مدیرعامل فولکس‌واگن اعلام کرد که خودروسازان چینی باید اجازه سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا را برای جلوگیری از تعرفه‌ها داشته باشند.

به گزارش مجله ماشین، اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس‌واگن؛ در پکن گفت که اتحادیه اروپا باید در نظر داشته باشد که تعرفه‌های برنامه‌ریزی شده علیه خودروهای الکتریکی ساخت چین را به گونه‌ای تنظیم کند که برای سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در اروپا تسهیلاتی فراهم شود.

بلوم در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد آم زونتاگ اظهار داشت: به جای تعرفه‌های تنبیهی، باید به سرمایه‌گذاری‌ها اعتبار داده شود. کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، شغل ایجاد می‌کنند و با شرکت‌های محلی همکاری می‌کنند، باید در زمینه تعرفه‌ها بهره‌مند شوند.

اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که به رغم مخالفت‌های آلمان و خودروسازان این کشور، به اجرای تعرفه‌هایی بر خودروهای الکتریکی ساخت چین ادامه خواهد داد. این اقدام، شکاف عمیقی را در بزرگ‌ترین مناقشه تجاری این بلوک با پکن در یک دهه اخیر نمایان کرده است.

تعرفه‌های پیشنهادی بر EVهای تولید شده در چین می‌تواند تا ۴۵ درصد باشد و به خودروسازان هزینه‌های میلیاردی اضافه برای واردات خودرو به این بلوک تحمیل کند. این تعرفه‌ها از ماه آینده به مدت پنج سال اعمال خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا که سیاست‌های تجاری این بلوک را نظارت می‌کند، اعلام کرده است که این تعرفه‌ها برای مقابله با یارانه‌های ناعادلانه چین وضع می‌شود، اما همچنین تاکید کرده است که به گفت‌وگوها با پکن ادامه خواهد داد. بلوم همچنین هشدار داد که تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین می‌تواند به ضرر خودروسازان اروپایی باشد.

source

توسط namov.ir