یکی از تصمیم گیری های تقریبا دشوار و مهمی که افراد و مشتریان حوزه فلزیابی با آن مواجه هستند دو راهی بین خرید فلزیاب یا اجاره فلزیاب است، میتوان گفت یکی از اولین سوالاتی که مشتریان جدید علاقمند به کاوشگری و افراد مبتدی در حوزه گنجیابی از ما میپرسند این است که دستگاه فلزیاب با قیمت ارزان بخرم یا یک دستگاه فلزیاب حرفه ای اجاره کنم کدام گزینه برایم بصرفه تر و نتیجه بخش تر خواهد بود؟! اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که بین این دوراهی قرار گرفته اید و در این زمینه دچار ابهاماتی هستید ما اینجا به صورت کامل و تخصصی به مقایسه تمامی شرایط خرید و اجاره فلزیاب پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.پس حتما در ادامه همراه ما باشید:

خرید فلزیاب

مزایا و معایب خرید فلزیاب

در همین ابتدا لازم دانستیم بگوییم خرید فلزیاب نو و آکبند بهترین گزینه برای داشتن تجربه ای موفقیت آمیز در گنج یابی است. اینکه فرد بتواند یک دستگاه فلزیاب نو و آکبند را خریداری کند پس مالکیت تام به آن دستگاه دارد و با خیال راحتی که از سلامت کامل دستگاه دارد میتواند به کاوش بپردازد اگر هم در حین کار دستگاه دچار مشکلات فنی شد چون دستگاه آکبند بوده پس دارای گارانتی است میتواند جهت تعمیر و حتی تعویض دستگاه با مراجعه به نمایندگی معتبر خرید فلزیاب مورد نظر (که دستگاه خود را خریداری کرده است) اقدامات لازم را انجام دهد.

لازم بذکر است که خرید دستگاه فلزیاب یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب میشود، که سودآوری زیادی برای شما از نتیجه کاوشتان خواهد داشت.

A metal detector with a metal rod Description automatically generated

این موضوع که شما مالک اصلی دستگاه فلزیاب هستید بنابراین با خیال راحت با دستگاه کار میکنید و با تنظیمات و عملکرد آن به خوبی آشنا میشوید. همچنین میتوانید با تنظیمات دلخواهی که مورد نظرتان هست برا کاوش اهداف خود بدون هیچ محدودیتی بهره ببرید.

از تمامی موارد و مزایایی که در بالا گفته شد اگر بخواهیم چند مورد هم به عنوان معایب خرید فلزیاب در نظر بگیریم تنها میتوان گفت هزینه بالای برخی از دستگاه های فلزیاب و گنج یاب است که ممکن است برای افرادی که به تازگی به این حوزه وارد میشوند سنگین باشد و چرا که خرید یک دستگاه گنجیاب با کیفیت و حرفه ای نیازمند پرداخت هزینه بالا یا به عبارتی دیگر سرمایه گذار اولیه بیشتری است.

یکی دیگر از مواردی که افراد را قبل از خرید فلزیاب دچار شک و شبه میکند این است که دستگاهی که خریداری میکنند قدیمی میشود که در پاسخ به این ابهام و نگرانی لازم است بگوییم یک فلزیاب پیشرفته و حرفه ای شرایط بروز رسانی و ارتقا را دارد و در صورتی که توسط کمپانی نسخه های جدید آن دستگاه عرضه شد، میتوان با نرم افزارهای آپدیت، دستگاه را بروزرسانی کرد.

مزایا و معایب اجاره دستگاه فلزیاب

هدف تیم حرفه ای و متخصص گلد اسمیت با ارائه این مطلب این است که صادقانه تلاش کنیم اطلاعات صحیح و خدمات خود را منصفانه در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهیم، بنابراین وظیفه خود میدانیم شما را از حواشی و مسائل مرتبط با خرید فلزیاب آگاه کنیم، توصیه اکید ما همیشه به مشتریان گرانقدر ما این است که “به هیچ عنوان دستگاه فلزیاب اجاره نکنید!” زیرا تنها افرادی از این کار منفعت میبرند که کارشان اجاره دستگاه فلزیاب است.

شاید به ظاهر چنین باشد که اجاره دستگاه فلزیاب در مقایسه با خرید فلزیاب هزینه کمتری دارد، اما ممکن است آن دستگاه برای هدف کاوش آنها مناسب نباشد و در نهایت نتیجه ای که باید را دریافت ننماید چرا که فروشندگان و افرادی که دستگاه فلزیاب و گنج یاب اجاره میدهند چون صرفا بفکر منفعت خود هستند به هیچ عنوان دستگاه فلزیاب پیشرفته که قیمت بالایی دارد را در اختیار آزمون و خطای کاربران مختلف قرار نمیدهند، مگر اینکه آن دستگاه ایرادات فنی هرچند جزیی داشته باشد که در حین کار مشخص شود.

اولین موضوعی که درباره اجاره دستگاه فلزیاب لازم است متذکر باشید موضوع محدودیت زمانی است، بدین معنی که شما موظفید دقیقا در همان بازه زمانی که دستگاه را اجاره کرده اید(مثلا 3 روز)دستگاه را تحویل دهید، بنابراین نمیتوانید با خیال راحت و فرصت بیشتر کاوش کنید.

از آنجایی که اینکار در بسیاری از مناطق ایران غیر قانونی است، پس افراد سودجوی زیادی در این بازار قصد سو استفاده دارند، به اینصورت که اغلب دستگاه فلزیاب را به قیمتی اجاره میدهند که حدودا هم رنج مبلغ خرید همان دستگاه باشد، تا اگر دستگاه فلزیاب به هر دلیلی دچار مشکل شد یا فرد اجاره گیرنده دستگاه را بازنگرداند دچار ضرر زیادی نشود.

یکی دیگر از معایب اجاره دستگاه فلزیاب این است که امکان آزمایش و تست عملکرد دستگاه فلزیاب اجاره ای وجود ندارد.

از آنجایی که دستگاه فلزیاب اجاره ای اغلب کاربران متعدد زیادی با آن کار کرده اند که حتی برخی از آنها ممکن اس بسیار مبتدی باشند ودر حین کار مشکلاتی برای دستگاه به وجود آورده باشند که آن مشکلات در دست شما مشخص شود، آنوقت تمامی هزینه های تعمیرات دستگاه برعهده شما خواهد افتاد.

A person holding a metal detector Description automatically generated

چه زمانی باید فلزیاب بخریم و چه زمانی اجاره کنیم؟

حال اینکه هزینه های بلند مدت دستگاه فلزیاب اجاره ای به جهت نگهداری آن به هیچ عنوان درست نیست، اما اگر قصدتان از اجاره فلزیاب این است که قبل از اقدام به خرید فلزیاب؛ دستگاهی را آزمایش و تست کنید و بودجه خیلی محدودی نیز دارید ، میتوان گفت که اجاره فلزیاب میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگر به صورت حرفه‌ای به کاوشگری فلزات و اشیا ارزشمند مشغولید یا قصد دارید اینکار را بصورت حرفه ای شروع کنید، به هیچ عنوان اجاره فلزیاب کار درستی نیست، خرید فلزیاب تنها گزینه مناسب‌ برای شما است.

چرا نباید دستگاه فلزیاب اجاره کرد؟

در این بخش به نکاتی میپردازیم که متوجه شوید چرا اجاره هر نوع دستگاه فلزیاب اشتباه است، بنابراین مجددا و اکیدا توصیه میکنیم که از اجاره فلزیاب خودداری کنید؛ بنا به دلایلی که در ادامه به آن میپردازیم:

حتی بارها مشاهده شده است که افراد سودجو دستگاه فلزیابی را به مشتریان اجاره میدهند که دارای مشکلات فنی است،که در حین کار کردن ممکن است مشخص شود، بنابراین با اجاره آن دستگاه گنج یاب، و در صورت بروز آن مشکل ، تقصیر را بر گردن فرد اجاره گیرنده می اندازد و ممکن است از این بابت هزینه گرافی نیز بابت جریمه یا تعمیر دستگاه بگیرند. حتی ممکن است دستگاه خطا داشته باشد و در کاوش فرد را دچار مشکل کند.

A person jumping over a shovel Description automatically generated

نتیجه‌گیری

تصمیم‌گیری درست و نهایی بین خرید دستگاه فلزیاب و یا اجاره آن بستگی به عوامل مختلفی دارد که براساس نیازها و بودجه فرد متقاضی میتواند در نظر گرفته شود، بنابراین اگر بودجه بسیار محدودی دارید و صرفا در مدت زمان کوتاهی میخواهید بطور تستی با دستگاه فلزیاب کار کنید میتوانید موقتا یک دستگاه فلزیاب را اجاره کنید، اما اگر بطور جدی قصد کاوش و سرمایه گذاری بلند مدت دارید خرید فلزیاب گزینه بهترین گزینه است.

توصیه می‌شود قبل از هر تصمیمی در خرید یا اجاره دستگاه فلزیاب، یا حتی خرید هر نوع دستگاهی که مناسب هدف، کار و بودجه شما باشد حتما با افراد با تجربه در زمینه فلزیابی مشورت نمایید تا اطلاعات کامل در مورد مدل‌های مختلف فلزیاب کسب کنید. همچنین میتوانید با شماره 09121611094تماس بگیرید و با مهندسین ما در گلد اسمیت در ارتباط باشید.

salb-techna

source

توسط namov.ir