همه تلاش شرکت‌ها از رونمایی محصول جدید، ویژگی نرم‌افزاری به‌روز و ارائه طرح‌های فروش متنوع در حقیقت افزایش فروش است. گزارش‌های فروش می‌تواند حکم کارنامه عملکرد آن‌ها را داشته باشد. به تازگی آمار بازار موبایل جهان چارک سوم ۲۰۲۴ منتشر شده است. جایی همه برندها رشد کردند اما سامسونگ با وجود افت همچنان در صدر قرار دارد.

آمار بازار موبایل جهان چارک سوم ۲۰۲۴

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به آرامی در حال بهبود بوده و به بالاترین عملکرد خود در سه ماهه سوم از زمان همه‌گیری کرونا رسیده است. طبق گزارش موسسه Canalys، همه شرکت‌ها در مجموع نزدیک به ۳۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. این رقم بهترین عملکرد از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

سامسونگ همچنان پرفروش ترین برند بازار باقی ماند، اما فاصله آن با رقبا واقعاً کاهش یافت. اپل تنها یک درصد عقب‌تر از سامسونگ بود، در حالی که شیائومی در رتبه سوم قرار داشته و تنها 4 درصد از رتبه اول عقب‌تر است.

سامسونگ شاهد کاهش ۲ درصدی در سهم بازار بود اما با این حال همچنان با تصاحب ۱۹ درصد از فروش کل بازار موبایل دنیا، توانست رتبه اول را حفظ کند. اپل با معرفی سری آیفون ۱۶ به سمت تصاحب مجدد رتبه اول پیش می‌رود و به احتمال زیاد در گزارش چارک چهارم سال ۲۰۲۴ باید اسم این شرکت را در رتبه اول ببینیم.

موسسه Canalys اشاره می‌کند اپل با فروش بهتر آیفون‌های قدیمی در هند توانسته سهم بازار خود را ۹ درصد افزایش دهد. این آیفون‌ها شامل آیفون ۱۳ تا آیفون ۱۵ می‌شود.

شرکت‌های چینی شیائومی، اوپو و ویوو رویکرد متفاوتی برای تقویت فروش خود در پیش گرفتند. شیائومی به حضور در بازار آزاد و فروشگاه‌های خود متکی بود، در حالی که اوپو سری A3 را تغییر نام داد و در آسیای جنوب شرقی در بخش قیمت 100 تا 200 دلار به موفقیت دست یافت.

سری vivo V40 ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما پنج میان رده مختلف با نام‌ها و ظاهر مشابه، به این شرکت کمک کردند تا حضور خود را در بازارهای مختلف افزایش دهد.

بازار موبایل خاورمیانه، تنها بازار با افت فروش

مناطقی مانند آسیا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین بیشترین افزایش فروش را داشتند. این بازارها به دلیل افزایش رقابت فروش بین برندها، عملکرد بهتری نسبت به بازار کلی داشتند. موسسه Canalys یادآور شد که گوشی‌های مقرون به صرفه ممکن است برای حجم و سهم بازار حیاتی باشند، اما فشارهای تورمی سودآوری شرکت‌ها را محدود می کند.

انتظارات برای سال ۲۰۲۵ همچنان محتاطانه اما خوش بینانه است. بازارهای بالغی مانند ایالات متحده، چین و اروپای غربی شاهد رشد بخش گوشی‌های پرچمدار مجهز به هوش مصنوعی خواهند بود.

همچنین شرکت‌هایی مانند vivo و Honor در حال گسترش مجموعه‌های میان‌رده خود از طریق استراتژی‌های نوآورانه فروش هستند.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف سازنده موبایل در بازار چارک سوم سال ۲۰۲۴ چیست؟

source

توسط namov.ir