به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شکست بزرگ‌تر در ماجرای طوفان الاقصی مربوط به فرهنگ و تمدن سیاست مداران غرب است، اظهار کرد: این سخن صادر از مصدر تحقیق، بسیار دقیق و هوشمندانه است غرب در طوفان الاقصی همه چیز را باخت دیگر هیچ چیزی قابل دفاع ندارد در واقع این غرب است که قاتل اصلی بیست هزار کودک شد قاتل اصلی ده هزار زن بی‌گناه شد.

وی با بیان اینکه غرب در حادثه غزه مرتکب بزرگترین نفاق شد، افزود: در ظاهر از لزوم مذاکره صحبت می‌کرد ولی در باطن به اسرائیل دستور کشتار هر چه بیشتر را می‌داد، از این به بعد غرب دیگر نمی‌تواند از حقوق بشر صحبت کند نمی‌تواند چرا که نتانیاهو این سگ هار هیچ آبرویی برای غرب نگذاشت و این ننگ بزرگ تا ابد از پیشانی غرب پاک نخواهد شد و ما اعتقاد داریم وبال ۵۰ هزار انسان بی گناه مخصوصاً کودکان بی‌گناه، غرب گناهکار و مجرم و سفاک را به زمین خواهد زد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: همچنان که غرب در برابر طوفان الاقصی اصول مسلم خود را زیر پا گذاشت در برابر انقلاب اسلامی هم در طول چهل سال گذشته بارها و بارها از اصول مسلم خود دست کشید یکی از افتضاحات بزرگ غرب در برابر اقتدار ایران این است که آنها بارها و بارها اصول مسلم خود را زیر پا گذاشتند گاهی سندی را که خودشان امضا کرده‌اند انکار کردند و این نهایت افتضاح و رسوایی است در تمام این موارد کینه و انتقام جای قانون، برهان و اسناد را گرفت.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: انگلستان در زمان ناصرالدین شاه با درخواست ناصرالدین شاه به صورت کاملاً رسمی و با یادداشت رسمی نقشه خلیج فارس را به ایران داده که در آن نقشه که توسط اداره جنگ انگلستان تدوین شده رسماً به مالکیت ایران بر جزایر سه گانه اقرار کرده است اما حالا به همراه سایر کشورهای اروپایی داغ‌تر از امارات از مالکیت امارات بر جزایر سه گانه صحبت می‌کند! یعنی یک دروغ شاخدار دلیل دروغ هم سند رسمی خود دولت انگلستان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این اولاً افتضاح و رسوایی بزرگی برای انگلستان است که امضا رسمی خود را پس می‌گیرد و از جهت سیاسی و دیپلماتیک واقعاً شرم آور است ثانیاً نشان می‌دهد که مشکل جزایر سه گانه سیاسی است نه فنی از جهت فنی با این سند دولت بریتانیا کاملاً مشخص است که جزایر سه گانه از اول در قلمرو ملک ایران قرار داشته است.

سند تقدیمی جزایر سه‌گانه به ایران کاملاً فصل‌الخطاب است

وی با بیان اینکه توجه شود نقشه رسمی دولت انگلستان که به صورت رسمی به دولت ایران تقدیم کرده یک سند ناب و کاملاً فصل الخطاب است و در برابر آن هیچ سندی نمی‌تواند مقاومت کند، اضافه کرد: توضیح کامل این سند این است که در سال‌های ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۸ میلادی و در پی بروز برخی اختلاف نظرها در خصوص جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس ناصرالدین شاه از دولت انگلستان درخواست کرد که نسخه‌ای از نقشه جدید ایران را که در ۶ برگ و توسط اداره کل جنگ انگلستان تهیه شده در اختیار داشته باشد.

وی افزود: در پی این درخواست در ژوئیه ۱۸۸۸ میلادی برابر با ۱۲۶۷ هجری وزیر مختار انگلستان در تهران به موجب دستور وزیر امور خارجه کشورش نسخه‌ای از این نقشه را در اختیار دولت ایران گذاشت و کمی بعد نسخه دیگر را برای وزیر مختار ایالات متحده آمریکا در تهران ارسال کرد دولت بریتانیا در این نقشه کاملاً نشان می‌دهد که جزایر سه گانه جزایر ایرانی است و دولت انگلستان بعد از آن متوجه شد که چه خبطی کرده لذا چندی بعد «لرد سالیبوری» وزیر خارجه وقت این کشور دستور داد که از این پس اهدای نقشه از سوی مقامات انگلیس به دولت‌های خارجی متوقف شود!

خطیب جمعه اردبیل گفت: در اینجا در ذهن همه ایرانی‌ها یک سوال مطرح است و همه می‌خواهند جواب آن را بدانند و آن اینکه قرن‌ها تمام کشورهای حوزه خلیج فارس جز قلمرو کشور ایران بود و حتی رسول خدا (ص) در ایران بزرگ به دنیا آمده است چون آن زمان منطقه حجاز با فرماندار یمن که فرماندار ایرانی بود اداره می‌شد حال در چه زمانی و چگونه بر جزایر ایران ادعای ارضی شده است؟ جواب این است که در زمان قاجار ایران نیروی دریایی نداشت تا از خلیج فارس استفاده و از آن حراست کند لذا بندر لنگه و توابع آن را به شیوخ قاسمی اجاره داد و از آنها اجاره و خراج می‌گرفت بعد از مدتی آنها را به خاطر اختلافات درونی خودشان اخراج و به ملک التجار بوشهری اجاره داد.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: تنها دلیل امارات همان است که بندر لنگه و توابع آنکه جزیره‌ها باشند در اختیار شیوخ قاسمی بود و آنها عرب بودند در حالی که اولاً شیوخ قاسمی تابعیت ایرانی داشتند، ثانیاً تسلط آنها به صورت اجاره از طرف قاجار بود والا خراج و مال الاجاره معنی ندارد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بعداً دولت انگلستان از ترس پیش روی دولت شوروی و به خاطر داشتن روحیه استعماری و داشتن نیروی دریایی قوی تمام جزایر متروکه خلیج فارس را در اختیار گرفت و دولت پهلوی به خاطر ضعف مفرطی که داشت نتوانست پرچم ایران را در این جزایر نصب و از حق ایران دفاع کند و لذا بحرین را از دست داد و در خصوص جزایر نیز نتوانست حسم ماده نزاع کند.

وی با اشاره به نوشته‌های «سر رئیس رایت» سفر کبیر بریتانیا در تهران طی دهه‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ در تأیید مالکیت ایران بر جزایر سه گانه و تابعیت ایرانی شیوخ قاسمی لنگه افزود: لازم به ذکر است که دولت شوروی سابق در پنجاهمین سالگرد انقلاب اکتبر یک اطلس یادبود منتشر کرد در این نقشه نیز جزایر سه گانه متعلق به ایران معرفی شد و بلکه در زیر نام هر جزیره تعلق آن را به ایران در پرانتز ذکر می‌کند این اطلس قبل از مذاکرات ایران و انگلیس در مورد آینده جزایر سه گانه انتشار و در روزنامه اطلاعات آن زمان منعکس شد.

دوران ذلت ایران با انقلاب اسلامی تمام شده است

آیت الله عاملی گفت: دولت‌های اروپایی دقت کنند که زمان، زمان پهلوی اول و دوم یا زمان قاجار نیست که با یک تشر و چشم غره به آنها بخشی از ایران را جدا کردید دیگر زمان محمدرضا پهلوی نیست که مثل بید در برابر شما می‌لرزید تا تاج و تخت خود را از دست ندهد دوران رضا خان نیست و باید بدانید دوران ذلت ایران با انقلاب اسلامی تمام شد و شما هر چقدر در برابر ایران مقتدر بایستید خود ضرر خواهید کرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر در طول ۴۰ سال گذشته به صورت ایذایی و کینه ورزانه با ایران معامله نمی‌کردید و حاکمیت ملی ایران را زیر سوال نمی‌بردید الان در قطب بندی جدید دنیا دست برتر را داشتید و حالا قدرت‌های جدید سر برآورده و هژمونی شما را به چالش کشانده‌اند و شما ایران را در استراتژیک‌ترین نقطه دنیا با ذخایر عظیم انرژی و با قدرت فائق منطقه‌ای کاملاً از دست داده‌اید و بدون ایران هیچ وقت در غرب آسیا موفق نخواهید شد.

آیت‌الله عاملی گفت: جای تأسف است که باز توهم ایران دوران شاهنشاهی همین مسیر اشتباه را طی می‌کنید عناد در چهل سال گذشته بر شما غالب شده و غالب هست و غالب خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اظهارات عجیب نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: نتانیاهو در یک جمله نهایت طغیان خود را ثابت کرد و به جنگ خداوند رفت این دیوانه کامل در سخنرانی اخیر خود گفته مقاومت را شکست خواهیم داد ولو خداوند با آنها باشد، این اولاً طغیان در برابر خداوند است و همین جمله او را سرنگون خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ثانیاً از این جمله معلوم می‌شود این ملعون خودش هم می‌داند که خداوند در جبهه مقابل است چون خداوند هیچ وقت با قاتل پنجاه هزار انسان همراه نمی‌شود اما باز مست قدرت و ریاست است این همان روحیه استکباری است که کسی حق را می‌داند ولی زیر بار نمی‌رود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه این جمله از این طاغیه بشارت به سقوط هرچه نزدیک‌تر او است، ادامه داد: او گفته شما را شکست می‌دهیم ولو خداوند با شما باشد من هم می‌گویم تو را شکست می‌دهیم ولو شیطان با شما باشد و هر روز راه شیطانی جدیدی به شما یاد بدهد.

امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از مردم استان اردبیل در خصوص اهدای کمک‌های مردمی به آوارگان لبنان اظهار کرد: از اهالی استان مخصوصاً از بانوان استان قلباً و قالباً تشکر دارم که با همت ستودنی به آوارگان لبنان کمک کردند حجم طلا و جواهرات خانم‌ها فوق العاده است بعضی از بانوان یادگاری‌های مادران و گذشتگان خود را که بر آنها بسیار عزیز است به جبهه مقاومت اهدا کردند خداوند جهاد را با دو قسم جان و مال بر ما واجب کرده است و این بانوان با این اقدام ثواب جهاد را در نزد حضرت حق برای خود ثبت کرده‌اند.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: با این ایثار باید استکبار جهانی برای همیشه در مقابله با ملت ایران بساط خود را جمع کند و چاره‌ای جز تکریم، احترام و خضوع در برابر ملت ما ندارد جالب این است که بعضی از متدینین املاک خود را به این امر مبارک اختصاص دادند تا بعد از فروش مبلغ آن به آوارگان لبنان صرف شود.

وی افزود: از همه می‌خواهم در پویش ایران همدل شرکت و از آن طریق در ثواب جهاد با اموال سهیم باشند شاید از این طریق در برابر ذات لا یتناهی در روز فزع اکبر سرافکنده نباشیم.

وزارت کشور در انتخاب استاندار روی شایستگی تمرکز کند

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روند نصب استاندار در دولت جدید ضمن ارائه رهنمودهایی خاطرنشان کرد: در خصوص نصب استاندار دولت سریعاً استاندار را نصب کند تأخیر آفات فراوانی دارد اولاً کشور باید در نهایت تلاش باشد یک روز هم یک روز است تأخیر هم به ضرر کشور است هم به ضرر منطقه و هم به ضرر دولت، دولت احتیاج به بال و پر دارد مدیران میانی بال و پر اصلی دولت هستند.

وی گفت: از وزارت کشور هم می‌خواهم در انتخاب استاندار فقط روی شایستگی، تجربه و سابقه تمرکز کند و هیچ اعتنایی به لابی‌گری‌ها یا خدای نکرده مدیونیت‌ها نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: نمایندگان و مجمع نمایندگان، شما نمی‌توانید روی یک نفر توافق بکنید این برای شما عیب است اختلاف شما اهالی استان را نگران می‌کند استان می‌خواهد شما را ید واحده ببیند اگر صرفاً روی شایستگی و سابقه تمرکز می‌کردید قطعاً به نقطه اختلاف نمی‌رسیدید.

آیت‌الله عاملی افزود: فعالان سیاسی جناح حاکم و ستادی بدانند اختلاف شما از همه بیشتر است و با انتقال اختلاف به سطح تصمیم گیران وزارت خانه کار بیشتر لنگ می‌شود و گاهی با معرفی افرادی که در حد استانداری نیستند شأن استانداری را پایین می‌آورید سمت استانداری سمتی بسیار خطیر و سرنوشت ساز است استاندار نماینده عالی دولت در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی هر روز یکی را مطرح می‌کنند سپس بر سر او می‌ریزند و او را بی‌آبرو می‌کنند یکی از نامزدهای محترم می‌گوید چنان به من تهمت زدند که الان در وزارتخانه خودم از همکاران خجالت می‌کشم بعضی از اقدامات در فضای مجازی عنوان و سمت استانداری را لوث کرد.

source

توسط namov.ir