شرکت Xpeng چین روز چهارشنبه فناوری هیبریدی با برد طولانی خود را معرفی کرد و بر اساس این فناوری، این خودروساز چینی امیدوار است که با عرضه مدلهای هیبریدی با برد طولانی که هزینه کمتری نسبت به خودروهای الکتریکی کامل دارند، فروش خود را افزایش دهد و سودآوری را بهبود بخشد.
به گزارش مجله ماشین، «سیستم فوقالعاده الکتریکی کُنپنگ» این شرکت به خودروها این امکان را میدهد که بیش از ۱,۴۰۰ کیلومتر طی کنند و زمانی که باتریها تمام میشود، موتور احتراقی داخلی شروع به شارژ مجدد باتریها میکند. این موضوع را «هی شیائوپنگ»، بنیانگذار Xpeng، در یک رویداد پخش زنده در شهر گوانگژو چین اعلام کرد.
هی گفت: من متوجه شدهام که زیرساختهایی مانند شبکه برق در بسیاری از کشورهای دیگر در واقع کمتر از چین توسعه یافته است. ما به نوع جدیدی از راهحلهای شارژ برق نیاز داریم که شرایط بازارهای مختلف جهانی را پوشش دهد. بنابراین، ما به فناوری هیبریدی با برد طولانی دست یافتهایم.
با این حال، این خودروساز اشاره نکرد که چه زمانی مدلهای جدیدی که مجهز به این فناوری هستند، وارد بازار خواهند شد.
پس از شرکت لی آتو (Li Auto) که به طور عمده خودروهای الکتریکی با برد طولانی (EREV) میفروشد، اکنون سایر خودروسازان چینی نیز به این فناوری روی آوردهاند. این فناوری از باتریهای کمتری استفاده میکند که بخش قابل توجهی از هزینههای یک خودرو الکتریکی را تشکیل میدهند.
شرکت نیو (Nio) نیز برنامههایی برای عرضه یک مدل EREV تنها در بازارهای خارجی، از جمله خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا دارد که پیشتر این هفته توسط رویترز گزارش شد.
در اکتبر ۲۰۲۴، غول باتری چینی CATL نیز اولین محصول باتری خود را برای خودروهای هیبریدی با برد طولانی معرفی کرد، زیرا قصد دارد به تقاضای رو به رشد مشتریان خودروساز و مصرفکنندگان پاسخ دهد.
خودروهای EREV همچنین تحت تعرفههای اضافی کمیسیون اروپا برای خودروهای الکتریکی ساخت چین قرار دارند، اما میتوانند به خودروسازان کمک کنند تا هزینهها را در هر خودرو کاهش دهند و بخشی از تأثیر این تعرفهها را جبران کنند. این نکته را «ییل ژانگ»، مدیرعامل Automotive Foresight، بیان کرد.
او افزود: این فناوریها میتوانند به بازارهایی که زیرساخت کافی برای پذیرش انبوه خودروهای الکتریکی ندارند، تطبیق پیدا کنند. بهطور مثال، در اروپا، ۱۶ خودرو باید از یک ایستگاه شارژ استفاده کنند، در حالی که این نسبت در چین به ۲.۵ به ۱ کاهش یافته است.»
Xpeng همچنین سایر فناوریهای جدید خود را به نمایش گذاشت، از جمله تراشه خود توسعه داده شده برای هوش مصنوعی، ربات انساننما و خودروی پرنده.
این شرکت اعلام کرد که نسخه جدید سیستم کمکرانندگی پیشرفته خود را در ماه جاری به کاربران خود تحویل خواهد داد و هدف آن ارتقاء نرخ موفقیت تغییر خطوط و پارک کردن خودکار است.
source