به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ناظریان، صبح شنبه با بیان اینکه عدم آگاهی به آسیب‌های فضای مجازی یک تهدید جدی برای نوجوانان است گفت: طرح قاضی مدرسه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سطح سواد حقوقی دانش آموزان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ارائه آموزش به دانش‌آموزان در مورد مفاهیم حقوقی و فرآیند قضائی به درک بهتر حقوق و وظایف قانونی فرد در جامعه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در یادگیری مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله، تعامل و اصول اخلاقی و شناخت نظام قضائی و مسائل مرتبط با آن داشته باشد.

ناظریان، گفت: با توجه به نقش آموزش و پرورش در امر پیشگیری رشد مدار، حضور همکاران در مدارس و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در برنامه‌های این حوزه قرار دارد که در بلند مدت در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی مفید است.

رئیس حوزه قضائی شهرستان ارزوئیه افزود: آشنایی کافی با مفاهیم حقوقی، زمینه‌ساز افزایش آگاهی نسبت به حقوق شهروندی بوده و به افراد توانایی مدیریت حل اختلافات و دفاع از حق را می‌دهد و در ارتقای مهارت‌های اجتماعی نیز اثرگذار است.

source

توسط namov.ir