چری تیگو 8 پرو ۲۰۲۵ با پنج تریم مختلف و دامنه قیمتی 119,900 تا 153,900 یوان (16,900 تا 21,700 دلار) عرضه شده است. این مدل شامل سه تریم با موتور 1.6T و دو تریم با موتور 2.0T می‌باشد. به عنوان یک مدل سالانه، تیگو 8 پرو 2025 تریم 2.0T AWD را لغو کرده و تمامی مدل‌های 2025 به صورت دیفرانسیل جلو (FWD) عرضه می‌شوند. قیمت تریم پایه نیز 7,000 یوان (990 دلار) کمتر از مدل 2024 است.

به گزارش مجله ماشین، در حال حاضر، سری تیگو ۸ چری شامل تیگو ۸ پرو، تیگو ۸ پلاس، تیگو ۸ پلاس نسخه قهرمانی، تیگو ۸ پلاس C-DM، تیگو ۸L، تیگو ۸ نسخه افتخار و تیگو ۸ نسخه ویژه می‌باشد.

طراحی چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

از نظر ظاهری، تغییراتی مشاهده نمی‌شود. ابعاد بدنه چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵ همچنان ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۵ میلی‌متر با فاصله محور ۲۷۱۰ میلی‌متر باقی مانده است. همچنین دو نوع چیدمان کابین ۲+۳ برای پنج نفر و ۲+۳+۲ برای هفت نفر حفظ شده است. حجم فضای بار برای مدل پنج نفره بین ۸۸۹ تا ۱۹۳۰ لیتر و برای مدل هفت نفره بین ۱۹۳ تا ۱۹۳۰ لیتر متغیر است. چهار رنگ خارجی شامل خاکستری، سفید، سیاه و یشمی ارائه شده است.

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵
نمای عقب چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

مشخصات فنی چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

این خودرو با دو گزینه موتور عرضه می‌شود: موتور ۱.۶TGDI با ۱۴۵ کیلووات (۱۹۴ اسب بخار) و ۲۹۰ نیوتن‌متر و موتور ۲.0TGDI با ۱۸۷ کیلووات (۲۵۱ اسب بخار) و ۳۹۰ نیوتن‌متر. هر دو موتور با گیربکس ۷DCT یا ۸AT که به تازگی اضافه شده است، جفت می‌شوند. مصرف سوخت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱، ۷.۴۹ و ۷.۵۲ لیتر است. این خودرو همچنین بر روی لاستیک‌های ۱۸ اینچ (۲۳۵/۵۵ R18) یا ۱۹ اینچ (۲۳۵/۵۰ R19) قرار دارد.

فضای داخل چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

داخل چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵، کابین به فرمان چندکاره به شکل D و یک صفحه نمایش یکپارچه ۲۴.۶ اینچی شامل صفحه ابزار و صفحه کنترل مرکزی مجهز شده است که با تراشه Qualcomm Snapdragon 8155 قدرت می‌گیرد.

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵
کابین چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

پیکربندی‌های کاربردی به‌روز شده شامل سیستم هشدار و نظارت بر خستگی، ایربگ‌های جانبی جلو و ایربگ‌های سر جلو و عقب برای تمام مدل‌ها می‌باشد. تعداد دوربین‌های خارجی از یک به چهار افزایش یافته است. همچنین، قابلیت پایین آوردن و بالا بردن پنجره‌ها با یک لمس، آینه‌های جانبی برقی تاشو و گرمکن‌دار، تنظیم برقی صندلی راننده و نورپردازی محیط اضافه شده است.

امکانات و ویژگی‌های چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

سایر ویژگی‌ها برای پنج تریم شامل ترکیب سانروف پانورامیک (با پرده برقی)، قابلیت‌های کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲.۵، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی برای تلفن همراه، سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو، W-HUD، دستیار صوتی هوشمند، کنترل از راه دور تلفن همراه، نقطه داغ WiFi و استارت یک دکمه‌ای/دسترسی بدون کلید است.

در ماه اوت، سری تیگو ۸ موفق به فروش ۱۳,۴۳۰ دستگاه شد که افزایش ۲۱.۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ۲.۲۲ درصدی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد. این فروش معادل ۲۵.۱۶ درصد از حجم فروش چری بوده و در بین SUVها در رتبه ۱۶ قرار دارد. از ژانویه تا اوت ۲۰۲۴، مجموع فروش به ۱۰۰,۵۴۲ دستگاه رسید که کاهش ۲۰.۸۴ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و در رتبه ۱۳ فروش SUVها قرار دارد.

جدول مشخصات چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

مشخصه توضیحات
مدل چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵
قیمت ۱۱۹,۹۰۰ – ۱۵۳,۹۰۰ یوان (۱۶,۹۰۰ – ۲۱,۷۰۰ دلار)
تعداد تریم‌ها ۵
ابعاد طول: ۴۷۴۵ میلی‌متر
عرض: ۱۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۷۴۵ میلی‌متر
فاصله محور ۲۷۱۰ میلی‌متر
چیدمان کابین ۲+۳ (پنج نفره) و ۲+۳+۲ (هفت نفره)
حجم فضای بار پنج نفره: ۸۸۹ تا ۱۹۳۰ لیتر
هفت نفره: ۱۹۳ تا ۱۹۳۰ لیتر
رنگ‌های بدنه خاکستری، سفید، سیاه، یشمی
موتور ۱.۶TGDI (145 کیلووات / ۱۹۴ اسب بخار)
۲.0TGDI (187 کیلووات / ۲۵۱ اسب بخار)
گشتاور ۱.۶TGDI: 290 نیوتن‌متر
۲.0TGDI: 390 نیوتن‌متر
گیربکس ۷DCT یا ۸AT
مصرف سوخت ۷.۱ L / 100 km (1.6TGDI)
۷.۴۹ L / 100 km (2.0TGDI)
۷.۵۲ L / 100 km (2.0TGDI)
لاستیک‌ها ۱۸ اینچ (۲۳۵/۵۵ R18) یا ۱۹ اینچ (۲۳۵/۵۰ R19)
ویژگی‌های داخلی فرمان چندکاره D شکل، صفحه نمایش ۲۴.۶ اینچی، تراشه Qualcomm Snapdragon 8155
ایمنی ایربگ‌های جانبی جلو و ایربگ‌های سر جلو و عقب، سیستم هشدار خستگی
تجهیزات اضافی سانروف پانورامیک، شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی سونی با ۸ بلندگو، دستیار صوتی، نقطه داغ WiFi
فروش در اوت ۲۰۲۴ ۱۳,۴۳۰ دستگاه
رکورد فروش ۲۵.۱۶% از کل فروش چری

گالری تصاویر چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵

لینک کوتاه نوشته

معرفی چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۵: قیمت از ۱۶,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود