جیلی آیکون (Geely Icon) با ظاهر خودروی آف‌رود در چین عرضه خواهد شد. این خودرو دارای گلگیرهای پهن، سپرهای بزرگ و ریل‌های سقفی است. با این حال، این سبک‌بندی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا آیکون یک کراس‌اور فقط دیفرانسیل جلو بر روی معماری BMA سطح ابتدایی جیلی است که برای رفت‌وآمدهای شهری طراحی شده است.

به گزارش مجله ماشین، جیلی آیکون یک کراس‌اور کوچک است که در سال ۲۰۲۰ در چین عرضه شد. این مدل چهار سال پیش ظاهر تازه‌ای داشت. با این حال، حجم فروش آن با سایر مدل‌های جیلی قابل مقایسه نبود. فروش خرده فروشی انباشته در چین به ۹۶،۱۷۳ دستگاه رسید. با این حال، جیلی نه تنها آیکون را می‌فروشد، بلکه هر ساله به‌روزرسانی‌هایی از این مدل را نیز عرضه می‌کند. و آخرین به‌روزرسانی این مدل احتمالاً خشن‌ترین آن‌ها است.

جیلی آیکون
جیلی آیکون

جیلی آیکون جدید با طراحی بیرونی جدید در تصاویر رسمی رونمایی شد. به طور کلی، زبان طراحی مدل قدیمی را حفظ می‌کند. با این حال، سپرهای قابل توجه و گلگیرهای پهن را اضافه می‌کند. همچنین دارای پلاستیک خاکستری روی درها و ریل‌های سقفی روی سقف است. آن‌ها با شکل بلوکی آیکون با آینه‌های جانبی مربعی و ستون‌های سیاه شده مطابقت دارند.

با این حال، آیکون به دلیل گلگیرهای پهن شروع به بزرگ شدن کرد. یکی دیگر از معایب این خودرو نوع محرک آن است. جیلی آیکون فقط دیفرانسیل جلو را ارائه می‌دهد. بنابراین، ممکن است شبیه یک SUV آف‌رود به نظر برسد. اما این فقط یک کراس‌اور خانوادگی است. بنابراین، موقعیت‌یابی بازار آن اشتباه است. به نظر می‌رسد آیکون جدید مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند یک خودروی آف‌رود بدون قصد واقعی رفتن به آف‌رود داشته باشند.

معرفی جیلی آیکون (Geely Icon): ظاهری خشن برای قلبی شهری
سقف جیلی آیکون

به لطف تمام تجهیزات آف‌رود، آیکون جدید بزرگ‌تر شد. ابعاد آن ۴۴۴۲/۱۸۶۰/۱۷۷۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۶۴۰ میلی‌متر است. این خودرو بر روی چرخ‌های ۱۶/۱۷/۱۸ اینچی سوار می‌شود. زیر کاپوت، آیکون جدید دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ برای ۱۷۸ اسب بخار است. این موتور با یک گیربکس ۷DCT جفت می‌شود. همانطور که ذکر شد، یک موتور نیرو را فقط به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند.

تاریخ عرضه جیلی آیکون هنوز مشخص نشده است. با این حال، این خودرو در حال حاضر برای مجوز فروش در چین اقدام کرده است. بنابراین، آماده است که به زودی فروش را شروع کند.

جدول مشخصات جیلی آیکون جدید

source

توسط namov.ir