به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال سرانجام بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان خبر مهمی را اعلام کرد. طهمورث حیدری اعلام کرد که مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال خراسان‌رضوی ۱۵‌آبان برگزار می‌شود و این خبر امیدواری‌های بسیاری را برای جامعه فوتبال استان به‌همراه داشت؛ امیدواری به اینکه بالاخره این بلاتکلیفی تمام شود و فوتبال استان رئیس جدید خود را بشناسد تا بلکه به اوضاع فوتبال این دیار سامان دهد. در‌این‌بین شیوه برگزاری انتخابات از نکات جالب‌توجه است که بالاخره بنا شد با پیشنهاد سازمان بازرسی استان و موافقت فدراسیون فوتبال، نامزد‌های تجمیع‌شده ثبت‌نام اول و دوم در انتخابات حضور پیدا کنند تا حقی از کسی ضایع نشود. بدین‌ترتیب چهار نامزد تأیید‌صلاحیت‌شده که در دور اول ثبت‌نام کرده بودند، به‌همراه هشت نامزد دور دوم جمعا دوازده نامزد این دوره از انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان را تشکیل می‌دهند.

بازخوانی ثبت‌نام‌های دور اول

در دور اول ثبت‌نام نامزدهای انتخابات هیئت فوتبال خراسان‌رضوی چهار گزینه توانستند رأی مثبت نهادهای نظارتی را هم به دست بیاورند و به مجمع انتخاباتی راه پیدا کنند. محسن ترکی، جعفر قدیری، محمود قربانیار و محمدرضا رضوی‌راد نفراتی بودند که قرار بود بعد از ثبت‌نام اول انتخابات هیئت فوتبال با یکدیگر رقابت کنند؛ ثبت‌نامی که البته بعدتر از سوی فدراسیون فوتبال لغو شد تا بدجور صدای جامعه فوتبال و به‌ویژه ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در این انتخابات دربیاید و تا مدت‌ها‌ دلیل اصلی تعویق برگزاری انتخابات، همین اختلافات بود.

بازخوانی ثبت‌نام‌های دور دوم

بعد از آنکه فدراسیون فوتبال تجدید ثبت‌نام‌ها را اعلام کرد، چهار نامزد اول دیگر حاضر نشدند پای‌کار بیایند و این کار را تخلف دانستند. با‌وجوداین، پانزده نفر دیگر دوباره برای ریاست هیئت فوتبال ثبت‌نام کردند و از میان آن‌ها هشت نفر توانستند تأیید نهادهای نظارتی را بگیرند و نامزدهای نهایی انتخابات تلقی شوند. محمدمهدی آخوندی، حسین پروانه، مرتضی صادقی، حمیدرضا طاهری، ناصرالدین گرامی، خلیل موسوی، مرتضی مرادی و فاطمه شریف هشت نامزدی بودند که خودشان را برای برگزاری انتخابات بعد از ثبت‌نام دوم آماده کردند؛ اما در‌نهایت باز هم شکایت چهار نامزد اول و بخشی از جامعه فوتبال و دخالت سازمان بازرسی، برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت.

نامزدهای دور اول و دوم؛ پنجه در پنجه هم

حالا بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان، سرانجام بنا شد انتخابات اول و دوم با هم تلفیق شود و دوازده نامزد برای تصدی کرسی ریاست هیئت فوتبال استان با یکدیگر رقابت کنند. در‌نهایت 15‌آبان‌ماه هم قرار است رئیس جدید هیئت فوتبال استان خراسان‌رضوی مشخص شود. در‌این‌میان سه گروه نامزد وجود دارد؛ گروه اول نامزدهای وابسته یا بهتر بگوییم منتسب به هیئت فوتبال کنونی، گروه دوم نامزدهای منتسب به اداره‌کل ورزش و جوانان استان و گروه سوم نیز نامزدهای مستقل. در گروه اول می‌توان نفراتی چون سیدخلیل موسوی و فاطمه شریف نامشان گنجانده شود، در گروه دوم محمود قربانیار و محمدمهدی آخوندی قرار دارند و گروه سوم هم نفراتی چون محسن ترکی هستند که البته روی کاغذ شانس زیادی برای کسب آرای مجمع را به سبب نزدیکی‌شان به فوتبال دارند.

مجمع در انتظار تعیین‌تکلیف 2 نامزد

دو نامزد از میان دوازده نامزد کنونی ریاست هیئت فوتبال هستند که به‌دلیل داشتن پست‌هایی در اداره‌کل ورزش و جوانان باید هر‌چه‌سریع‌تر بابت حضور یا عدم حضور در انتخابات تعیین‌تکلیف کنند. محمود قربانیار، هم‌اکنون معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان استان است و از‌طرف‌دیگر محمدمهدی آخوندی هم ریاست هیئت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان را به عهده دارد. قربانیار درباره اینکه آیا در انتخابات هیئت فوتبال شرکت می‌کند یا خیر، به شهرآراورزشی گفت: «فعلا 60 به 40 است.» وی در پاسخ به این سؤال که 60 به 40 به کدام سمت، بیان کرد: «به‌سمت شرکت در انتخابات.» بدین‌ترتیب اگر محمود قربانیار بخواهد در انتخابات هیئت فوتبال استان شرکت کند، باید همین امروز‌و‌فردا از پست معاونت مدیرکل ورزش و جوانان استان استعفا کند؛ اما محمدمهدی آخوندی هم بی‌میل به شرکت در انتخابات هیئت فوتبال استان نیست. او چندی‌پیش به شهرآراورزشی گفته بود که اگر تکلیف انتخابات هیئت‌فوتبال استان مشخص شود، هیچ بعید نیست از هیئت جانبازان و توان‌یابان استعفا کند و شانسش را برای نشستن روی صندلی ریاست هیئت فوتبال استان امتحان کند.

جامعه پیشکسوتان به‌دنبال نامزد خود

جامعه پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی که در یک‌سال گذشته فعالیت‌های صنفی جدی را برای حل‌و‌فصل مشکلات برگزاری انتخابات هیئت فوتبال و رسیدن به نتیجه دلخواه انجام داده است، حالا باید نامزد خود را به این انتخابات معرفی کند. به نظر می‌رسد جامعه پیشکسوتان فوتبال استان بین دو گزینه یعنی محسن ترکی و جواد قدیری مانده است؛ چرا‌که فعلا هیچ‌یک بنای انصراف ندارند و هر دو هم در طول این یک‌سال در کنار کانون پیشکسوتان بوده‌اند. باید دید در‌نهایت تکلیف این انتخابات پُرحاشیه چه خواهد شد؟

source

توسط namov.ir