودرویی افزایش یافته و شاهد عملکرد بهتر کمپانی‌ها در این صنعت خواهیم بود.





source

توسط namov.ir