مایکروسافت به‌تازگی از آپدیت بزرگ Copilot خود رونمایی کرده است که قابلیت‌های دیداری و شنیداری را برای تبدیل آن به یک دستیار هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده اضافه می‌کند. قابلیت‌های جدید Copilot شامل حالت ارائه‌دهنده اخبار مجازی برای خواندن سرفصل‌ها، توانایی Copilot برای دیدن آنچه شما به آن نگاه می‌کنید و یک ویژگی صوتی است که به شما امکان می‌دهد با Copilot صحبت کنید؛ یک روش طبیعی، بسیار شبیه به حالت صوتی پیشرفته OpenAI.

آپدیت بزرگ مایکروسافت Copilot

Copilot درحال بازطراحی عمده در گوشی‌های هوشمند، نسخه تحت وب و برنامه اختصاصی ویندوز است که بیشتر مبتنی‌بر کارت بوده و بسیار شبیه به کاری است که هوش مصنوعی Inflection با دستیار هوش مصنوعی شخصی Pi خود انجام داده است. مایکروسافت اوایل سال جاری تعدادی از افراد را از هوش مصنوعی Inflection استخدام کرد، ازجمله مصطفی سلیمان، بنیان‌گذار Google DeepMind، که اکنون مدیرعامل هوش مصنوعی مایکروسافت است. این اولین تغییر بزرگ سلیمان در Copilot از زمان تصدی سمت مصرف‌کننده دستیار هوش مصنوعی است.

سلیمان درجریان رونمایی از نسخه جدید Copilot می‌گوید: «در هوش مصنوعی مایکروسافت، ما درحال ایجاد یک همراه هوش مصنوعی برای همه هستیم. من واقعاً معتقدم که می‌توانیم عصری آرام‌تر، مفیدتر و حمایت‌کننده‌تر از فناوری ایجاد کنیم، کاملاً برخلاف آنچه پیش از این دیده‌ایم.»

آپدیت بزرگ مایکروسافت Copilot

آپدیت بزرگ مایکروسافت Copilot

Copilot اکنون با هر چیزی که قبلاً از مایکروسافت دیده‌ام، تفاوت دارد، با رابط کاربری جدیدی که فاصله زیادی با آنچه درحال‌حاضر در دسترس است، دارد. نسخه جدید با یک صفحه شخصی‌سازی‌شده Copilot Discover که مفیدتر و جذاب‌تر از درخواست ورود متن برای یک چت‌بات است، ارائه می‌شود. مایکروسافت کل این صفحه اصلی Copilot را بر اساس سابقه مکالمه شما سفارشی می‌کند و به‌مرور زمان شامل جستجوهای مفید، نکات و اطلاعات مرتبط می‌شود.

یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی مصرف‌کنندگان مایکروسافت، می‌گوید: «آنچه که ما از تیم Pi دریافتیم این است که آن‌ها همیشه به جزئیات نیازهای مشتریان توجه داشته‌اند. در مایکروسافت، روشی که آن‌ها گوش می‌دهند و آنچه از این مکالمات طولانی در آن تحقیق آموخته‌اند، مطمئناً بر آنچه ما اینجا انجام داده‌ایم تأثیر گذاشته است.»

Copilot Discover

Copilot Discover

فراتر از ظاهر و احساس Copilot جدید، مایکروسافت همچنین با افزودن قابلیت‌های صوتی که بسیار شبیه به آنچه OpenAI در ChatGPT معرفی کرده است، چشم‌انداز خود از یک «همراه هوش مصنوعی برای همه» را بازگو کرده است. اکنون می‌توانید با دستیار هوش مصنوعی چت کنید، از او سؤال بپرسید و مانند مکالمه با یک دوست یا همکار، آن را قطع کنید. Copilot اکنون چهار گزینه صوتی برای انتخاب دارد و شما تشویق می‌شوید در اولین استفاده از این تجربه به‌روزشده Copilot یکی را انتخاب کنید.

یوسف مهدی در ادامه می‌گوید: «ما روی تجربه صوتی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. وقتی از آن با روشی که ما آن را طراحی کرده‌ایم استفاده می‌کنید، واقعاً شروع به رها کردن خود و گفتگو می‌کنید. سپس پیشنهادهایی را می‌بینید که درازمدت به کجا می‌رویم، با چشم‌اندازی که هوش مصنوعی واقعاً می‌تواند به شما کمک کند و اگر بخواهید ببینید چه چیزی را می‌بینید.»

Copilot Vision دومین سرمایه‌گذاری بزرگ مایکروسافت با بازطراحی جدید است که به دستیار هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا آنچه را که شما در صفحه وب مشاهده می‌کنید، مشاهده کند. می‌توانید درباره متن، تصاویر و محتوایی که مشاهده می‌کنید از آن سؤال بپرسید و در ترکیب با ویژگی‌های جدید Copilot Voice، به روشی طبیعی پاسخ خواهد داد. می‌توانید از این ویژگی هنگام خرید در وب برای یافتن توصیه‌های محصول استفاده کنید و به Copilot اجازه می‌دهد تا به شما در یافتن گزینه‌های مختلف کمک کند.

جلسات Copilot Vision انتخابی و زودگذر هستند و مایکروسافت می‌گوید هیچ‌یک از محتوایی که Copilot Vision با آن درگیر می‌شود، ذخیره یا برای آموزش استفاده نمی‌شود. این تجربه جدید هنوز در همه وب‌سایت‌ها کار نمی‌کند زیرا مایکروسافت محدودیت‌هایی را برای انواع وب‌سایت‌هایی که Copilot Vision با آن‌ها کار می‌کند، اعمال کرده است. تیم Copilot می‌گوید: «ما با فهرست محدودی از وب‌سایت‌های محبوب شروع می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تجربه‌ای امن برای همه است. در طول پیش‌نمایش، Copilot Vision روی محتوای دارای موارد پرداختی و حساس نیز کار نمی‌کند.»

علی‌رغم سلب مسئولیت، مایکروسافت به‌وضوح یک چشم‌انداز بلندمدت برای ویژگی‌های دیداری و شنیداری جدید در Copilot دارد. یکی از نسخه‌های نمایشی نشان می‌دهد که از Copilot Vision برای مشاهده عکس‌های دستورالعمل‌های دست‌نویس قدیمی استفاده می‌شود، به توضیح اینکه غذا چیست و نکاتی در مورد مدت زمان لازم برای تهیه دستور ارائه می‌دهد. مایکروسافت در اوایل سال جاری تجربه مشابهی را برای بازی‌های ایکس‌باکس ارائه کرد و نشان داد که چگونه Copilot می‌تواند به شما کمک کند تا در Minecraft حرکت کنید.

ویژگی بعدی Copilot شامل Copilot Daily است، خلاصه‌ای صوتی از اخبار و آب‌وهوا که Copilot آن را طوری می‌خواند که گویی یک مجری CNN است. این قابلیت به‌عنوان یک کلیپ کوتاه طراحی شده است که می‌توانید صبح‌ها به آن گوش دهید و فقط از محتوای ارائه‌دهندگان اخبار و هواشناسی‌ای استفاده می‌کند که به Copilot اجازه استفاده از محتوای آن‌ها را داده‌اند. مایکروسافت در ابتدا با رویترز، اکسل اسپرینگر، هرست و فایننشال تایمز همکاری می‌کند و قصد دارد منابع بیشتری را نیز به‌مرور زمان اضافه کند.

Copilot همچنین می‌تواند به‌لطف آخرین مدل‌های OpenAI به سؤالات پیچیده‌تری رسیدگی کند. Think Deeper یک ویژگی جدید در Copilot است که به این دستیار اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را برای پاسخ‌دهی صرف کند و به آن اجازه می‌دهد پاسخ‌های گام‌به‌گام به سؤالات پیچیده ارائه دهد. این حالت برای زمانی طراحی شده است که باید بهترین عملکرد را داشته باشد، زمانی که می‌خواهید دو گزینه را در کنار هم مقایسه کنید، مثلاً «آیا باید به نیویورک یا سانفرانسیسکو نقل مکان کنم؟»

Copilot Labs

Copilot Labs

Think Deeper هنوز در مراحل اولیه توسعه است و مایکروسافت آن را در Copilot Labs قرار می‌دهد، روشی جدید برای تست ویژگی‌های آزمایشی که این شرکت هنوز درحال توسعه آن‌ها است. Copilot Vision نیز در ابتدا بخشی از ویژگی Labs خواهد بود و شرکت‌کنندگان می‌توانند بازخورد خود را در مورد تجربیات ارائه دهند. مایکروسافت پس از واکنش شدید پیرامون مسائل مربوط به امنیت و حریم خصوصی ویژگی Recall ویندوز، آشکارا و با دقت به Copilot Vision می‌پردازد. مایکروسافت هفته گذشته فاش کرد که Recall با گزینه‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی بهبودیافته بازنگری شده است و شما حتی می‌توانید این ویژگی را به‌طور کامل حذف کنید یا در ابتدا آن را روشن نکنید.

 

تجربه Copilot به‌روزرسانی‌شده از امروز در برنامه‌های موبایل iOS و Android، در وب‌سایت به آدرس copilot.microsoft.com و از طریق برنامه Copilot Windows در دسترس خواهد بود. Copilot Voice ابتدا به زبان انگلیسی در استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود، سپس در آینده به مناطق و زبان‌های بیشتری گسترش خواهد یافت. Copilot Daily قبل از اینکه در جاهای دیگر گسترش یابد به ایالات‌متحده و بریتانیا محدود می‌شود و Copilot Vision به تعدادی از مشترکین Copilot Pro در ایالات‌متحده محدود شده است.

نظر شما درباره آپدیت بزرگ مایکروسافت Copilot چیست؟

source

توسط namov.ir