مدیاتک سرانجام از تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ رونمایی کرد. این چیپست پرچمدار دارای CPU و GPU قدرتمندتر از همیشه است. این تراشه قابلیت «هوش مصنوعی بر روی دستگاه» را ارائه می‌کند. مدیاتک Dimensity 9400 با آخرین فناوری ها مانند ISP جدید، NPU قوی‌تر و بهره‌وری انرژی بهبودیافته همراه است.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی معرفی شد

این تراشه پرچمدار جدید مدیاتک بر روی فرآیند ۳ نانومتری (N3E) و توسط کمپانی TSMC ساخته شده که عملکرد و کارایی را بهبود می‌بخشد. هسته های CPU دیمنسیتی ۹۴۰۰ دارای معماری ۱+۳+۴ هستند. این تراشه دارای یک هسته فوق‌العاده قدرتمند Cortex-X925 با فرکانس ۳.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است.

مدیاتک Dimensity 9400

به‌گفته مدیاتک، دیمنسیتی ۹۴۰۰ جدید، ۱۵ درصد عملکرد IPC (دستورالعمل در هر چرخه) بهتری را ارائه می‌کند. این چیپست، ۳۵ درصد عملکرد تک هسته‌ای سریعتر و ۲۸ درصد عملکرد چند هسته‌ای بهتری خواهد داشت. برای این تراشه پرچمدار از پردازنده گرافیکی Immortalis-G925 استفاده شده که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده بود. این واحد پردازش گرافیکی با فرکانس ۱,۶۱۲ مگاهرتز کار می‌کند که نویدبخش ۴۱ درصد بهبود عملکرد، ۴۰ درصد ray tracing سریع‌تر و ۴۴ درصد مصرف انرژی کمتر است.

مدیاتک Dimensity 9400

هوش مصنوعی Dimensity 9400 توسط واحد پردازش عصبی ۸۹۰ (NPU 890) اداره می‌شود که باید ۳۵ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل داشته باشد. از نظر ویژگی‌های هوش مصنوعی این تراشه پرچمدار جدید مدیاتک امکان زوم ۱۰۰ برابری با جزئیات قابل‌توجه، بهره‌وری بهتر در فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین این چیپست می‌تواند از هوش مصنوعی برای تصحیح تصاویر و ایجاد عکس های واضح استفاده کند.

مطابق با گزارش GSMArena، واحد ISP Imagiq 1090 قرار است ضبط ویدئوی HDR را در کل محدوده زوم فعال کند، که به‌معنای تغییر سطوح زوم و لنز ها بدون تغییر کیفیت فیلم است. مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ اولین تراشه موجود در بازار است که از رم LPDDR5X با سرعت ۱۰.۷ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. همچنین این چیپست دارای ۱۰۰ درصد افزایش در کش L2 و ۵۰ درصد در کش L3 است.

ویوو X200 و اوپو Find X8 با ویژگی ارتباط خارج از شبکه ارائه خواهند شد

مدیاتک در حال حاضر تراشه پرچمدار Dimensity 9400 را برای سازندگان تلفن های هوشمند ارسال می‌کند. انتظار داریم سری Oppo Find X8 در ماه نوامبر (اوایل آبان تا اوایل آذر) و سری Vivo X200 در ماه جاری میلادی (تا اوایل آبان) معرفی شود.

نظر شما چیست؟

source

توسط namov.ir