به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «کارن ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود به پرسش خبرنگاران درباره تهدیدات احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پاسخ داد.

کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود گفت: دولت جو بایدن نگران تکرار خطر حوادثی مشابه با ناآرامی انتخابات سال ۲۰۲۱ در انتخابات پیش رو است و احتمال «عدم اجرای مسالمت‌آمیز» آن را بعید نمی‌داند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تکرار یورش به ساختمان کاپیتول و نگرانی کاخ سفید گفت: «من و رئیس جمهور و سایرین، درباره آنچه که در شش ژانویه ۲۰۲۱ شاهدش بودیم، صحبت می‌کنیم و طبیعی است که ما همواره نگران وقوع مجدد آن هستیم.»

وی افزود: «انتخابات آتی به هرگز در فضایی مسالمت‌آمیز برگزار نخواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در نشستی خبری اعلام کرده بود که مطمئنن نیستم که انتخابات نوامبر پیش رو «مسالمت‌آمیز» برگزار شود و «اطمینان دارم که آن در فضای آزاد و عادلانه برگزار خواهد شد.. اما نمی دانم که آرام برگزار خواهد شد یا نه.»

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رقابت کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه در ۵ نوامبر ماه آتی برگزار خواهد شد.

source

توسط namov.ir